28 uger senere
Fra : Kim2000

Dato : 09-03-08 12:16

Først kom 28 dage senere, nu er fortsættelsen 28 uger senere så kommet.

Og hold da helt op. Et brag af en fortsættelse.

Situationen er den at England blev angrebet af en virus der opdannede
befolkningen til kødædende hjerneløse, ikke zombier, hvilket vel også gør at
det hele bliver meget mere realistisk, for det er netop der det adskiller
sig fra resten af "zombiefilmene". Realisme. Her er ingen helte, der er
ingen redninger ud af det blå, det hele sker nok som det egentlig ville ske.

Den første scene er om en familiefar og hans kone der har gemt sig i et hus
sammen med nogle andre, da de bliver angrebet af syge handler det om at
komme væk. Pludselig er han i den ene ende af rummet, hun i den anden, og
mellem sig 1-2 syge og 10-20 på vej op af trappen. Han gør præcis det som
man ikke forventer af vores hovedperson, han smækker døren i og løber.

28 uger senere er man i fuld gang med at genhuse England, hvor det pludselig
går helt galt og et nyt udbrud kommer. Naturligvis fordi den menneskelige
faktor spiller ind og nogle fjolser bryder reglerne for karentænen af en
overlevende.

Indenfor sin genre er 28 uger senere en fremragende film.

mvh
Kim

Fra : Morten Steen

Dato : 09-03-08 15:05

> Og hold da helt op. Et brag af en fortsættelse.

28 Days After var superfed, helt klart. Jeg var liiiiidt skuffet over 28
Weeks After.
Idéen med at lade 2 børn være hovedpersonerne, kunne jeg ikke helt leve mig
ind i. Og jeg synes den kammede lidt over mod slutningen.
Men bestemt nogle gode scener undervejs!
Jeg holder mig dog til 1'eren. ;)

Morten

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-03-08 18:39

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig ind i. Og jeg synes den kammede lidt over mod slutningen.
> Men bestemt nogle gode scener undervejs!

Jeg glæder mig til 28 år senere. :)

Synes det er nogle fede film begge to.

- Martin

Fra : grapefrugt@gmail.com

Dato : 23-03-08 11:09

On 9 Mar., 13:38, "Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk>
wrote:

> Jeg glæder mig til 28 år senere. :)
>
> Synes det er nogle fede film begge to.
>
> - Martin

> - Vis tekst i anførselstegn -

28 Days Later + 28 Weeks Later er mine yndlingsfilm