Parkeringsafgift
Fra : Susie Hansen

Dato : 30-03-08 11:46

I en gå-gade, hvor der helt naturligt er indkørsel forbudt, kan man vel
heller ikke parkere? Kan man få en parkeringsbøde (kommunalt
parkeringskontrol-selskab) der?
Teknisk set altså, jeg må dabekende, at jeg parkerede der - og betaler også
afgiften, slut på den historie - men burde det ikke være en politisag og så
slæbe køretøjet væk (hvilket sikkert også var blevet dyrere)?

mvh. Kai

Fra : JL

Dato : 30-03-08 13:18

"Susie Hansen" <susie.hansen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> også afgiften, slut på den historie - men burde det ikke være en politisag
> og så slæbe køretøjet væk (hvilket sikkert også var blevet dyrere)?

Parkering af bilen indefor 10 meter af et vejkryds er jo også en
"politisag". Det er en overtrædelse af færdselsloven. Det er alligevel i
99,9% af tilfældene (i kbh i hvert fald) de kommunale parkeringsvagter der
skriver afgifter for overtrædelsen. Noget med at de har fået beføjelser til
at udstede afgifter ved overtrædesler af Færdselsloven.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 20:40

> I en gå-gade, hvor der helt naturligt er indkørsel forbudt, kan man
> vel heller ikke parkere?

Der er som regel tilladt varekørsel, kørsel til beboere (f.eks. flyttebiler)
og lignende men evt. med tidsbegrænsninger.

Der kan også være standsningsforbud/parkeringsforbud, evt. med en eller
anden tidsbegrænsning så det f.eks. kun er tilladt at standse/parkere
indenfor et bestemt tidspunkt.

Per.