Titel på gammel engelsk gyserfilm?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-03-08 20:38

Er der nogen der kender titlen på en gammel engelsk? sort/hvid gyserfilm,
der handler om en mand der vågner efter at have drømt at han er kørt ud på
et slot hvor en 5-6 personer hver fortæller om en uhyggelig historie og hvor
han vistnok efterfølgende kvæler en af dem?

....efter at han er vågnet af drømmen og har fortalt sin kone om den tager
han så afsted i virkeligheden - og kører ud på det pågældende slot...

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Peter Heide

Dato : 23-03-08 21:54

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> ...efter at han er vågnet af drømmen og har fortalt sin kone om den tager
> han så afsted i virkeligheden - og kører ud på det pågældende slot...

Dead of Night ?

http://www.imdb.com/title/tt0037635/

Episoden med bugtalerdukken er virkelig creepy

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-03-08 23:07

Peter Heide skrev:

> Dead of Night ?
>
> http://www.imdb.com/title/tt0037635/

Yes indeed!

> Episoden med bugtalerdukken er virkelig creepy

Spejlet var værre!

For 40 år siden havde jeg og en kammerat set den - vi var omkring 16 år - og
havde efter skoleafslutning fået en flok bajere; vi overnattede et øde sted,
og ud på natten skulle min kammerat træde af på naturens vegne - dvs. han
skulle udenfor i Moder natur for at forrette sit ærinde. Da han var på vej
ud af døren sagde jeg bare "Spejlet!" hvorefter han holdt sig til det blev
lyst!

Tusind tak for hjælpen!

Fra : Peter Heide

Dato : 23-03-08 23:18

> [...]
> dvs. han skulle udenfor i Moder natur for at forrette sit ærinde. Da han
> var på vej ud af døren sagde jeg bare "Spejlet!" hvorefter han holdt sig

Den blev vist i TV i slut-60´er og jeg havde et MEGET anstrengt forhold til
Mester Jakel -dukker efter at have set den film. Passer meget godt med at
jeg var 10 år gammel . Ca. 40 år siden.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-03-08 23:34

Peter Heide skrev:

> Den blev vist i TV i slut-60´er

Jeps

> og jeg havde et MEGET anstrengt
> forhold til Mester Jakel -dukker efter at have set den film.

Hæ hæ!

Jeg var glad for vi havde hund når jeg havde set sådan en gyser!

> Passer
> meget godt med at jeg var 10 år gammel . Ca. 40 år siden.

Det må så have været sommeren 1969 vi stadig var præget af den