Udenlandske adelige titler og brugen af de~
Fra : S.Sørensen

Dato : 29-03-08 16:38

Hej gruppe,

I dag kan man, hvis man har penge nok (!), købe jord og godser i f.eks.
Skotland og dermed købe titlen der medfølger. F.eks. Lord eller lign.

Men lad os nu antage at man er dansk statsborger og gør dette. Vil man så
kunne bruge titlen herhjemme i det offentlige? F.eks. hvis man får børn, kan
der så skrives titel på navneattest?

Findes der regler på dette område?

pft

Steffen

Fra : Bo

Dato : 29-03-08 12:59

On 29 Mar., 17:37, S.Sørensen <togalou...@XXXgmail.com> wrote:
> [...]
> kunne bruge titlen herhjemme i det offentlige? F.eks. hvis man får børn, kan

titler skrives ikke ind i CPR registreret ! (selveste dronningen
hedder i CPR-sprog: Margrethe Alexandrine Þorhildur Ingrid )
Du kan privat kalde dig hvad du vil, men vil ALDRIG stå på skattekort,
sundhedskort, pas og kørekort
vh Bo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-08 22:46

Bo skrev:

> Du kan privat kalde dig hvad du vil, men vil ALDRIG stå på skattekort,
> sundhedskort, pas og kørekort

.... medmindre det lykkes en at få "Lord" anerkendt som et
fornavn.

--
Bertel

Fra : Bo

Dato : 29-03-08 13:58

On 29 Mar., 20:58, Bo <solfran...@gmail.com> wrote:

> [...]
> hedder i CPR-sprog:  Margrethe Alexandrine Þorhildur Ingrid )
> Du kan privat kalde dig hvad du vil, men vil ALDRIG stå på skattekort,

Jeg glemte at Krak har udgivet en Blå Bog men det har andre også
http://www.stodder.dk/blabog1.htm
For at komme i Krak's der er opdelt i klasser, kan du ansøge
Ordenskapitlet via http://kongehuset.dk/publish.php?dogtag=k_dk_samlinger_ord
Jeg har aldrig hørt om "Lord" eller "Sir" i DK om personer, visse
værthuse har jeg set Lord eller Sir foran navnet.
Titler bruges også indefor de røde partier som "Kammerat Anker
Jørgensen" eller Søster Anna .....
vh Bo

Fra : s.sørensen

Dato : 03-04-08 07:48

On 29 Mar., 21:58, Bo <solfran...@gmail.com> wrote:

> [...]
> værthuse har jeg set Lord eller Sir foran navnet.
> Titler bruges også indefor de røde partier som "Kammerat Anker

Tak Bo,

Det var godt forklaret.

(har ikke kunne svare før)

Hilsen