Krondyrfilet/-mørbrad i en sammenkogt ret
Fra : Henrik

Dato : 20-03-08 00:21

Jeg har forkøbt mig ..!

Jeg gik forbi kølemontren i den lokale Føjtex og der lå de .. begge to ...og
nærmest råbte på at blive købt; Inden jeg jeg var kommet til kassen, havde
en eller anden puttet dem i min kurv og nu ligger de - pakken med 6
krondyrfilet (til 60,-) og krondyrmørbraden (til 80,-) - i mit køleskab.

Mit "problem" er at der på pakkerne står "varen har været frossen, må ikke
genfryses", så de skal konsumeres senest lørdag.

En tanke var at bruge den ene pakke i en sammenkogt ret (her ville det vel
falde naturligt at pege på filet), mens den anden passende kunne bruges på
klassisk vis (eller med stærk persillepesto og fitterede rodfrugter).

Jeg savner inspiration, gode idéer og nogle opskrifter - så der er frit
slag... dog ser jeg gerne at ost udelades!

mvh
Henrik

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 24-03-08 13:48

On Thu, 20 Mar 2008 00:21:07 +0100, "Henrik"
<hallo_derude@hotmail.comXX> wrote:

> [...]

>falde naturligt at pege på filet), mens den anden passende kunne bruges på
>klassisk vis (eller med stærk persillepesto og fitterede rodfrugter).

Hej Henrik!

Filet og mørbrad af krondyr er sarte kødstykker med meget lidt
fedtmarmorering. Jeg har tidligere haft god erfaring med at "pakke"
kødet ind for at holde på saften og sikre en tilpas nænsom
tilberedning.

Her er et foreslag med foie gras & svampe. En af delene er alt
rigeligt.

Hjortemørbrad med to lag fars, skorzonerrødder, marv & pastik -
rødvinssauce:

http://www.bergholt.net/hjortemoerbrad_med_to_lag_fars_skorzonerroedder_marv_pastinak_foiegras_og_roedvinssauce.html

--
Mvh.