Rambo 4 - ren nostalgi!
Fra : Zeki

Dato : 22-02-08 23:49

Det kniber tilsyneladende med at finde nye superhelte. Så man hiver lige
alle de gamle 80'er helte frem.

Sidste år fik John McClane comeback i 'Die Hard 4'. Den 22 maj kommer
'Indiana Jones 4', men inden da skal vi lige have "overstået" 'Rambo 4'

Med sætninger i filmen som "When you're pushed, killing's as easy as
breathing" og "live for nothing... Or die for something" burde der allerede
være dømt totalt klassiker!

Men hvordan er filmen så?

Tjae... plottet er stort set det samme som de foregående to Rambo-film.
Nogle bliver taget til fange et eller andet sted, og John Rambo redder dem
gennem en serie mere eller mindre voldelige handlinger.

Men til forskel fra de andre Rambofilm viser 'Rambo 4' meget mere af volden.
Væk er scener hvor fjenderne nærmest bare falder om når de dør. Nu ser man
blodet sprøjte ud til alle sider, hoveder bliver afhugget og indvolde der
vælter ud.

Nogle vil sikkert mene at dette bidrager til at gøre filmen mere realistisk,
mens andre vil synes det er usmageligt.

Stallone gør det sådan set udemærket. Han løber, hopper, skyder, kravler,
ser tilpas fæl ud på de rette tidspunkter og siger ikke så meget. Præcist
som man kan forvente.

'Rambo 4' er dog ikke på nogen måde et mesterværk og dens rating på 7,8 på
IMDB er nok en anelse for høj. Der er ikke meget - udover Stallone og
ultravolden- der adskiller 'Rambo 4' fra en typisk Chuck Norris junglefilm.

Det skulle da lige være den følelse af nostalgi som filmen giver.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-02-08 20:38

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Det kniber tilsyneladende med at finde nye superhelte. Så man >hiver lige
> alle de gamle 80'er helte frem.

Ja , det skal jo helst være en afprøvet og sikker investering .

> [...]
> Nu ser man blodet sprøjte ud til alle sider, hoveder bliver afhugget og
>
> Nogle vil sikkert mene at dette bidrager til at gøre filmen mere

I mine øjen er det netop usmageligt , især set i lyset af at
den type film's kvalitet næsten bedømmes af antal døde og især voldsomheden
af myrderiet.
Tænk på hvor komisk det er at det snart er forbudt i en film at vise en der
ryger en smøg ! , eller en lidt for "hed " sexscene men helt usandsynligt
overdrevet vold med blod og indvolde er "helt fint".

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Smurf

Dato : 24-02-08 12:42

Well mange bliver skudt og voldsomt, men meget blod synes jeg nu ikke der
er. Pudsigt nok så er der ikke så meget Sly i denne film. Denne gang er det
ikke ham alene mod de onde. Jeg fandt den lidt småkedelig og slutningen lidt
patetisk.

Fra : Optimus Prime

Dato : 25-02-08 08:35

Zeki skrev:
> snip
> Det skulle da lige være den følelse af nostalgi som filmen giver.

Jeg glæder mig som en lille dreng - Rambo er kongen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-02-08 10:44

Zeki wrote:
> Men hvordan er filmen så?

I forhold til mange andre nyere amerikanske film har den mindst et
par store fortrin:
1) Der er ingen kirker hver gang noget ender godt.
2) Der er ingen amerikanske flag, hver gang noget ender godt.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-02-08 13:11

Det er en elendig film

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-02-08 21:44

"Hans Joergensen" skrev i en meddelelse

> I forhold til mange andre nyere amerikanske film har den >mindst et
> par store fortrin:
> 1) Der er ingen kirker hver gang noget ender godt.
> 2) Der er ingen amerikanske flag, hver gang noget ender godt.

Jamen så skal vi bare se den baglæns , så er der happy end.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen