psykologisk thriller
Fra : Mendoza

Dato : 09-03-08 10:45

Hej alle....

Jeg prøvet at finde frem til en film jeg engang så, men det har ikke været
muligt på baggrund af mine sparsomme erindringer.... derfor prøver jeg om
der skulle være en eller anden her, der måske kan hjælpe mig.

Jeg mener det er en fransk film. Jeg mener den er fra et eller andet sted
fra ´65 til ´85. Jeg mener den handler om en kvinde der prøver at begå
selvmord? og havner på hospitalet, helt i gips. En mand følges med en
kvinde?, til hospitalet for at hilse på kvinden i sengen. Da hun ser ham
udstøder hun et skrig? og dør?.

Manden overtager lidt efter lidt hendes identitet, bor i hendes lejlighed,
begynder at ryge de samme cigaretter som hende, m.m. Han begynder at gå i
hendes tøj, bruge paryk osv. Til sidst prøver også han at begå selvmord og
ender på hospitalet i gips. Der kommer en kvinde og en mand og ser til ham.
Da manden bøjer sig ned over ham/hende i sengen, ser han/hun at det er sig
selv og udstøder et skrig.......

Altså en historie der går i ring.... Nogen der kan hjælpe??

Fra : Mendoza

Dato : 09-03-08 11:10

Jeg har prøvet....

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-03-08 11:15

Hej!

Mendoza wrote:
> Altså en historie der går i ring.... Nogen der kan hjælpe??

Nej, men nu har jeg ikke lyst til at se den

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-03-08 12:00

Mendoza skrev bl.a.:

> Altså en historie der går i ring.... Nogen der kan hjælpe??

Jeg kan ikke hjælpe, men mærkeligt nok får din plotbeskrivelse
mig til at tænke på Roman Polanskis franske film fra 1976:
"Le Locataire" - "Den nye lejer". Den går også lidt i ring

--
Herluf
»deportér Akkari og alle andre illoyale imamer«

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 09-03-08 12:31

Mendoza wrote:
> [...]
> følges med en kvinde?, til hospitalet for at hilse på kvinden i
> sengen. Da hun ser ham udstøder hun et skrig? og dør?.

Le Locataire.
http://us.imdb.com/title/tt0074811/

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Mendoza

Dato : 09-03-08 13:43

Per H. Nielsen wrote:

> Le Locataire.
> http://us.imdb.com/title/tt0074811/

Det var den!! Super!! Mange tak for svarene.