HD-DVD erklæret død i dag
Fra : Jesper

Dato : 19-02-08 21:03

Så er det officielt: Toshiba kaster håndklædet i ringen og stopper
produktionen af HD-DVD, som topchefen Atsutoshi Nishida sagde i et
interview:

"Vi tog en hurtig beslutning og vurderede, at der ikke er nogen måde at
vinde konkurrencen på".
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Dopedog

Dato : 20-02-08 10:12

> [...]
> interview:
>
> "Vi tog en hurtig beslutning og vurderede, at der ikke er nogen måde at

Prøv at checke det indlæg Thomas Hejl Pilgaard skrev for den 17. februar

Fra : Kim2000

Dato : 20-02-08 13:50

> [...]
> interview:
>
> "Vi tog en hurtig beslutning og vurderede, at der ikke er nogen måde at

Er der nogen der har et bud på hvad det betyder for os almindelige
forbrugere? Er dvd mediet dødt??? Da jeg har godt 200 film ville det være
lidt kikset (på den anden side så voksede min VHS samling fra 30-40 til 600
på 2 år og til næsten ingen penge, så intet er så dårligt at det ikke er
godt for noget).

mvh
Kim

Fra : Hauge

Dato : 20-02-08 14:00

Kim2000 wrote:
> Er dvd mediet dødt???

HD-DVD, det har intet, udover navnet, til fælles med det DVD vi har kendt
indtil nu.
Alm. DVD ryger sikkert ingen steder de første mange år.

Mvh Hauge

Fra : Morten Steen

Dato : 20-02-08 14:00

> [...]
> lidt kikset (på den anden side så voksede min VHS samling fra 30-40 til
> 600 på 2 år og til næsten ingen penge, så intet er så dårligt at det ikke

Umiddelbart er Blu-Ray stadig fortrinsvis et format for "nørder" (på den
gode måde - jeg er selv en af dem), men med mindre det hele tager en meget
drastisk drejning, fortsætter alm. DVD i lang tid endnu. Jeg tror vi skal
nogle år ud i fremtiden, før der er filmselskaber der så meget som overvejer
at droppe DVD-udgivelserne helt.

Morten

Fra : Rune Zedeler

Dato : 20-02-08 15:02

Kim2000 skrev:
> Er der nogen der har et bud på hvad det betyder for os almindelige
> forbrugere?

Det betyder, at du kan købe en blu-ray-afspiller med /lidt/ større
sikkerhed for, at den er fremtidssikker.
Ellers betyder det ikke noget.

-Rune

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 20-02-08 16:15

Kim2000 skrev:

> [...]
> på 2 år og til næsten ingen penge, så intet er så dårligt at det ikke er

Jeg går ud fra at alle blu-ray afspillere også kan afspille alm. dvd?

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Morten Steen

Dato : 20-02-08 16:33

> Jeg går ud fra at alle blu-ray afspillere også kan afspille alm. dvd?

Naturligvis. De fleste opskalerer også, så alm. DVD bliver pænere at se på.
:)

Morten

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-02-08 05:12

Morten Steen skrev:

> Naturligvis. De fleste opskalerer også, så alm. DVD bliver pænere at se på.
> :)

Så kan Kim jo være rolig...

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-02-08 18:26

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> Naturligvis. De fleste opskalerer også, så alm. DVD bliver pænere at se
> på.

Men læste i Gear (tror jeg) at den testede model ikke kunne afspille en alm
musik-cd.

/jim

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-02-08 18:44

Jim Andersen har bragt dette til os:
> "Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> Men læste i Gear (tror jeg) at den testede model ikke kunne afspille en alm
> musik-cd.

Hvad har musik-CD at gøre med en film-DVD?

--
I en debat om voldtægt, ytrede Christian R. Larsen
"Dødsstraf til offeret - så er han eller hun da sikker."

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-02-08 22:01

Jesper wrote:
> [...]
> interview:
> "Vi tog en hurtig beslutning og vurderede, at der ikke er nogen måde at

Super, så mangler vi bare de andre optiske medier..

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Rune Zedeler

Dato : 20-02-08 22:20

Hans Joergensen skrev:
> Super, så mangler vi bare de andre optiske medier..

Ja, det ville være lækker med en HD-HD-player (hard-disk
high-definition, altså). Men sådan én kan man vist ikke få endnu?
Blu-ray må gerne lige vente med at dø til der findes et alternativ

-Rune

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-02-08 10:53

Rune Zedeler wrote:
> Ja, det ville være lækker med en HD-HD-player (hard-disk
> high-definition, altså). Men sådan én kan man vist ikke få endnu?
> Blu-ray må gerne lige vente med at dø til der findes et alternativ

Nej nej nej.... man skal have hurtige++ internetforbindelser, og så
bare downloade (naturligvis mod betaling) det man vil se i super
kvalitet. På en ordentlig linie er det ikke noget problem at
downloade/streame en film i bluray-størrelsen..

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-02-08 11:31

Hans Joergensen wrote:
> [...]
> kvalitet. På en ordentlig linie er det ikke noget problem at
> downloade/streame en film i bluray-størrelsen..

Jeg ville intet have mod at bestille film, eller TV-serie-afsnit, 2-3
dage i forvejen, og så have min HD-maskine til at stå og downloade nogle
DRM-filer, så den bruger cirka 50% af de 2 Mbit/s jeg p.t. har.

Der kunne være en tidsbegrænsning på 3-4 dage på film, efter afsluttet
overførsel, og en måned på TV-serie-afsnit. Altså mod rimelig betaling
til producent og distributør.

Jeg kan ikke se hvorfor almindelige forbrugere skal tvinges til at have
forbindelser på 20-30 Mbit/s, bare for at kunne se film og serier via
Internettet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim2000

Dato : 21-02-08 21:45

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan ikke se hvorfor almindelige forbrugere skal tvinges til at have
> forbindelser på 20-30 Mbit/s, bare for at kunne se film og serier via

Næh, men det er jo ikke mange år siden vi anså 256 som helt unødvendig
luksus, der burde være fibernet indenfor kort tid til alle husstande på
samme måde som vi idag betragter en telefonlinie som en selvfølge.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-02-08 16:05

Hans Joergensen skrev:
> [...]
> kvalitet. På en ordentlig linie er det ikke noget problem at
> downloade/streame en film i bluray-størrelsen..

Det er ganske rigtigt ikke noget problem at streame Det kræver omkring
15 Gb/s. På en 20 Gb/s-linje skal man nok lige have 10 minutters buffer
eller så - men ellers ingen problemer.
Problemet er at få vist det, man streamer. Det findes der afaik stadig
ikke hardware, der kan gøre i ordentlig kvalitet.

-Rune

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-02-08 11:26

Rune Zedeler wrote:

> Ja, det ville være lækker med en HD-HD-player (hard-disk
> high-definition, altså). Men sådan én kan man vist ikke få endnu?
> Blu-ray må gerne lige vente med at dø til der findes et alternativ

Er harddiske egentlig optiske? Jeg troede de var magnetiske...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-02-08 16:01

Peter Knutsen skrev:

> Er harddiske egentlig optiske? Jeg troede de var magnetiske...

Nej, harddiske er magnetiske.
Det fremgår af tråden.
Du må have læst et eller andet galt et sted.

-Rune

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-02-08 05:11

Hans Joergensen skrev:

> Super, så mangler vi bare de andre optiske medier..

Laserdisks?