Pixelfejl!
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 30-03-08 14:58

Arrrr har netop set at der er en pixelfejl i min MBP.. den optræder som
en lys plet i den øverste højre hjørne, den har ikke været der fra
starten, hvordan håntere man sådan en ting og dækker garantien det? Har
aldrig før haft fejl der krævet rep på nogle af min tidligere Mac's

Hilsen Henrik

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 30-03-08 11:34

On 30 Mar., 15:58, Henrik Palshøj <dy...@MOVEmil.dk> wrote:
> [...]
> starten, hvordan håntere man sådan en ting og dækker garantien det? Har
> aldrig før haft fejl der krævet rep på nogle af min tidligere Mac's

hvor gammel er den? du har jo altid 2 års reklamationsret. Hvis det er
inden for det første halve år, så er det butikken som skal bevise at
fejlen ikke har været der fra start - så der vil der ikke være noget
problem i at få det fixet. Er det efter så burde de alligevel gøre
noget ved det, da en pixelfejl normalt er pga. fejl i produktionen -
og varen stiller derfor ikke op til dine almindelige krav.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-08 18:37

Søren Bertelsen <munkidk@gmail.com> wrote:

> [...]
> noget ved det, da en pixelfejl normalt er pga. fejl i produktionen -
> og varen stiller derfor ikke op til dine almindelige krav.

Det skal lige siges at afh. af præcis hvilken slags pixelfejl det er så
skal det være et vist antal eller en vis placering før Apple vil gøre
noget ved det ...

Det her lyder ikke som en pixelfejl, men som en større fejl i panelet og
så er der større chance for at apple vil køre den under garantien.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 30-03-08 21:22

> Det skal lige siges at afh. af præcis hvilken slags pixelfejl det er så
> skal det være et vist antal eller en vis placering før Apple vil gøre
> noget ved det ...

Ja, man skal desværre acceptere fem stks.

> /thomas

M.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 30-03-08 21:53

On 2008-03-30 22:21:36 +0200, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> Ja, man skal desværre acceptere fem stks.

> M.

Det er bare lidt svært at vurdere hvor mangen det er, det er
(skønsmæssigt) som et nålestik.

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-08 22:09

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Det er bare lidt svært at vurdere hvor mangen det er, det er
> (skønsmæssigt) som et nålestik.

så er det ikke en "pixelfejl"

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 31-03-08 05:28

On 2008-03-30 23:09:06 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> så er det ikke en "pixelfejl"
>
> /thomas

Hvad er det så?

Henrik

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 31-03-08 06:12

On 2008-03-31 06:27:44 +0200, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> Hvad er det så?
>
> Henrik

Et lille NB.: Den ses kun med en lys baggrund, med sort/mørk baggrund
ses den ikke?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-08 08:13

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Hvad er det så?

det er en fejl i panelet som ikke er begrænset til en diskret pixel ..

/thomas

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 30-03-08 23:40

On 31 Mar., 07:11, Henrik Palshøj <dy...@MOVEmil.dk> wrote:

> Et lille NB.: Den ses kun med en lys baggrund, med sort/mørk baggrund
> ses den ikke?

Det er fuldstændig lige meget hvor stor omfang dette er, hvis der er
en fejl ved det købte produkt - SKAL apple gøre noget ved det. Sådan
er loven nu bare.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-08 08:31

Søren Bertelsen <munkidk@gmail.com> wrote:

> Det er fuldstændig lige meget hvor stor omfang dette er, hvis der er
> en fejl ved det købte produkt - SKAL apple gøre noget ved det. Sådan
> er loven nu bare.

Hvis det er en plet eller en plamage som det bliver beskrevet her ja ...
hvis det er en enkelt pixel eller 2 så gør apple ikke noget ...

/thomas

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 31-03-08 08:22

On 31 Mar., 09:31, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Hvis det er en plet eller en plamage som det bliver beskrevet her ja ...
> hvis det er en enkelt pixel eller 2 så gør apple ikke noget ...

Tjaeh, men det bliver de ikke alene om at bestemme :)

> /thomas

men som svar på dette post, så kontakt apple, og fortæl dem at der er
en fejl i dit display. Så må de fortælle dig hvad du skal gøre.