Shutter / remake / gyser fra 2004
Fra : Peter Heide

Dato : 21-03-08 18:10

Originalen fra 2004 http://us.imdb.com/title/tt0440803/ skyndte jeg mig at
se da en remake er trapperne http://us.imdb.com/title/tt0482599/
og sjældent har jeg været ude for at en remake er et fremskridt.

Shutter er en gyser der handler om et par der ( tilsyneladende ) kommer til
at køre en ung pige over , efter er et drukparty hos venner. Historien tager
nye vendinger konstant ,så man er totalt på bar bund hvad den slutter med,
hvilket må siges er en kvalitet ,da der efterhånden ikke er meget at hente
på gyserfronten. Dog er det efterhåden, selvom filmen er laver i 2004, lidt
trættende med de asiatiske morderiske hvidsminkede lolitaer i skoleuniform,
som de tilsyneladene er meget glade for i aisatiske film.

Slutningen er rigtig ond og fin. Ikke nogle formildende omstændigheder dér.
Sådan skal det laves !

En fin film som holder hele vejen igennem. Glæder mig til at se den nye
udgave som forøvrigt får premiere i US i dag.

Fra : Kim2000

Dato : 21-03-08 19:07

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> laver i 2004, lidt trættende med de asiatiske morderiske hvidsminkede
> lolitaer i skoleuniform, som de tilsyneladene er meget glade for i

Præcis sådan har jeg det også med japanske gysere, selvom man var ved at
pisse i bukserne over The Ring og The Grunge, efterfølgende var lidt mere
ligegyldige. Meeen, gyser så kast et blik på The Village (bare lydsiden er
skræmmende) og Descent, som jeg syntes var helt formidabel. 1408 er også en
supergyser.

Personligt har jeg det sådan at jeg langt heller vil se de amerikanske
udgaver, simpelthen har jeg svært ved at se forskel på asiatiske
skuespillere, specielt mens man skal holde øje med teksterne samtidig. The
ring så jeg synkroniseret, og det kunne jeg bedre lide end den amerikanske
(den er nu også vellykket).

mvh
Kim

Fra : -V-

Dato : 22-03-08 03:06

On Mar 21, 7:07 pm, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> Præcis sådan har jeg det også med japanske gysere, selvom man var ved at
> pisse i bukserne over The Ring og The Grunge

Ja, jeg var fandme også glad, da The Grunge sluttede med Kurt og hans
oversavede.

-V-

Fra : Morten Steen

Dato : 25-03-08 13:08

> En fin film som holder hele vejen igennem. Glæder mig til at se den nye
> udgave som forøvrigt får premiere i US i dag.

Shutter er klart en af mine favoritgysere fra de sidste par år. Slutningen
er intet mindre end fantastisk.

Den amerikanske remake kan de sgu smide i et stort, sort hul, hvis du
spørger mig. Den er DØMT til at stinke, hvilket den altid underholdende
Arrow (www.joblo.com/arrow) bestemt er enig i! :)

Morten