Barn dødt; nægtede at modtage blod
Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-08 19:24

På:

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/271024:Udland--14-aarigt-Jehov
as-Vidne-doer-efter-nej-til-blodtransfusion>

kan man se hvilke konsekvenser det kan få at bruge et medlem af Jehovas
Vidner som plejefamilie for et barn. Barnet er nu dødt, efter at en
højesteretsdommer i Seattle afviste at lægerne kunne tvangs-behandle
det.

Hjernevasket af plejemoderen, der også var hans tante. Forældrene var
magtesløse i deres fortvivlelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-03-08 00:19

Per Rønne wrote:
> [...]
> det.
>
> Hjernevasket af plejemoderen, der også var hans tante. Forældrene var

Nu vi er ved historierne om de tragisk religiøse:
http://www.foxnews.com/story/0,2933,341574,00.html

"Police: Girl Dies After Parents Pray for Healing Instead of Seeking
Medical Help"

"Vergin said an autopsy determined the girl died from diabetic
ketoacidosis, an ailment that left her with too little insulin in her
body, and she had probably been ill for about 30 days, suffering
symptoms like nausea, vomiting, excessive thirst, loss of appetite and
weakness."

"The mother believes the girl could still be resurrected, the police
chief said."

"The girl has three siblings, ranging in age from 13 to 16, the police
chief said.

"They are still in the home," he said. "There is no reason to remove
them. There is no abuse or signs of abuse that we can see.""

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 06:11

Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote:

> Nu vi er ved historierne om de tragisk religiøse:
> http://www.foxnews.com/story/0,2933,341574,00.html

Ja, men her er der jo så ikke samtidig en højestretsdommer at bebrejde
noget, heller ikke selv om der i det første tilfælde var tale om en
dreng, der kun havde 70% chance for at overleve de første fem år - hvis
han kom under behandling.

Under alle omstændigheder gyseligt at religiøse kan gøre noget sådant.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 02:45

""Per Rønne"" skrev i en meddelelse:

> Under alle omstændigheder gyseligt at religiøse kan gøre noget sådant.

Begge historier handler ikke om religion, men om det amerikanske
samfund, hvor folk har ejendomsret til deres børn/plejebørn, og
staten ikke har en skid at skulle have sagt.
At et sådant samfund så giver grobund for de mest afsindige
religioner, som f.eks. Jehova, er blot en konsekvens.

V.h. -- Ib

Fra : Martin Andersen

Dato : 01-04-08 21:16

Ib Baagøe wrote:

> [...]
> At et sådant samfund så giver grobund for de mest afsindige
> religioner, som f.eks. Jehova, er blot en konsekvens.

For dem har vi jo ingen af i Danmark

Mvh. Martin "som går forbi en rigssal to gange om dagen" Andersen

Fra : Per Rønne

Dato : 02-04-08 06:32

Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote:

> Mvh. Martin "som går forbi en rigssal to gange om dagen" Andersen

Men dog ikke /ind i/ .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 02-04-08 13:45

Per Rønne wrote:

> Men dog ikke /ind i/ .

Dog har jeg overvejet at banke på deres dør.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-04-08 14:04

Martin Andersen skrev i 47f37f6c$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:

[ ... ]
> Dog har jeg overvejet at banke på deres dør.

Med en muggert?

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Bæ9

Dato : 02-04-08 14:23

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i meddelelsen

> Dog har jeg overvejet at banke på deres dør.

Gør det! Gør det! Og luk så noget ævl ud når de åbner døren. Fortæl f ex om
julemanden eller storken.

så ka de se hvor træls det er nog nogen kommer rendende og lukker ævl ud.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-03-08 21:05

> [...]
> Jehovas Vidner som plejefamilie for et barn. Barnet er nu dødt, efter
> at en højesteretsdommer i Seattle afviste at lægerne kunne

Og din pointe er?

> Hjernevasket af plejemoderen, der også var hans tante. Forældrene var
> magtesløse i deres fortvivlelse.

Forældrene blev magtesløse det øjeblik, de svigtede deres omsorgspligt så
meget, at andre blev nødt til at tage over.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-08 04:03

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Og din pointe er?

Et eksempel på en hovedløs dommer.

> Forældrene blev magtesløse det øjeblik, de svigtede deres omsorgspligt så
> meget, at andre blev nødt til at tage over.

Og myndighederne blev skyldige, det øjeblik de overlod ansvaret til et
medlem af Jehovas Vidner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 30-03-08 20:15

Den 28.03.2008 kl. 19:23 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> [...]
> det.
>
> Hjernevasket af plejemoderen, der også var hans tante. Forældrene var
Alting kan have konsekvenser. At nægte at afstå fra at lade sig bolle i
røven kan give Aids-dødsfald!
Så det valg at lade sig bolle i røven af alle og enhver er et fravalg af
liv.

Det burde forhindres ved en dommer at lade folk bolle hinanden i røven.
Det har snart affolket Afrika. Men folk sidder med hænderne i skødet og
lader det bare ske!

Ih! Hvor er jeg moralsk indigneret på røvbollernes vegne! Der kan man se
hvilke konsekvenser det har at være røvboller!

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Bæ9

Dato : 30-03-08 21:51

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev

> Det burde forhindres ved en dommer at lade folk bolle hinanden i røven.
> Det har snart affolket Afrika. Men folk sidder med hænderne i skødet og
> lader det bare ske!

Nånå - du sidder med hænderne i skødet.....

sidder du og hiver i banditten?

Fra : Vidal

Dato : 31-03-08 19:01

Bæ9 skrev:
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev

> Nånå - du sidder med hænderne i skødet.....
>
> sidder du og hiver i banditten?

Hehe, lille bæ. Der er folk, der har et seksualliv,
og så er der nogen, du sandsynligvis, der må klare
det hele selv. Du er i din modne alder stadig og
sandsynligvis for altid i puberteteten.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 10:20

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Alting kan have konsekvenser. At nægte at afstå fra at lade sig bolle i
> røven kan give Aids-dødsfald!

Morale: Få den altid bagfra ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bæ9

Dato : 31-03-08 11:35

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Morale: Få den altid bagfra ?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

det "sjove" ved det fjols der kalder sig lyrik er netop ordet lyrik der jo
for de fleste er forbundet med noget smukt. Det kan man jo ikke lige sige om
hans moral-codeks.

og når een der kalder sig lyrik ikke har forstand på det danske, ja, så er
der kun latteren tilbage

og om idiotens forhold til homoseksualitet.

Tjae, hvad man ikke tør men har lyst til kan man jo kompensere for ved at
ævle om det i stedet. Lissom 10-årige drenge der ikke kan finde ud af deres
spirende seksualitet og derfor render frydefulde rundt og siger tissemand og
tissekone i et væk - gu ve om det er lyrik der har skrevet alle de der ord
ned på det offentlige toilet - han er jo som bekendt troende og som sådan
også seksuelt undertrykt og et sted skal det jo ud, så hvorfor ikke på en
lokumsvæg?

Fra : Vidal

Dato : 31-03-08 11:54

Bæ9 skrev:

> han er jo som bekendt troende og som sådan
> også seksuelt undertrykt

Kan du begrunde det på en eller anden måde eller
er det med rod i personlig erfaringer, du taler?

--
Velig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bæ9

Dato : 31-03-08 15:54

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du begrunde det på en eller anden måde eller
> er det med rod i personlig erfaringer, du taler?
>
> --
> Velig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

(hvorfor vidste jeg at den nar ville blande sig?)

Fra : Vidal

Dato : 31-03-08 18:51

Bæ9 skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> (hvorfor vidste jeg at den nar ville blande sig?)

Du interesserer dig meget for det seksuelle,
gør du ikke? Hvis man ikke vidste bedre skulle
man tro, du var under 20. Se nu at blive voksen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 12:17

Bæ9 <du.er.d@for.dum> wrote:

> det "sjove" ved det fjols der kalder sig lyrik er netop ordet lyrik der jo
> for de fleste er forbundet med noget smukt. Det kan man jo ikke lige sige om
> hans moral-codeks.

Nu kender jeg ham så personligt, så det kan jeg altså /ikke/ give dig
ret i ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bæ9

Dato : 31-03-08 15:56

> Nu kender jeg ham så personligt, så det kan jeg altså /ikke/ give dig
> ret i ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

nånå - er du selv homofob - i så fald sku i slå pjalterne sammen

men jeg har dog set en del af det vrævl han skriver på nettet og han tænder
sku på bøsser

tænder eller tænder af - hvad er forskellen?

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 16:37

Bæ9 <du.er.d@for.dum> wrote:

> [...]

> sku på bøsser
>
> tænder eller tænder af - hvad er forskellen?

Han er gift med en kvinde - og jeg har aldrig oplevet noget homofobt ved
ham. En teknofil efterlønsmodtager med Macintosh og iPod Touch ...

Hjælpsom, og intresseret i »det mystiske«, især den kristelige del af
det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bæ9

Dato : 31-03-08 16:57

> [...]
> ham. En teknofil efterlønsmodtager med Macintosh og iPod Touch ...
>
> Hjælpsom, og intresseret i »det mystiske«, især den kristelige del af

Du glemte: Hadske følelser overfor homoseksuelle

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 17:37

Bæ9 <du.er.d@for.dum> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Du glemte: Hadske følelser overfor homoseksuelle

Aldrig set det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk