Hjemmebrænderi
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 30-03-08 09:36

Hej!

Er der egentlig andre love end spiritusafgiftsloven, der regulerer
destillation af alkohol? Førnævnte lov lader nemlig til kun at handle
om destillation med salg for øje:

§ 7. Den, der med henblik på salg her i landet fremstiller eller fra
udlandet modtager varer, der er afgiftspligtige efter § 1, skal
anmelde sin virksomhed til registrering hos told- og
skatteforvaltningen, jf. dog stk. 3.

Jeg kan ikke finde noget der regulerer privates produktion til eget
forburg, så findes der overhovedet regulering på det punkt, eller er
"Alle ved at hjemmebrænderi er forbudt" en skrøne?

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-03-08 10:19

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Jeg kan ikke finde noget der regulerer privates produktion til eget
> forburg, så findes der overhovedet regulering på det punkt, eller er
> "Alle ved at hjemmebrænderi er forbudt" en skrøne?

§ 1. Stk. 3:
Indmæskning, gærsætning, destillation, syntese eller lignende, hvorved
fremkommer spiritus, må kun foretages
af de efter § 7 registrerede virksomheder.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-03-08 11:29

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> § 1. Stk. 3:
> Indmæskning, gærsætning, destillation, syntese eller lignende, hvorved
> fremkommer spiritus, må kun foretages
> af de efter § 7 registrerede virksomheder.

Det er vel stadig lovligt at brygge Øl og Vin ?
--
Venlig Hilsen
Brian Sørup

Fra : Kurt Lund

Dato : 30-03-08 11:42

Brian Sørup wrote:

> Det er vel stadig lovligt at brygge Øl og Vin ?

Ja, eftersom øl og vin ikke er at definere som spiritus.

--
Kurt Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-03-08 13:22

Kurt Lund skrev:

> Ja, eftersom øl og vin ikke er at definere som spiritus.

Er der stadig en bestemmelse om at vin kun må fremstilles ud fra
danske frugter?

--
Bertel

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 30-03-08 11:38

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> writes:

> § 1. Stk. 3:
> Indmæskning, gærsætning, destillation, syntese eller lignende, hvorved
> fremkommer spiritus, må kun foretages
> af de efter § 7 registrerede virksomheder.

Ahh, rekursion :)

Tak for det.