Flammen+Citronen forkortede ikke krigen
Fra : Bo Warming

Dato : 13-03-08 09:21

Flammen+Citronen forkortede ikke krigen

Best havde ret i at det var latterligt at tro at sabotører og
stikker-likvidatorer kunne forkorte krigen.

Han arbejdede på at beskytte sine uskadelige troper her ved
Flødeskumsfronten mod unødig vold og gjorde det klogt og der var kun
skadelighed i de to nu filmatiserede HolgerDanske-terroristers handlinger.

Italien kom så hurtigt i FN og NATO som Danmark gjorde, så vi havde ingen
fordel af vor modstandsbevægelse

De var lykkeriddere men ikke nødvendigvis psykopater

Fra : Silver

Dato : 13-03-08 19:56

> De var lykkeriddere men ikke nødvendigvis psykopater

Var de ikke bare en smule patriotiske alligevel? set med vores nutidige
verdensperspektiv?.

Mvh
Silver

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-03-08 22:04

Silver wrote:

> Var de ikke bare en smule patriotiske alligevel? set med vores
> nutidige verdensperspektiv?.

Hvorfor er jeg overbevist om, at det er Bo W, der har startet denne tråd?

Per V

--
Nyt palindrom: "Allah lavede Valhalla"

Fra : Bo Warming

Dato : 15-03-08 03:16

Jo, i høj grad

> Hvorfor er jeg overbevist om, at det er Bo W, der har startet denne tråd?

Min ingeniør- far viste mig i 1950 da jeg var 4 og min søster fødtes og han
tog barselsorlov
FRIHEDSMUSEET og den magnetmine som en anonym ingeniør fik til at springe på
krigsskibet Nyrnberg i Københavns Havn
og som sådan en idealist-sabotør ville jeg være hele min barndom og blev så
ulandsarbejder i 4 år, da jeg var cand.scient og DR-skoleTV-producer

Ligesom Flammen og Citronen gjorde min idealisme mere skade end gavn - hvor
der handles der spildes

Havde de været sabotører, var de måske en film værd.

Men PAnduros far som de myrdede var lidt vildledt og tyskvenlig men var ikke
stikker

Præsten i Hvidovre kirke fik myrdet sin menighedsrådsformand og kaldte ham
stikker - for tiden var til mordlyst og danskerne havde pludselig fået en
masse våben og havde ikke modenhed til sindig brug af dem. Læs Ditlev Tamms
"REtsopgøret".

Havde en rival snuppet din kæreste var der en nem vej at få ham af vejen -
at opdigte en stikkeranklafge for retsvæsen afgjorde ikke skyld. Rygter var
alt.