En tur i biffen - Alien versus predator 2
Fra : Kim2000

Dato : 18-03-08 10:32

Alien versus predator 2
Der er en smule spoilers.

Well enten er jeg ved at blive gammel og få dårligt syn, eller også er den
film ualmindelig mørk!! Ufattelig mange gange kunne jeg knap se hvad der
skete.

Handlingen er god, ham der fik en fætter i sig i første film udklækkes og
predatorne tages med bukserne nede og skibet styrter ned ved en lille by.
Dette finder hovedkvarteret ud af og sender derfor .... EEN afsted for at
rydde op. EEN. Den fætter er iøvrigt slet ikke en predator men en
lystmorder, da den myrder alle også dem uden våben og bryder dermed det
moralkodeks som gav os sympati for dem.

Skarpskytte er han bestemt heller ikke, han er nødt til at skyde hele
kraftværket i sænk for at ramme en enkelt alien.

De menneskelige hovedpersonerne er helt ligegyldige, man lærer dem ikke at
kende før de er splattet ud, selvom man forsøger desperat at give os
følelser for en flok highschool elever, måske hvis de ikke havde været
spillet af 30-årige havde man faktisk troet på det var highschoolstuderende.

Så er der den del med at alienserne ikke behøver lægge æg fordi de jo er
klonet med predator. Hmmm, udover det er umådelig ringe udført, så er det
nærmest latterligt da 3 bryder ud af en gravid, uden vi iøvrigt når at få
sympati for kvinden, fordi vi kun lige præsenteres for hende, hvorefter hun
splattes ud. Så er der hele fødegangen med ungerne, her ser man en alien
løber rundt inde og det var så det. Aliens er onde, bare hvis nogen var i
tvivl.

Tilslut er det jo selvfølgelig sådan at byen skal bombes, jeg siger
selvfølgelig fordi de jo ikke kender til Aliens i år 2175 hvor Ripley er i
rummet. Også det har man formået at gøre uinteressant. Hvorfra ved de at der
er en invasion? Hvorfor er de overhovedet ankommet i så massivt antal?
Sheriffen har blot sagt der sker noget underligt, rykker hele den
amerikanske hær ud, hver gang en betjent beder om hjælp, åbenbart.

Instruktionen er ganske forfærdelig, effekterne ser man nogle gange, andre
gange klippes og man vil ikke rigtig tage skridtet og gøre det til en gyser.
Istedet er det hele bare mørkt, hvor der antydes lidt savl.

Producenten burde sagsøges for at spilde 90 minutter af mit liv, og for at
misbruge et så godt oplæg til en fantastisk historie.

Mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 47 er udkommet 16. december og er gratis

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-03-08 11:28

Kim2000 wrote:

> Producenten burde sagsøges for at spilde 90 minutter af mit liv, og
> for at misbruge et så godt oplæg til en fantastisk historie.

Måske skulle du hellere sagsøge dig selv for at tro, der kunne komme noget
begavet uid af en så tåbelig idé. Hvad bliver det næste? Olsenbanden møder
Oceans 14?

Per V

--
"Nuller står altid til højre, hvis de vil blive til noget."

Oscar Lafontaine

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-03-08 12:37

> [...]
> begavet uid af en så tåbelig idé. Hvad bliver det næste? Olsenbanden møder

cross-over'en startede jo i tegneserie-format, som havde ret stor succes...
At den ikke har kunnet fungere på film er jo ikke konceptets skyld

Fra : Kim2000

Dato : 18-03-08 12:58

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> cross-over'en startede jo i tegneserie-format, som havde ret stor
> succes... At den ikke har kunnet fungere på film er jo ikke konceptets

Jeg synes nu etteren fungerede ganske fint, ikke sådan at man ligefrem
jublede, men det det var da en fin actionfilm som man var underholdt af - og
glemt 2 minutter efter. Lidt som fx D-Tox med Stallone, en udemærket film og
ikke mere end det. Toeren blev jeg simpelthen ikke underholdt af.
mvh
Kim

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-03-08 14:28

> [...]
> og glemt 2 minutter efter. Lidt som fx D-Tox med Stallone, en udemærket
> film og ikke mere end det. Toeren blev jeg simpelthen ikke underholdt af.

Jeg synes skam også etteren havde sine momenter, men dog ikke nok til at jeg
gider se to'eren :)

Mht. etteren har jeg altid foretrukket konceptet med de semi-sympatiske
predators med moralkodeks og synes egentlig også det var fedt at et menneske
vandt deres respekt. Problemet er dog så bare at jeg er lidt af en
"mandsrealist" ;) og blev ganske irriteret over at det var en kvinde :P

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-03-08 14:32

Per Vadmand skrev:

> Hvad bliver det næste? Olsenbanden møder Oceans 14?

Fedt!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-03-08 22:18

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Fedt!

Årh de Oceans 14 får nok lammebank!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-03-08 17:33

Øh, var et'eren anderledes?

Jeg så den og synes den var ok, men jeg havde jo også forventet det værste
bras.

Det ser ud til, at det kun er Cameron, der kan lave mesterværker af den
slags film.

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 19-03-08 09:03

> Alien versus predator 2
> Der er en smule spoilers.

<KLIP>

> Producenten burde sagsøges for at spilde 90 minutter af mit liv, og for at
> misbruge et så godt oplæg til en fantastisk historie.

Æv, havde ellers glædet mig lidt til AvP2, da den så mere mørk og dyster ud
end AvP, som jeg synes fuldstændig ødelagde de to gode monstersry. Som jeg
husker AvP så var det jo nærmest lavet som en "børnefilm" og kan også huske
et par ting der slet ikke hang sammen med det vi ellers ved om monsterne.

Mvh. BK

Fra : No Humor Man

Dato : 19-03-08 12:57

Brian, Rikke og Kristian wrote:
> [...]
> et par ting der slet ikke hang sammen med det vi ellers ved om monsterne.

Jeg synes AvP2 er meget bedre end den platte AvP1. Den er ikke super
god... lidt "øh, rip-off" nogle steder, men til at overleve. På ingen
måde på højde med Predator 1+2 eller Alien og Aliens.

De har bare brug for nogle bedre forfattere... imo.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers