Sabah / Sipadan island
Fra : M0rtimer

Dato : 29-03-08 08:30

Hejsa

Har siddet og søgt lidt på gruppen og har fundet en del info, men det
virker som om der er sket en del på de kanter og jeg trænger lidt
opdateret information.

Jeg regner med at være på i Sabah, Borneo gennen det meste af Juli og
vil selvfølgelig dykke Sipadan. Kan forstå at Sipadan er blevet lukket
område så man nu skal bo på Mabul?!? Det eneste resort jeg kan finde
information om er Sipadan Sea Village, det ligger lige over budget, er
der nogen der har god erfaring med et mindre dyrt resort?

Skal rejse med min søster, som ikke helt har så meget blod på tanden
mht. dykning. Derfor tænker jeg at bruge en 4 dage på mabul. Er det
nok?

Andre tanker og gode erfaringer med destinationen er velkomne.

Mvh.
Morten

Fra : Ole N.

Dato : 29-03-08 18:29

Hej

Var der for 3 år siden. Vi brugte Borneo divers og var meget tilfredse. Hvis
du skal være i området et stykke tid kan det betale sig at tage på deres
kontor. Hvis de så har ledige pladser inden for en uge fik man en del rabat,
plus at de ordner fly fra Kota Kinabalu og transport videre. Man bliver
hentet på hotellet og afleveret på Mabul.

-du kan også dykke fra Semporna og det er billligere men betyder også mere
tid hvor man sejler.

Du kan se lidt bileder derfra på www.123hjemmeside.dk/oletine

Der er også en rejsebeskrivelse under Borneo 05

VH
og selamat jalan

Ole

Fra : JL

Dato : 30-03-08 04:01

hej

On 29 Mar., 16:30, M0rtimer <m...@mraun.com> wrote:
> information om er Sipadan Sea Village, det ligger lige over budget, er
> der nogen der har god erfaring med et mindre dyrt resort?

vi var der sidste sommer, jeg vil stærkt fraråde dig at bo i semporna
det er et temmeligt kedeligt sted at være. Hvis vi tager dertil igen
så skal vi bo på et af de resorts der ligger på øerne.

Vi dykkede med Scuba Junkie som var en meget positiv oplevelse, de har
et hus lige ved havnen hvor der er restaurent og mulighed for
overnatning til billige penge, de arrangerer også overnatning på mabul
fra 50rm så det er temmeligt billigt.

http://www.scuba-junkie.com/accommodations/

> Skal rejse med min søster, som ikke helt har så meget blod på tanden
> mht. dykning. Derfor tænker jeg at bruge en 4 dage på mabul. Er det
> nok?

Jeg tror 4 dages dykning kan være meget passende, det er dog et stort
område med mange sites.

mvh
Jonas

Fra : KiM

Dato : 30-03-08 20:02

M0rtimer skrev:
> Hejsa
>
> Jeg regner med at v�re p� i Sabah, Borneo gennen det meste af Juli og
> vil selvf�lgelig dykke Sipadan.
>
> Andre tanker og gode erfaringer med destinationen er velkomne.

Jeg ville til enhver tid vælge sangalaki frem for Sipadan. (Det er
indonesien men lige på den anden side af grænsen. Der er fly fra
K.K. ) Der er 'marine diversity' som det var på Sipadan for 15 år
siden. -> http://www.sangalaki.net/

Mine ture til Sipadan er mest bobler og motorlarm.
Skal du bor der skal du undgå Semporna. Det er ikke verdens bedste
sted. Har man tid er det altid muligt at få en god pris i K.K. De
fylder 'huller' ud med fleksible rejsende til ofte halv pris.

mvh Kim

Fra : M0rtimer

Dato : 18-05-08 13:37

On 31 Mar., 04:01, KiM <lys...@gmail.com> wrote:

> [...]
> sted. Har man tid er det altid muligt at få en god pris i K.K. De
> fylder 'huller' ud med fleksible rejsende til ofte halv pris.

Hej Kim

Har du lyst til at uddybe lidt på Sangalaki? Har siddet og kigget lidt
på fly, men kan ikke rigtigt finde noget der flyver fra Kota Kinabalu.
Hvilket selskab anbefaler du?

Morten

Fra : KiM

Dato : 19-05-08 08:38

On 19 Maj, 03:37, M0rtimer <m...@mraun.com> wrote:

> [...]
>
> Har du lyst til at uddybe lidt på Sangalaki? Har siddet og kigget lidt
> på fly, men kan ikke rigtigt finde noget der flyver fra Kota Kinabalu..

Hejsa.

Der er en del info her. Jeg kom selv dertil over land på den hårde
måde. Der er en del små fly der opererer i det område, så det kan godt
være at det er et 4-8 sædes fly du skal med..!

Se her for info..
http://www.sangalaki.net/gettingthere.shtml

MVH Kim