Xylitol/Birkesød
Fra : Peter Jespersen

Dato : 30-03-08 19:01

Hejsa

Kender i et godt og rigtigt billigt sted, hvor man kan købe Xylitol pulver
(/granulat) også kendt som Birkesød ?

--

MVH
Peter

Fra : Milla

Dato : 30-03-08 20:10

Peter Jespersen skrev:

> Kender i et godt og rigtigt billigt sted, hvor man kan købe Xylitol pulver
> (/granulat) også kendt som Birkesød ?

WWW.helsemin.dk
www.naturoghelse.dk

Fra : fix

Dato : 30-03-08 21:31

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical_._dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Kender i et godt og rigtigt billigt sted, hvor man kan købe Xylitol pulver
> (/granulat) også kendt som Birkesød ?

nu fremgår det ikke hvorfor du vil have fat i Xylitol, og hvis det er for at
spare på sukkeret, er det helt fint.

mange tror imidlertid fejlagtigt at det er egnet til diabetikere. Dette er
ikke tilfældet, da det er i familie med Sorbitol.
Det er korrekt at blodsukkeret ikke har samme stigning som sukker, men kan
langsigtet give problemer:

http://diabetesinfocenter.org/View.aspx?url=sorbitol_dangers

Det er egentligt gammel viden (25+ år), men aldrig blevet vidt kendt,
grundet markedsføringsmekanismer.

finn

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-03-08 23:24

Peter Jespersen skrev:

> Kender i et godt og rigtigt billigt sted, hvor man kan købe
> Xylitol pulver (/granulat) også kendt som Birkesød ?

Jeg plejer at købe det hos Natur og Helse [¹]. For tiden koster
800 g 141,80 kr. Meget billigere kan det næppe fås.

Der er i øvrigt ikke tale om et pulver. Produktet ligner alm.
strøsukker til forvexling.

Mvh
Klaus

[¹] http://naturoghelse.dk/shop/search-1.html?keyword=birkes%F8d
--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 07-04-08 14:40

Peter Jespersen wrote:

> Hejsa
>
> Kender i et godt og rigtigt billigt sted, hvor man kan købe Xylitol pulver
> (/granulat) også kendt som Birkesød ?

Takker alle for input

--

Live long and prosper...