Film med tema i WW2 og det okkulte.
Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-02-08 22:07

Som topic siger leder jeg efter den slags film.

Hellboy tager udgangspunkt i teamet, men ender jo i vore dage.
Indiana Jones 1+3 har lidt af det.

Eller kan jeg ikke selv komme i tanke om noget..
Der må da findes nogle film der hiver både WW2 og det okkulte bigtime ind i
temaet.
Men hvilke?

Mvh
Benjamin

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-02-08 22:31

Hej!

Laziter [9440] wrote:
> Indiana Jones 1+3 har lidt af det.

Lidt?! Det er da de fedeste film med anden verdenskrig og det okkulte.

Mine personlige favoritter - glæder mig som et lille barn til 4'eren, som dog er
renset for nazister. Indy har vel skræmt dem alle væk i mellemtiden

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-02-08 22:44

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dog er renset for nazister. Indy har vel skræmt dem alle væk i mellemtiden

Hehe jeg giver dig ret i at de er fede, men det okkulte er ikke så
"gennentrængede".
Måske er det bare mig, men jeg vil gerne have lidt mere "mørk" atmosfære og
lidt mindre humor (det har Indy jo nok af).

Og så lige ang. Indy 4, den foregår et pænt stykke tid efter WW2, så de
fleste nazister har nok fundet andre ting at lave efter Der Führer tog livet
af sig selv (ham Indy driver da også folk ud i det værste lol).

Nåja, sådan her på falderebet.. Bare film med det okkulte, ikke alt for
moderne film hvor der bruges computere til at udregne næste solformørkelse
og djævlens kommen med.
Bare sådan godt gammelt hovedbrudshalløj hvor der bliver støvet rundt i
gamle biblioteker og den slags.
Ja jeg er sgu krævende nu, men jeg har fået nok af de traditionelle gys og
hvad ved jeg, nu vil jeg bare have lidt til fantasien.
Det behøver ikke at være det sidste nye, bare der er en god historie så
klarer jeg mig nok.

Mvh
Benjamin

Fra : Jebir

Dato : 26-02-08 10:48

> [...]
> hvad ved jeg, nu vil jeg bare have lidt til fantasien.
> Det behøver ikke at være det sidste nye, bare der er en god historie så

- Så tag et kig på R-Point - http://imdb.com/title/tt0417072/ - godt nok
ingen gamle biblioteker, og ingen WW2, men en flok soldater i Vietnam der
modtager et radioopkald fra en anden gruppe soldater, man egentlig troede
var døde....
Fed og stemningsfuld film, IMO :)

- Mikkel

Fra : Hagar

Dato : 25-02-08 03:12

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller kan jeg ikke selv komme i tanke om noget..
> Der må da findes nogle film der hiver både WW2 og det okkulte bigtime ind

Skal det være i samme film, eller kan det også deles, for hvis du vil have
tingene delt, så er der jo masser at gå i "krig" med, mine to favoritter er
Das boot og Hitlers sidste dage.

Hagar

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-02-08 19:30

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Skal det være i samme film, eller kan det også deles, for hvis du vil have
> tingene delt, så er der jo masser at gå i "krig" med, mine to favoritter
> er Das boot og Hitlers sidste dage.

Jeg så gerne en blanding af de 2, men "rene" WW2 film har også min
interesse.
Das boot har jeg i samlingen, den er fantastisk

Mvh
Benjamin

Fra : Per

Dato : 25-02-08 12:36

Jeg har ikke set den, men Outpost lyder interessant
http://www.imdb.com/title/tt0892899/

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-02-08 19:31

"Per" <ihate@spam.com> skrev i meddelelsen
> Jeg har ikke set den, men Outpost lyder interessant
> http://www.imdb.com/title/tt0892899/

Den ser ud til at have det jeg søger, jeg må hellere få den sat i min
samling snarest muligt.
Takker

Mvh
Benjamin

Fra : Optimus Prime

Dato : 25-03-08 13:18

Laziter [9440] skrev:
> Den ser ud til at have det jeg søger, jeg må hellere få den sat i min
> samling snarest muligt.

Jeg fik set Outpost igår - den er anbefalet herfra... Ganske solid
thriller/gyser stemning... slutningen var lidt... hmm flad, men har
svært ved at komme med et bud på hvordan man ellers kunne lukke den
historie

Fra : Jesper

Dato : 26-02-08 19:13

Laziter [9440] <laziter@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Eller kan jeg ikke selv komme i tanke om noget..
> Der må da findes nogle film der hiver både WW2 og det okkulte bigtime ind i

The Keep
http://www.imdb.com/title/tt0085780/
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Mr D

Dato : 26-02-08 21:35

> Laziter [9440] <laziter@gmail.com> wrote:
>
> The Keep
> http://www.imdb.com/title/tt0085780/

Hvor skulle vi ku' få fat på den? Er den overhovedet kommet ud på DVD?

simon

Fra : Jesper

Dato : 26-02-08 22:14

Mr D <s-griis@fjerndettepost5.tele.dk> wrote:

> Hvor skulle vi ku' få fat på den? Er den overhovedet kommet ud på DVD?
>
> simon

Nix, men der er et Laserdisk Rip i omløb:

<http://thepiratebay.org/tor/3464810/The.Keep.1983.WS.Laserdisc.Rip.DVD-
Mr.Bridger>

Fra : Lyrik

Dato : 27-02-08 14:49

Den 24.02.2008 kl. 22:07 skrev Laziter [9440] <laziter@gmail.com>:

> [...]
>
> Eller kan jeg ikke selv komme i tanke om noget..
> Der må da findes nogle film der hiver både WW2 og det okkulte bigtime
Har du noget imod at være hovedpersonen i "filmen?"

Det stærkeste jeg har mødt i præcis den genre er PC-spillet "Return to
Castle Wolfenstein!"
Man kan jo godt kalde det en "film," for den virker på samme måde på
sindet. Uhyggen og rædslerne vil ingen ende tage og musikken er "Die fanen
hoch..!" Du bevæger dig igennem handlingen. Starten er at du er fange i en
naziborg. En fange er pint ihjæl! En soldat er på vej for at hente dig i
cellen. Det er din tur til at blive torteret......

Lidt off topic, men stemningen finder du ikke tilsvarende noget sted.
Tyskerne er ved at bruge magi til at clone supersoldater. Det vrimler med
occulte episoder, spøgelser, tyske stormtropper og zombier.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Silver

Dato : 27-02-08 19:56

> Det stærkeste jeg har mødt i præcis den genre er PC-spillet "Return to
> Castle Wolfenstein!"

Det var faktisk meningen at den skulle filmatiseres (IKKE af Uwe "postal"
Böll!), men nogle andre men det er vist faldet på gulvet pga. filmselskabet
som har rettighederne mener jeg.

Mvh
Silver.

Fra : Mr D

Dato : 27-02-08 20:30

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.t66ra8kfcof222@lyrik.local...
> Den 24.02.2008 kl. 22:07 skrev Laziter [9440] <laziter@gmail.com>:
>
> Det stærkeste jeg har mødt i præcis den genre er PC-spillet "Return to
> Castle Wolfenstein!"

Helt enig - ubestridt den bedste "film" i den genre

simon

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-03-08 17:13

Laziter [9440] skrev:
> Som topic siger leder jeg efter den slags film.

Den Danske film 'Dykkerne':
http://imdb.com/title/tt0247993/

Jeg synes umiddelbart den er bedre end imdb ratingen angiver. Jeg var da
rimeligt underholdt den tid den varede.