At køre bil og klø sig øret...
Fra : vmx

Dato : 29-03-08 13:19

http://www.fyens.dk/article/965228

Jævnfør hvad man har tænkt
sig at gøre.. Hvordan mon retspraksis
forventes at skulle udøves ?

Jeg har f.eks for vane at klø mig selv
i øret (når det klør) med antennen på
min mobiltelefon. Hvad nu hvis jeg
i den situtation bliver fotograferet
pga. en hastighedsoverskridelse ?

Det jeg mener er: Man kan via
måleudstyr samt foto fastholde
og dokumentere en hastighedsoverskridelse,
men bevise at der bliver talt i telefon via
billeddokumentation ???

Det næste bliver vel at man også
får et bødeforlæg hvis der på
højre forsæde befinder sig en person
de "ser" for lille ud ??

Den med selen kan ikke diskuteres
- det er enten eller

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-03-08 14:32

On Sat, 29 Mar 2008 13:19:19 +0100, "vmx" <mitrigtigenavn@hotmail.com>
wrote:

>http://www.fyens.dk/article/965228

> [...]
Så har telefonen nok været slukket på det tidspunkt billedet er taget
?
Så kan du jo fortælle politiet det, og så tage sager derfra.

Men vær opmærksom på at der i FL står:
§ 55 a. Førere af køretøjer må under kørsel ikke benytte sig af
håndholdte mobiltelefoner. Stk. 2. Trafikministeren kan fastsætte
nærmere regler om brug af andet teleudstyr og lignende under kørsel.

Jeg kender ikke til om stk. 2 er udnyttet af Trafikministeren.

Et eller andet sted har du jo benyttet "håndhold mobiltelefon" til at
klø dig i øret.
Og FL bekymre sig tilsyneladende ikke om hvad du benytter "håndhold
mobiltelefon" til (samtale/SMS/FAX/Email/"klø dig i øret"), så hvem
ved det er måske en ide at finde et andet instrument til at klø sig
med ?

/Hans

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-03-08 14:35

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
> mobiltelefon" til (samtale/SMS/FAX/Email/"klø dig i øret"), så hvem
> ved det er måske en ide at finde et andet instrument til at klø sig

Øret må få fingeren

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 29-03-08 14:45

Uffe Kousgaard wrote:
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
>
> Øret må få fingeren

Og hvis fingeren er for pølseformet, kan opgaven måske klares med en
spidset Viking nr. 2, en BIC-kuglepen eller en kinesisk spisepind.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Bjarne

Dato : 29-03-08 16:16

Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
> mobiltelefon" til (samtale/SMS/FAX/Email/"klø dig i øret"), så hvem
> ved det er måske en ide at finde et andet instrument til at klø sig

Men hvis polisen udelukkende bruger et fotografi af en mobi som bevis,
ville det så ikke kunne omgås derved at mobien blev rullet ind i en
strømpe eller lignende? Det er jo stadig legalt at klø sig med en strømpe.

Bjarne

Fra : Gamle

Dato : 29-03-08 15:56

vmx wrote:
> http://www.fyens.dk/article/965228
>
> Jeg har f.eks for vane at klø mig selv
> i øret (når det klør) med antennen på
> min mobiltelefon.

Klippet en hel masse.

Du må have nogle store ører, hvis du skal klø dig i øret med antennen på
mobilen. Hvilke modeller idag har udvendig antenne?
Ved godt svaret er OT, men den forklaring er helt i skoven.
Desuden kan en samtale spores (tænk på Kurt Thorsen), hvis det kommer der
til.

Mvh.
Torben

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-03-08 15:59

On Sat, 29 Mar 2008 13:19:19 +0100, vmx wrote:

> [...]
> måleudstyr samt foto fastholde
> og dokumentere en hastighedsoverskridelse,
> men bevise at der bliver talt i telefon via

Forvexlingsmulighederne er legio. Hvad der, for politiet, umiddelbart kan
se ud som oralsex (og dermed ulovligt under fremførsel af motorkøretøj),
kan udmærket være yderst fremmende for færdselssikkerheden. Hvis passageren
i virkeligheden *puster* og ikke suger! En oppustet og veliltet chauffeur
må antages at have extra meget kontrol over sin kørsel.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-03-08 00:59

Kurt Hansen skrev:

> Forvexlingsmulighederne er legio. Hvad der, for politiet, umiddelbart kan
> se ud som oralsex (og dermed ulovligt under fremførsel af motorkøretøj)

Hvilken paragraf er det?

Fra : Ellen

Dato : 31-03-08 07:27

Jeg forstår ikke hvordan folk kan være så rige at de kan købe bil men
samtidig så fattige at de ikke har råd til en "handsfree".

Man burde lave en landsindsamling til disse fattige billister, for det er jo
ikke kun ulovligt at køre og snakke mobil, men også taberagtigt.

Kh Lene