Ved Kongelunden
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-03-08 14:00

Er der nogen af jer der ved hvorfor - og hvornår - folkekomedien "Ved
Kongelunden" (1953) angiveligt har fået tilføjet ordene "skal brylluppet
stå" i titlen?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-03-08 21:01

Jørgen Grandt wrote:
> Er der nogen af jer der ved hvorfor - og hvornår - folkekomedien "Ved
> Kongelunden" (1953) angiveligt har fået tilføjet ordene "skal
> brylluppet stå" i titlen?

Har den da det?

Det med brylluppet stammer da fra "En søndag på Amager." Hverken på den
danske filmdatabase eller cdon.com er der nogen anden titel end "Ved
Kongelunden".
Efter Google at dømme stammer tilføjelsen fra Imdb, så det er vel en eller
anden uvidende filmnørd, der har tastet fejlen ind, hvorefter den har bredt
sig til bl.a, Wikipedie.

Hvis nogen her har forstand på at rette i Imdb, bør de gøre det snarest.
Filmen hedder "Ved Kongelunden", hverken mere eller mindre!

Og sangen fra "En søndag på Amager" hedder i øvrigt "I Kongelunden ..."

Per V

--
Nyt palindrom: "Allah lavede Valhalla"

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-03-08 01:11

Per Vadmand skrev:

> Hvis nogen her har forstand på at rette i Imdb, bør de gøre det
> snarest. Filmen hedder "Ved Kongelunden", hverken mere eller mindre!

Hermed gjort (men der går nogle dage).

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-03-08 10:06

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Hermed gjort (men der går nogle dage).

Tak!

Per V

--
Nyt palindrom: "Allah lavede Valhalla"

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-03-08 10:36

Per Vadmand skrev:

> Tak!

Det siger jeg også.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-03-08 10:52

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Hermed gjort (men der går nogle dage).

Når du åbenbart har acces til at vedligeholde IMDb'en, Peter, kunne du
så ikke ved lejlighed udbygge Aage Lundvalds filmografi fra to til cirka
300 film? Jævnfør listerne her: http://www.grandts.dk/Film/lund2.htm#opd

God arbejdslyst!

Mvh.: Jørgen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-03-08 13:31

Jørgen Grandt skrev:

> Når du åbenbart har acces til at vedligeholde IMDb'en, Peter, kunne
> du så ikke ved lejlighed udbygge Aage Lundvalds filmografi fra to
> til cirka 300 film? Jævnfør listerne her:
> http://www.grandts.dk/Film/lund2.htm#opd

IMDb's regler fortæller, at plakatarbejde kun accepteres, hvis det er
anført i filmens rulletekster.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-03-08 13:44

Peter Brandt Nielsen skrev:

> IMDb's regler fortæller, at plakatarbejde kun accepteres, hvis det er
> anført i filmens rulletekster.

Aha! Så det er det der er årsagen til den pauvre omtale af dansk films
mest kendte 'anonyme' program- og plakattegner. Ærgerligt.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-04-08 11:56

Jeg skrev:

> Hermed gjort (men der går nogle dage).

Jeg har siden set filmen og konstateret, at der i titelsekvensen står

Ved Kongelunden...

Da IMDb helst vil have titler, der svarer til det, der er angivet i
filmen, har jeg indsendt en rettelse mere for at få prikkerne med.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk