I Am Legend - alternate ending
Fra : Morten Steen

Dato : 27-03-08 22:05

Fik lige set subj. på BD, med den alternative slutning.
Jeg synes den var langt bedre end den oprindelige slutning!

Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-03-08 00:32

Den 27-03-08 22.05 skrev Morten Steen følgende:
> Fik lige set subj. på BD, med den alternative slutning.
> Jeg synes den var langt bedre end den oprindelige slutning!

Kan du lokkes til at fortælle noget om den alternative slutning?

Husk at markere med spoiler og lave spoiler-space!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Morten Steen

Dato : 28-03-08 08:21

> Kan du lokkes til at fortælle noget om den alternative slutning?
>
> Husk at markere med spoiler og lave spoiler-space!

SPOILER
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Den slutter med at de forskanser sig i kælderen, som i den oprindelige.
Alfa-Darkseekeren banker så mod glasset nogle gange, hvorefter han stopper,
og "tegner" en sommerfugl på glasset - han fortæller altså Robert at han
sådan set bare vil have sin dame tilbage. Og det er hende Robert har lavet
sine forsøg på.
Robert erkender derfor at Darkseekerne slet ikke har brug for en kur. De er
den nye world order, og det må han bare acceptere. Så han giver dem pigen
tilbage, og de forlader huset.
Til sidst ser man så Robert, Anna og Ethan køre ud af byen, mens man hører
Annas stemme på en radio fortælle at de kører til Vermont, og så videre.

Så altså lidt mere i tråd med bogen, har jeg ladet mig fortælle. Og det får
også nogle af filmens tidligere begivenheder til at give mere mening.
(Darkseekers har mere intelligens end først antaget, osv.).

Det overvejende tema med at det nu pludselig er menneskene der er
"outsiderne" i den nye verden, bliver gjort ret tydeligt. Det kan jeg godt
lide.

Så ja, jeg foretrækker klart denne slutning.

Morten

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 28-03-08 13:15

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> får også nogle af filmens tidligere begivenheder til at give mere mening.
> (Darkseekers har mere intelligens end først antaget, osv.).

Det er næsten helt i tråd med bogen, og efter min mening en langt bedre
slutning!
Bogen slutter dog med, at den nye race afliver bogens hovedperson, fordi de
ikke kan lade ham leve i deres verden - han er blevet udskudet!

Helt enig, langt bedre slutning
Mvh Anders

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-03-08 15:50

Den 28-03-08 08.20 skrev Morten Steen følgende:

> [...]
> den nye world order, og det må han bare acceptere. Så han giver dem pigen

En klart bedre afslutning! Jeg gider dog ikke se filmen igen bare for
den, så tak for info. Man kan for øvrigt undre sig over, at de valgte
dem dumme afslutning i bio-udgaven - især med tanke på amerikanernes
hang til happy endings.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-03-08 19:17

> [...]
> afslutning i bio-udgaven - især med tanke på amerikanernes hang til happy

Du kan se den alternative afslutning på youtube:
http://www.youtube.com/results?search_query=i+am+legend+alternative+ending&search_type=

Mvh Anders

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-08 09:17

Morten Steen wrote:
> Fik lige set subj. på BD, med den alternative slutning.
> Jeg synes den var langt bedre end den oprindelige slutning!

Den oprindelige slutning er også så klam som det kan gøres..

"Kirke, Stars'n'stripes, happy ending" .. for helvede, jeg kaster op.

// Hans

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-03-08 09:13

> Fik lige set subj. på BD, med den alternative slutning.
> Jeg synes den var langt bedre end den oprindelige slutning!

Ja, det er en meget bedre slutning.

Alle de små ting, der er blevet antydet gennem hele filmen, giver meget mere
mening.

Det eneste, der ikke giver mening, er titlen, men det gør den jo heller ikke
i forvejen.

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 01-04-08 04:20

Morten Steen skrev:
> Fik lige set subj. på BD, med den alternative slutning.

BD?

Fra : Optimus Prime

Dato : 01-04-08 07:17

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev: