Indy på nye dvd'er
Fra : Smurf

Dato : 05-03-08 19:34

Så kommer de 3 første gud hjælpe mig på endnu en dvd udgave!!

Lucasfilm og Paramount vil i forbindelse med den nye "Indiana Jones"-film,
"Indiana Jones & Krystalkraniets hemmelighed", udgive de gamle film på dvd i
tre individuelle special editions.
Howard Roffman, vicepræsident ved Lucasfilm, udtaler: "En hel generation af
filmelskere vil nu kunne se de klassiske film i et nyt digitalt format,
hvilket gør dem endnu mere fantastiske end før."
De tre første "Indiana Jones"-film blev oprindeligt restaureret og udgivet i
en samlet boks i 2003, men filmene vil nu blive udgivet hver for sig 13.
maj.
De nye udgaver vil indeholde nyt ekstramateriale. På IndianaJones.com kan
man læse mere om de kommende udgivelser og de nye features.
http://www.paramount.dk/pic/100.jpg

Fra : Michael Sørensen

Dato : 05-03-08 20:57

Smurf skrev :
> [...]
> De nye udgaver vil indeholde nyt ekstramateriale. På IndianaJones.com kan
> man læse mere om de kommende udgivelser og de nye features.

De skal vel ud på Blu-ray ?
Paramount har godt nok holdt med HD DVD indtil for nyligt, men nu er de på
Blu-ray vognen.
Boksen fra 2003 med de 3 film og en bonus DVD kan iøvrigt købes for 100 kr i
ElGiraffen.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : No Humor Man

Dato : 05-03-08 23:44

Smurf wrote:
> [...]
> De nye udgaver vil indeholde nyt ekstramateriale. På IndianaJones.com kan
> man læse mere om de kommende udgivelser og de nye features.
Så længe de ikke laver en Lucas.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-03-08 09:22

Smurf wrote:
> Så kommer de 3 første gud hjælpe mig på endnu en dvd udgave!!

De skal da lige malke.. ;)

// Hans

Fra : Optimus Prime

Dato : 06-03-08 10:15

Hans Joergensen skrev:
> De skal da lige malke.. ;)

Præcis, de har sandsynligvis lavet HD-masters af de gamle film, nu op
til den nye film skal ramme hjemmebio markedet og derfor kommer der så
alm. DVD udgaver også (eller den rigtig slemme med gammel vin på nye
flasker for at malke os får igen igen)...

Hvis de udgiver Blu-ray udgaver samtidig med DVD - og det ikke er
barberede udgaver (mht. ekstramateriale), så vi senere "får lov" at købe
Blu-Ray SE udgaver, så er det fint med mig... og ellers så bliver der
hentet HD-rips på nettet, som først udskiftes til den tid - vi har kun
vores penge at stemme med jo

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-03-08 10:38

Hans Joergensen wrote:

> De skal da lige malke.. ;)

Det skulle jeg lige til at skrive!

Per V

--
Nyt palindrom: "Allah lavede Valhalla"

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-03-08 10:17

Smurf wrote:
> [...]
> filmelskere vil nu kunne se de klassiske film i et nyt digitalt format,
> hvilket gør dem endnu mere fantastiske end før."

Det ved jeg ikke helt om jeg er enig i.
En del af charmen ved de gamle film er, imho, også det, nogle gange,
lidt grynede ikke-100%-skarpe billede.

F.eks. tvivler jeg på The Good, The Bad And The Ugly vil være lige så
fængende i en digital remastered fnugfri udgave.

Så jeg holder mig nok til mine Indy LD lidt endnu :)

Fra : Zeki

Dato : 06-03-08 14:52

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
> En del af charmen ved de gamle film er, imho, også det, nogle gange, lidt
> grynede ikke-100%-skarpe billede.

Enig. De "nye" digitale Lowryoverførelser af de ældre Bond film fra "special
edition" boxsættet, er deciderede forfærdelige.