Stjernebesatte, dårlige film
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-03-08 13:06

Jeg leder efter nogle film, hvis roller er besat med
stjerneskuespillere - helst fem eller flere - men som er dårlige eller
i mindste af diskutabel kvalitet.

Jeg kom til at tænke på det efter forleden at have set Coppolas "The
Outsiders", som har et opbud af unge, amerikanske 80'er-stjerner, men
hvis samlede eventuelle kvaliteter går henover mit hoved.

Jeg tænker også på "Åndernes hus", som har den vildeste rolleliste,
men oftest beskrives som en dødssejler. Eller Gabriel Axels "Prinsen
af Jylland", som knap nok ses nu, men som havde verdensnavne som Helen
Mirren, Gabriel Byrne og Christian Bale i rulleteksterne, lige foran
Jess Ingerslev. Eller Oliver Stones "Alexander", som anmeldere og
publikum skyede som pesten trods mange gode navne på plakaten.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Morten Steen

Dato : 07-03-08 13:21

> Jeg leder efter nogle film, hvis roller er besat med stjerneskuespillere -
> helst fem eller flere - men som er dårlige eller i mindste af diskutabel
> kvalitet.

Bonfire Of The Vanities er også et klassisk eksempel.

Og så er A Bridge Too Far vist generelt ikke så voldsomt populær, selvom det
er en af mine personlige favoritter.

The Swarm fik også MANGE hug, og den har jeg OGSÅ altid godt kunnet lide,
he-he.

Well, det var hvad min 30 sek. brainstorm kunne komme op med. :)

Morten

Fra : Jesper

Dato : 09-03-08 00:54

Morten Steen <morten.x@film.dk> wrote:

> Bonfire Of The Vanities er også et klassisk eksempel.

Bonfire var temmeligt mislykket for nu at sige det pænt!

> Og så er A Bridge Too Far vist generelt ikke så voldsomt populær, selvom det
> er en af mine personlige favoritter.

Jo..den er flot lavet, historien er autentisk og der er intet sparet for
at gengive den så godt som muligt, alligevel der den temmeligt gab, gab!

Det samme vil jeg sige om Eye of the Needle.

> The Swarm fik også MANGE hug, og den har jeg OGSÅ altid godt kunnet lide,
> he-he.

Jo, den fandt jeg var en underholdende B-film.

> Well, det var hvad min 30 sek. brainstorm kunne komme op med. :)
>
> Morten

Lad mig bidrage med lidt:

Wall Street

Annie

One From the Heart

The Remains of the Day(1993)
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Brian P

Dato : 17-03-08 17:17

On 9 Mar., 00:54, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> The Remains of the Day(1993)

mesterværk

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 18-03-08 09:52

Scripsit Brian P:

> mesterværk

Hmpr, voksenfilm...

GRACE: Adult? Adult like Merchant-Ivory, or adult like... [IMITATING
BAD ACTING] "Gee, thank god you two plumbers arrived."

Lars Erik Bryld

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-03-08 11:04

Lars Erik Bryld skrev:

> GRACE: Adult? Adult like Merchant-Ivory, or adult like... [IMITATING
> BAD ACTING] "Gee, thank god you two plumbers arrived."

Tsk, tsk!

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-03-08 10:03

Brian P wrote:

> mesterværk

Helt enig!

Per V

--
Nyt palindrom: "Allah lavede Valhalla"

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 07-03-08 15:15

On Fri, 7 Mar 2008 13:05:58 +0100, Peter Brandt Nielsen wrote:

> Jeg leder efter nogle film, hvis roller er besat med
> stjerneskuespillere - helst fem eller flere - men som er dårlige eller
> i mindste af diskutabel kvalitet.

Oceans 12 og Oceans 13 ku' måske kandidere til en plads på listen - de
er i hvert fald propfyldte med store stjerner, men plottet/historien er
jo bare en gentagelse af Oceans 11 - nu bare med endnu flere stjerner og
vilde kup! Som jeg husker dem er der alt for mange plothuller og
overdrevne scener...men skuespillet og scenografien fejler jo ikke noget
så måske er de ikke "dårlige" i den forstand.

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-03-08 17:51

Jesper Rasmussen wrote:

> [...]
> plothuller og overdrevne scener...men skuespillet og scenografien
> fejler jo ikke noget så måske er de ikke "dårlige" i den forstand.

Jeg har ikke selv set den, men "The Island of dr. Moreau" med bl. a. Brando
skulle være ekstremt dårlig. Den har cirkuleret som hadegave i min søns
omgangskreds i flere år.

Per V

--
Nyt palindrom: "Allah lavede Valhalla"

Fra : Jesper

Dato : 09-03-08 00:54

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> skulle være ekstremt dårlig. Den har cirkuleret som hadegave i min søns

Kandiderer til at være John Frankenheimers ringeste film til dato.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-08 20:13

Den 07-03-08 13.05 skrev Peter Brandt Nielsen følgende:
> Jeg leder efter nogle film, hvis roller er besat med
> stjerneskuespillere - helst fem eller flere - men som er dårlige eller
> i mindste af diskutabel kvalitet.

Nothing But Trouble http://us.imdb.com/title/tt0102558

Alexander http://us.imdb.com/title/tt0346491

Gigli http://us.imdb.com/title/tt0299930

Der er ikke så mange topnavne, men der er to Oscar-vindere i hovedrollerne:
Ishtar http://us.imdb.com/title/tt0093278

Og så er der selvfølgelig følgende, der kun har ét stort navn, men han
spiller til gengæld lige så dårligt som ti dårlige stjerner tilsammen:
Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000
http://us.imdb.com/title/tt0185183

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Kim2000

Dato : 07-03-08 22:00

> [...]
> spiller til gengæld lige så dårligt som ti dårlige stjerner tilsammen:
> Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000

Jeg kan nu ikke helt forstå den har fået så hård kritik. Mon ikke det er
fordi Travolta netop er med, altså at man så havde forventet en noget bedre
film end den tja....bom bom bom film, set værre, set bedre, men jeg synes
den ganske udemærket.

mvh
Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-08 22:25

Den 07-03-08 21.59 skrev Kim2000 følgende:

> Jeg kan nu ikke helt forstå den har fået så hård kritik.

Jeg må erkende, at jeg ikke har set hele filmen, kun klip fra den. Men i
de klip spillede Travolta så dilettantisk, at man skulle tro, det er
løgn. Jeg kan især huske en utrolig kunstig, ond latter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Jesper

Dato : 09-03-08 00:54

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Nothing But Trouble http://us.imdb.com/title/tt0102558

Fandt jeg utroligt underholdende. Elendig kvalitet videooversættelse med
de mest afsindige engelske undersættelser bidrog kun til morskaben.

> Alexander http://us.imdb.com/title/tt0346491

Meget gab, gab.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 07-03-08 12:55

On 7 Mar., 13:05, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtniel...@gmail.com> wrote:
> Jeg leder efter nogle film, hvis roller er besat med
> stjerneskuespillere - helst fem eller flere - men som er dårlige eller
> i mindste af diskutabel kvalitet.

Jamen det er jo de fleste af dem! Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan
det skulle kunne være *svært* at finde sådan nogle film! Alle
filmbutikkers hylder bugner jo af dem! Stil dig ind i Blockbuster og
snor en gang rundt med lukkede øjne, og kast en remoulade-mad i en
vilkårlig retning, så rammer du garanteret sådan nogle film!

- Tue

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-03-08 00:06

Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> wrote in news:d2cd593c-5a16-4b3d-ade9-
8e5154691da3@u72g2000hsf.googlegroups.com:

> [...]
> snor en gang rundt med lukkede øjne, og kast en remoulade-mad i en
> vilkårlig retning, så rammer du garanteret sådan nogle film!

Og alligevel lykkes det dig ikke at nævne bare et konkret eksempel.

Fra : Brian P

Dato : 07-03-08 14:58

> [...]
> Jeg leder efter nogle film, hvis roller er besat med
> stjerneskuespillere - helst fem eller flere - men som er dårlige eller

Der er naturligt nok rigtigt mange, da der i filmhistorien er langt
flere dårlige og middelmådige film, end vellykkede. Blandt øjeblikkets
aktuelle, positivt anmeldte, kan nævnes:

Atonement. Overrated makværk m. Keira Knightley, James McAvoy, Brenda
Blethyn, Vanessa Redgrave

There Will Be Blood. Opreklameret western-rodsammen med bl.a. Daniel
Day-Lewis. Oscar-præmieret.

Søg evt. blandt tidens Oscar-vindere, hvor bl.a. Den engelske patient
og Titanic vil dukke op. Elendige film med store stjerner. Ligesom
Oceans 12 og 13-filmene tjente de penge.

Blandt klassikerne som har TABT penge, hvilket ofte er det virkelige
kriterium for at der tales om "dårlige" eller "diskutable" film, er
b.a. Cleopatra (1963) med Elizabeth Taylor, Richard Burton og Rex
Harrison.

Lav en søgning på de største stjerner - fx Marlon Brando, som en
nævner - og der vil uvægerligt dukke flere både økonomiske og
kunstneriske fiaskoer op.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-03-08 01:14

Brian P skrev:

> Der er naturligt nok rigtigt mange, da der i filmhistorien er langt
> flere dårlige og middelmådige film, end vellykkede.

Klart nok. Jeg var allermest interesseret i dem med mange stjerner
bag, men jeg er glad for de mange bud. Der er ikke noget sjovere end
dårlige anmeldelser.

> [...]
> Brenda Blethyn, Vanessa Redgrave
>
> There Will Be Blood. Opreklameret western-rodsammen med bl.a. Daniel

Hehe.

Hvad siger du til No Country For Old Men?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Mr D

Dato : 09-03-08 10:30

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Brian P skrev:
>
> Hvad siger du til No Country For Old Men?

Go film - Hvis man ikke kan li' den, er det vel et spørgsmål om smag og ikke
om kvalitet?

Mange af disse forslag, tenderer de ikke, at man bare skal sige, at man ikke
kan li' en film, der har fået gode anmeldelser eller vundet priser? Hvad med
de virkeligt elendige?

simon

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-03-08 10:55

Den 09-03-08 01.13 skrev Peter Brandt Nielsen følgende:

> Hvad siger du til No Country For Old Men?

Den hører ikke hjemme i denne tråd!

Spoiler space
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Lad være med at rulle videre, hvis du ikke har set filmen. Læser du
alligevel, vil det ødelægge en del af filmen for dig, hvis du ser den
efterfølgende.
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Ud over at filmen er både spændende og god, så var jeg voldsomt
imponeret over det mod, Coen-brødrene lægger for dagen. Det hører til
sjældenhederne, at helten dør, men det er da set før. Til gengæld har
jeg aldrig før set helten dø med en sådan ligegyldighed.

Jeg sad længe og tvivlede på, om det nu også var ham, der var død - man
så ham jo ikke engang ret tydeligt, da han lå på motellets parkeringsplads.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-03-08 16:49

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> ham jo ikke engang ret tydeligt, da han lå på motellets parkeringsplads.

SPOILERS!

Nej, man ser ham ikke tydeligt på parkeringspladsen fordi det er ham der
ligger
på motelværelset. :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-03-08 17:34

Den 09-03-08 16.49 skrev Peter Larsen følgende:

> Nej, man ser ham ikke tydeligt på parkeringspladsen fordi det er ham der
> ligger på motelværelset. :)

Hmm, der plejer da at gå længere tid, inden min hukommelse spiller mig
den slags puds.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : Mr D

Dato : 09-03-08 16:58

> [...]
> Lad være med at rulle videre, hvis du ikke har set filmen. Læser du
> alligevel, vil det ødelægge en del af filmen for dig, hvis du ser den

.... stadig spoiler

> [...]
> sjældenhederne, at helten dør, men det er da set før. Til gengæld har jeg
> aldrig før set helten dø med en sådan ligegyldighed.

Enig. Alt sker med en ligegyldighed. Men man får jo en forsmag på dette
allerede i indledningen, hvor the-hero-to-be, den unge politimand (der er
jeg-fortæller) dør ret hurtigt i filmens indledning. Som regel har
jeg-fortælleren jo overlevet og kan fortælle sin historie. Men her dør han
uden yderligere ståhej. Så dør - som du skriver - ham det egentlig handler
om. Men alt er jo sådan. Der er ingen mening i kærestens død. Og den ældre
politimand opklarer aldrig affæren, mens skurken walks away med en brækket
arm.

Det er egentlig ret fedt, og jeg kom til at tænke på Zodiac mordene, hvis
nogen har set den. Her finder instruktøren sig nødsaget til at lade filmens
hovedperson se den formodede morder i øjnene og "se" at det virkelig er ham,
mens mordene aldrig blev opklaret i den virkelige verden. Denne trang til
mening og retfærdighed i en filmslutning har Coen helt lagt på hylden i No
Country. Det er lidt sejt og anderledes.

simon

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-03-08 17:42

Den 09-03-08 16.57 skrev Mr D følgende:

> [...]
> allerede i indledningen, hvor the-hero-to-be, den unge politimand (der er
> jeg-fortæller) dør ret hurtigt i filmens indledning.

Jeg sad faktisk og overvejede, om jeg skulle skrive noget i stil med
ovenstående. Du har helt ret i, at det er en forsmag, hvor der dog kun
er bygget kort op til "overraskelsen". Vores helt lærer vi jo helt godt
at kende, før han bare er væk.

> Denne trang til
> mening og retfærdighed i en filmslutning har Coen helt lagt på hylden i No
> Country. Det er lidt sejt og anderledes.

Absolut. Sjovt nok kender jeg én, der slet ikke bed mærke i heltens
specielle død. Måske fordi han så skurken som filmens hovedperson.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-03-08 18:22

"Mr D" <sigri@fjerndetteemail.dk> wrote in message

> [...]
> politimand opklarer aldrig affæren, mens skurken walks away med en brækket

Hva mener du med jeg-fortæller? Voice over? For det er altså Tommy Lee Jones
der leverer den i begyndelsen.

Fra : Mr D

Dato : 09-03-08 18:57

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev i en meddelelse

> "Mr D" <sigri@fjerndetteemail.dk> wrote in message

> Hva mener du med jeg-fortæller? Voice over? For det er altså Tommy Lee
> Jones
> der leverer den i begyndelsen.

Ja, det var ihvertfald sådan jeg opfattede det, da jeg så den. At det var
den unge sherif, der fortalte om sig selv og sin far. Jeg mener ikke, jeg
havde nogen chance for at vide andet

simon

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-03-08 20:26

> [...]
> den unge sherif, der fortalte om sig selv og sin far. Jeg mener ikke, jeg

Jeg kan så slet ikke se hvad der får dig til at tro at det skulle være den
unge betjent.
Det er tydeligvis en gammel mand der fortæller og den unge betjent dør. Så
kan han
altså ikke være fortælleren.

Fra : Mr D

Dato : 09-03-08 20:29

> [...]
> unge betjent.
> Det er tydeligvis en gammel mand der fortæller og den unge betjent dør. Så

Ok, så har jeg fået mere ud af filmen end jeg betalte for. Det vil jeg da
ikke klage over

simon

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-03-08 13:12

Mr D skrev:

> Ja, det var ihvertfald sådan jeg opfattede det, da jeg så den. At det var
> den unge sherif, der fortalte om sig selv og sin far. Jeg mener ikke, jeg
> havde nogen chance for at vide andet

Jeg synes, det er naturligt nok at drage den slutning på det
tidspunkt. Man har jo ikke set Tommy Lee Jones endnu, så man gætter
sig jo frem. Og fortællerstemmen vender vist heller andre tilbage
senere i filmen, uden at man ser Jones tale - så det er ikke ligefrem
gjort nemt for os.

Jeg skal måske lige sige, at det ikke var hensigten tidligere i tråden
at kalde No Country dårlig, det var et spørgsmål uden relation til
trådens emne. Den bliver nok aldrig min yndlingsfilm, ikke fordi den
er dårlig på nogen måde, men fordi den måske ikke rigtig interesserer
mig.

Et enkelt opklarende spørgsmål fra min side, inklusive spoiler:

Da Tommy Lee Jones mod slutningen er på vej ind på motelværelset, hvor
Josh Brolin døde, klippes det sammen med billeder af Javier Bardem,
der venter i mørket. Så går Jones ind og gennemsøger værelset uden at
finde Bardem. Hvad er pointen?

Fra : Mr D

Dato : 18-03-08 20:22

Mr D skrev:

> [...]
>sig jo frem. Og fortællerstemmen vender vist heller andre tilbage
>senere i filmen, uden at man ser Jones tale

Det er også min pointe, ja. Det er ikke første gang, man ser en film, hvor
fortælleren - evt. den gamle fortæller - i starten af filmen sætter sig til
at fortælle historien om dengang, da sneen lå højere end elmasterne og
buffaloerne løb om kap med jernhesten på prærien. Sådan opfattede jeg de
første minutter af filmen, og vågnede brat, da den unge mand døde.

simon

Fra : Brian P

Dato : 17-03-08 17:21

On 9 Mar., 01:13, "Peter Brandt Nielsen"
> [...]
> dårlige anmeldelser.

> Hehe.
>
> Hvad siger du til No Country For Old Men?

Først og fremmest: et langt gaaab. Jeg var et kort øjeblik overbevist
om at det måtte være mig, som var ved at være gammel, men endte
heldigvis med at konkludere, at det er Coen-bros, som er ved at være
gamle. De gentager sig selv og har ikke lavet noget originalt siden
The Big Lebowski. Måske skulle de flytte til Frankrig.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-03-08 10:29

Brian P skrev:

> Først og fremmest: et langt gaaab.

Smukt!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-03-08 00:35

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Ingerslev. Eller Oliver Stones "Alexander", som anmeldere og publikum
> skyede som pesten trods mange gode navne på plakaten.

Jeg synes helt klart Troy hører ind med her. Noget af det værste Hollywood
lort jeg nogensinde har set.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-03-08 00:54

Peter Brandt Nielsen skrev bl.a.:

> Jeg leder efter nogle film, hvis roller er besat med
> stjerneskuespillere - helst fem eller flere - men som er dårlige eller
> i mindste af diskutabel kvalitet.

Tillad mig at nøjes med tre, i en film som DR TV sendte for kort tid
siden, men som jeg først misbrugte et par timer på her i aften: "The
Life of David Gale" med Kevin Spacey, Kate Winslet og Laura Linney.
Relativt gode spillere i en sand bæfilm.

http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20030221/REVIEWS/302210304/1023

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 08-03-08 13:01

Batman 4 er vel en selvfølge...

Fra : Kim2000

Dato : 08-03-08 13:24

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Batman 4 er vel en selvfølge...

Det gir sig selv

Primært vel fordi den hverken er rigtig sjov eller rigtig spændende. Det
kunne forresten være sjovt, hvis man lavede allertiders bedste superhelt
nogensinde som film, Superdan, hvis nogen husker den hylende skægge
tegneserie fra firserne.
mvh
Kim

Fra : Zeki

Dato : 08-03-08 14:52

> [...]
> helst fem eller flere - men som er dårlige eller i mindste af diskutabel

Canonball Run
http://www.imdb.com/title/tt0082136/

Fra : Jesper

Dato : 09-03-08 00:54

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Canonball Run
> http://www.imdb.com/title/tt0082136/

En film hvor Farrah Fawcett viser clevage og hvor Jackie Chan medvirker
kan ikke være en dårlig film. Selv skreg jeg af grin over den.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-03-08 10:59

Den 09-03-08 00.54 skrev Jesper følgende:

> En film hvor Farrah Fawcett viser clevage og hvor Jackie Chan medvirker
> kan ikke være en dårlig film. Selv skreg jeg af grin over den.

Den var helt klart årets største hit blandt de unge, dengang. Men jeg
kan godt forestille mig, at anmelderne ikke har klappet i hænderne, og
at den ikke holder ved et gensyn i dag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-03-08 11:27

Jesper skrev bl.a.:

> En film hvor Farrah Fawcett viser clevage og (...)

Efter opslag i tre ordbøger og to Google-forsøg lykkedes det mig
uvidende, men nysgerrige væsen at finde frem til at "clevage" =
"cleavage" = kavalergang. Kendte ikke det engelske ord. Men herligt! Nu
husker også jeg filmen og Miss Fawcetts fremragende præstation. Som hun
jo så gavmildt demonstrerede igen mange år senere i 'Dr T and the
Women'.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Jesper

Dato : 09-03-08 16:26

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> [...]
> husker også jeg filmen og Miss Fawcetts fremragende præstation. Som hun
> jo så gavmildt demonstrerede igen mange år senere i 'Dr T and the

Ja, hun blev snydt ved Oscar uddelingen

Fra : Zeki

Dato : 08-03-08 15:04

> [...]
> helst fem eller flere - men som er dårlige eller i mindste af diskutabel

Og naturligvis 'Oceans 12' og 'Oceans 13' samt 'Mars Attacks'

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-03-08 15:24

"Zeki" skrev:

> Og naturligvis 'Oceans 12' og 'Oceans 13' samt 'Mars Attacks'

"Mars Attacks!" er en herlig og hyggelig science fiction-parodi med
mange selvironiske spillere i hænderne på Tim Burton.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-03-08 22:02

Zeki skrev den 08-03-2008 15:03:
> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Og naturligvis 'Oceans 12' og 'Oceans 13' samt 'Mars Attacks'

Jeg tror netop Mars Attacks er meningen skal være dårlig.

Det er ligesom det som gør den god!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jesper

Dato : 09-03-08 00:54

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Og naturligvis 'Oceans 12' og 'Oceans 13' samt 'Mars Attacks'

Om jeg begriber anmelderne var så begejstrede for Mars Attacks. Den er
ualmindeligt ringe.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-03-08 01:03

Jesper wrote:

> Om jeg begriber anmelderne var så begejstrede for Mars Attacks. Den er
> ualmindeligt ringe.

Jamen. Det er jo netop pointen i/med den film, at den er så dårlig, at den
er god.
Hvilket helt tyldeligt fremgik af alt den hypen af filmen da den kom frem.

mvh
Henning

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-03-08 16:08

Jeg plejer at sige:

Glegarry Glen Ross
http://www.imdb.com/title/tt0104348/

Men "Troy" og det "Åndede Hus" er også gode eksempler "Les Miserable".
Utroligt han kan lave noget så kedeligt med romanske mesterværker som
forlæg.

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-03-08 16:26

Mark Thomas Gazel skrev bl.a.:

> Jeg plejer at sige:
>
> Glegarry Glen Ross
> http://www.imdb.com/title/tt0104348/

Jeg ved ikke hvornår du plejer at sige Glengarry Glen Ross, men din
henvisning til filmen i IMDb synes at vise du nok er ret ene om at finde
filmen (og spillerne?) dårlig. Roger Ebert giver den 3½ af 4 stjerner.
Men okay, smag og behag ...

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-03-08 17:13

> [...]
> henvisning til filmen i IMDb synes at vise du nok er ret ene om at finde
> filmen (og spillerne?) dårlig. Roger Ebert giver den 3½ af 4 stjerner.

Det var nok mest en joke i omgangskredsen en periode.

Den er udmærket, men noget tung at komme igennem. Et filmet teaterstykke med
meget dialog, og det kan være fint, men man skal være i humør til det.

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-03-08 20:03

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Det var nok mest en joke i omgangskredsen en periode.
>
> Den er udmærket, men noget tung at komme igennem. Et filmet teaterstykke
> med meget dialog, og det kan være fint, men man skal være i humør til det.

Gode film er man vel altid i humør til?

Fra : ASKF

Dato : 10-03-08 03:56

Peter Larsen ytrede sig i
<47d2e2ec$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

>"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

>Gode film er man vel altid i humør til?

Nej. Nogle gange er det langt bedre at se en dårlig actionfilm.

Tip: tænk på dårligt vejr og tømmermænd
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-03-08 06:28

"ASKF" <nospam@askf.dk> wrote in message
> [...]
> "When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
> can hear you only through the filter of the paradigm he holds."

Jeg kan ikke følge den tankegang. Hvorfor se en dårlig actionfilm når man
kan se en god?

Fra : ASKF

Dato : 10-03-08 15:00

Peter Larsen ytrede sig i
<47d4c6cc$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

>"ASKF" <nospam@askf.dk> wrote in message

>Jeg kan ikke følge den tankegang. Hvorfor se en dårlig actionfilm når man
>kan se en god?

En god actionfilm har gerne en handling som det kan kræve koncentration
for at følge, mens de dårlige kun har en begrænset handling for at binde
masser af action scener sammen, og man behøver ikke koncentrere sig ret
meget om dem.

Nogle gange har man bare lyst til at koble af til film der ikke behøver
nogen eller kun meget lidt koncentration.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-03-08 20:45

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> henvisning til filmen i IMDb synes at vise du nok er ret ene om at
> finde filmen (og spillerne?) dårlig. Roger Ebert giver den 3½ af 4

Har set den. Jeg synes at netop den film er rædselsfuld.

mvh
Henning

Fra : Mr D

Dato : 09-03-08 10:45

> [...]
> helst fem eller flere - men som er dårlige eller i mindste af diskutabel

Futuresports - Wesley Snipes

Waterworld (Men den synes jeg faktisk var udmærket)

The Stepford Wives - Er også udråbt til en dårlig film. Den ku' jeg også
godt li', men måske kun fordi jeg ikke har set den fra 75?

simon

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-03-08 11:00

Peter Brandt Nielsen skrev:
> Jeg leder efter nogle film, hvis roller er besat med
> stjerneskuespillere - helst fem eller flere - men som er dårlige eller
> i mindste af diskutabel kvalitet.

_Death Becomes Her_
Bruce Willis, Meryl Streep, Goldie Hawn, Isabella Rossellini og jeg
synes filmen er rædsom

Fra : Mr D

Dato : 09-03-08 11:13

> [...]
> helst fem eller flere - men som er dårlige eller i mindste af diskutabel

Jeg har bemærket siden før, men her er den igen med nogle forslag til værste
film:

Biggest box office bombs ever
http://movies.aol.com/movie-photo/box-office-bombs

Worst movie sequels