Filmtitel: Veronas Kanoner (eller tager je~
Fra : superdamocles@gmail.~

Dato : 05-03-08 13:48

Kom i tanke om at jeg har set en film med denne titel, da jeg var
lille...mener det var en krigsfilm.
Men kan godt nok ikke finde noget på nettet.

Men har altså hørt "Veronas Kanoner" i fjernsynet før!!!???, Hvad
mener I?

Tak

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-03-08 21:56

<superdamocles@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Navarone..

Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : superdamocles@gmail.~

Dato : 05-03-08 14:03

On 5 Mar., 21:56, "Petersen_Michael"
<petersen_michael.dengyldnemåg...@mail.tele.dk> wrote:
> [...]
> Men kan godt nok ikke finde noget på nettet.
>
> Men har altså hørt "Veronas Kanoner" i fjernsynet før!!!???, Hvad

He he, Tak det er også mange år siden!

Fra : Kim Schroeder

Dato : 06-03-08 02:04

http://www.imdb.com/title/tt0054953/

Går sommerferien sydpå til Grækenland, øen Simi kan du se den
strand (Agios Giorgios), hvor hovedscenerne er optaget.

Kim

Fra : Zeki

Dato : 06-03-08 14:49

"Kim Schroeder" <prip@iname.com> skrev i en meddelelse
> http://www.imdb.com/title/tt0054953/
>
> Går sommerferien sydpå til Grækenland, øen Simi kan du se den
> strand (Agios Giorgios), hvor hovedscenerne er optaget.

Det er da på Rhodos, nærmere betegnet "Anthony Quinn Bay", ikke sandt?

"The beach is known today by the actor's name since he bought this part of
the island when filming "The Guns of Navarone" here."
http://www.rhodesguide.com/travelguide/rhodes_beach_guide.php?ssp=21

Fra : Kostas

Dato : 06-03-08 16:03

> [...]
>
> "The beach is known today by the actor's name since he bought this
> part of the island when filming "The Guns of Navarone" here."

Jo der er den ihvertfald også optaget. Min far (som er fra Rhodos) så
optagelserne og fik AQ's autograf dengang... jow jow

mvh

Kostas

Fra : Kim Schroeder

Dato : 11-03-08 02:15

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse news:47cff685$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er da på Rhodos, nærmere betegnet "Anthony Quinn Bay", ikke sandt?

Scenen, hvor de går i land og hvor man meget højt oppe af en stejl klippevæg
ser, hvor kanonerne er placeret er mig bekendt optaget på Simi:

http://www.barefoot.info/dodecanese/symi.html

Scroll ned til Agios Giorgios - jeg synes også, at man godt kan genkende
den monumentale klippevæg.
Kanonporten, som man ser i filmen er selvfølgelig lagt ind efterfølgende på filmen.

At en del af filmen ydermere er skudt på Rhodos lyder sandsynligt
- det kunne være interessant at vide hvilke scener og lokalitet.

Kim