Filmdatabase i komma/tab/mellemrumseparere~
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-02-08 02:48

Findes det? Så man får oplysninger om instruktør, skuespillerer osv for de
film på DVD man har ind i en database.

Altså man går f.eks ind med filmens titel og henter de øvrige oplysninger
som så kan importeres til Access svarende til ens egen samling.

--
Bates Motel
Vacancy

Fra : Hagar

Dato : 28-02-08 04:13

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså man går f.eks ind med filmens titel og henter de øvrige oplysninger
> som så kan importeres til Access svarende til ens egen samling.

Jeg har lige hentet et program der hedder All my movies, godt nok en 30
dages trail, men jeg køber det nok, for det virker ret godt. Kig mere om det
her http://www.bolidesoft.com/ Så kunne det være du kunne spare dig selv for
Access og en del andet besvær.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 28-02-08 05:13

> [...]
>
> Altså man går f.eks ind med filmens titel og henter de øvrige oplysninger
> som så kan importeres til Access svarende til ens egen samling.

Det her er nok bedre http://www.collectorz.com/movie/
Det henter selv oplysninger fra imdb

Hagar

Fra : Brian K

Dato : 28-02-08 16:43

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det her er nok bedre http://www.collectorz.com/movie/
> Det henter selv oplysninger fra imdb

Hej

Den brugte jeg i 6 mdr.... men det taget simpelthen for langtid at hente
oplysningerne (oprette film).

Brug hellere DVD profiler - nemmere hurtigere, og MEGET bedre.

http://www.invelos.com/

Den eksportere til "Collection.xml"

Med abonement for du samtidig en online hjemmeside med dine film:

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/danni (ikke min - min er
hemlig)

mvh
brian

Fra : Hagar

Dato : 28-02-08 17:57

> [...]
>
> http://www.invelos.com/
>
> Den eksportere til "Collection.xml"
>
> Med abonement for du samtidig en online hjemmeside med dine film:

Nu har jeg godt nok ikke prøvet DVD profiler, men det kan da være jeg skal
kigge på den. Men at Collectorz.com skulle være langsom genkender jeg dog
ikke, jeg blev lidt overrasket over at den fandt frem til resultatet i den
fart, men det er nok fordi det jeg tidligere har prøvet var noget skidt. Nu
er det jo ikke sådan at Collectorz ikke kan lave hjemmeside, men man skal så
bare selv have pladsen

Hagar

Fra : Brian K

Dato : 28-02-08 22:50

> [...]
> fart, men det er nok fordi det jeg tidligere har prøvet var noget skidt.
> Nu er det jo ikke sådan at Collectorz ikke kan lave hjemmeside, men man

Jeg stod til at skulle oprette 900 film, og at oprette en titel i DVD
profiler, tager omkring 15 sekunder - det kunne Collectorz langt fra klare.

Den eneste ting jeg savner er dog at Collectorz indeholder ratingen fra IMDB
som default - den mangler jeg (øv). Men på alle andre områder syntes jeg at
DVD profiler er klart bedre.

Vær opmærksom på at gratisudgaven bruger "dårlige" covers, når du betaler
for licensen, får du covers i høj kvalitet.

mvh
brian

Fra : Hagar

Dato : 29-02-08 02:08

> [...]
>
> Vær opmærksom på at gratisudgaven bruger "dårlige" covers, når du betaler
> for licensen, får du covers i høj kvalitet.

Nu er jeg godt nok rendt ind i problemer, for jeg har The Quentin Tarantino
Collection, den i gul boks, men den får jeg godt nok ikke meget på, hverken
covers eller ret meget andet, hvorfor mon det ?
Hvis du vil prøve med dit program, og du kan bruge stregkoden, så er den
5708758657495

Hagar

Fra : JYH

Dato : 29-02-08 13:46

Hagar wrote:

> Nu er jeg godt nok rendt ind i problemer, for jeg har The Quentin
> Tarantino Collection, den i gul boks, men den får jeg godt nok ikke
> meget på, hverken covers eller ret meget andet, hvorfor mon det ?

Rigtige Tarantino-fans har købt alle filmene FØR Collection boksen udkom
Så indberet filmene enkeltvis i stedet.

Fra : Hagar

Dato : 29-02-08 16:16

> Rigtige Tarantino-fans har købt alle filmene FØR Collection boksen udkom
>
> Så indberet filmene enkeltvis i stedet.

Det undre mig bare at den ikke er at finde med de store oplysninger, som i
de andre jeg har, Matrix Boxen, den går fint ind

Hagar

Fra : Brian K

Dato : 01-03-08 00:52

> [...]
> på, hverken covers eller ret meget andet, hvorfor mon det ?
> Hvis du vil prøve med dit program, og du kan bruge stregkoden, så er den

Det tog under 3 sekunder at finde den på stregkoden - med cover, fuld
detaljer om ALT omkring filmen, osv.

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 01-03-08 00:53

> [...]
> på, hverken covers eller ret meget andet, hvorfor mon det ?
> Hvis du vil prøve med dit program, og du kan bruge stregkoden, så er den

Men hvorfor henter du ikke gratis udgaven ?

mvh
brian

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-03-08 17:07

Axel Hammerschmidt skrev:
> Findes det? Så man får oplysninger om instruktør, skuespillerer osv for de
> film på DVD man har ind i en database.

Ja, IMDB er et godt eksempel.

Jeg mener du kan hente en nogenlunde opdateret IMDB database hos
ftp.sunet.se. Jeg kan ikke huske hvad folderen hedder og det kører noget
sløvt for mig lige nu, men prøv at starte i /pub/ folderen og kig om der
ikke er gevinst.