Champignon med hår på?
Fra : ShutEye

Dato : 19-03-08 16:18

Hejsa

Som emnet siger; er det noget man skal tage sig af og hvad er det?
Det ligner en slags mug bare med lange, hvide hår.

pft

Ole

Fra : ShutEye

Dato : 19-03-08 16:31

> Som emnet siger; er det noget man skal tage sig af og hvad er det?
> Det ligner en slags mug bare med lange, hvide hår.

Nu læste jeg lige det andet indlæg om Østershatte ("Mug på svampe"), samme
ting?
Desværre ikke noget endeligt svar ...

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-03-08 16:33

ShutEye skrev:

> Som emnet siger; er det noget man skal tage sig af og hvad
> er det?
> Det ligner en slags mug bare med lange, hvide hår.

Forekommer det på stokken eller hatten? Hvis det er på hatten, er
det nok ikke så heldigt (formodentlig en art skimmel). Hvis det er
på foden af stokken, er der formodentlig tale om mycelium (som er
den egentlige svamp, da det vi kender som champignonen blot er
frugtlegemet).

Ligner det "rødderne" på disse billeder?

· http://www.capsandstems.com/agaricus_silvaticus-4.jpg
· http://bugs.bio.usyd.edu.au/Mycology/images/Topics/StructureFunction/commonMushroom.jpg

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : ShutEye

Dato : 19-03-08 17:02

> [...]
> den egentlige svamp, da det vi kender som champignonen blot er
> frugtlegemet).
>
> Ligner det "rødderne" på disse billeder?

Nej nej, det kender jeg godt - og har gladeligt spist champignon i årevis
uden at tage mig af det.

Behåringen (ja det lignede det altså) sad udelukkende på hatten.

Så det skal jeg vel tolke som at det er skimmelsvamp = i skraldespanden?

mvh og tak for svar

Ole

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-03-08 17:24

ShutEye skrev:

> Behåringen (ja det lignede det altså) sad udelukkende på
> hatten.
>
> Så det skal jeg vel tolke som at det er skimmelsvamp = i
> skraldespanden?

Det ville jeg gøre (modulus at jeg kun har læst din beskrivelse,
og ikke set fænomenet).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : ShutEye

Dato : 19-03-08 17:50

> Det ville jeg gøre (modulus at jeg kun har læst din beskrivelse,
> og ikke set fænomenet).

Desværre er de smidt ud så jeg kan ikke tage et par billeder af det.
Men din forklaring/beskrivelse og links giv fint mening.

Nu koster champignon jo ikke mere end et godt helbred :)

God påske!

Ole

Fra : Simon Johan

Dato : 19-03-08 20:37

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> wrote in message

> Det ville jeg gøre (modulus at jeg kun har læst din beskrivelse,
> og ikke set fænomenet).

Hvordan dividerer man med fortolkningen om, at der er skimmelsvamp på
hatten?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-03-08 21:45

On Wed, 19 Mar 2008 20:36:48 +0100, Simon wrote:

> Hvordan dividerer man med fortolkningen om, at der er skimmelsvamp på
> hatten?

Det er en forholdsvis udbredt slags "slang", se:
<http://en.wikipedia.org/wiki/Modulo> (nederst) og
<http://en.wikipedia.org/wiki/Modulo_%28jargon%29>

Det er dog sjældnere at høre/se den latinske udgave ('modulus') i daglig
tale, end 'modulo'.

Det handler således ikke så om at dividere, men mere om at to ting er
det samme, forudsat noget tredie ingen indflydelse har.

Mvh.

Adam

--
"I wear my unprofessionalism as a badge of honor. Adam Sjøgren
Professionalism has no place in art" asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-03-08 00:39

On Thu, 20 Mar 2008 00:17:58 +0100, Simon wrote:

> Det var da en ulækker nørdet jargon.

Smag og behag; jeg synes udtrykket er både brugbart og lige til.

For mig er det en væsentligt mere brugbar variant af "alt andet lige",
da man eksplicit angiver hvad det er man antager er konstant/ikke tager
højde for.

Til gengæld er jeg aldrig blevet gode venner med musikkyndiges brug af
udtrykket "fire fjerdedele".

Nå, nu er vi vist på vej ud af en tangent.

Mvh.

--
"You miss too much these days if you stop to think" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk