Battlestar Galactica
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 17-02-08 08:21

Den serie er en rigtig træls en...startede med at købe første sæson fordi
den var billig. Blev hurtig fanget ind af den, men synes så den mistede
pusten lidt, og havde bestemt mig til at stoppe der. Men så kom der gang i
serien igen i mod slutningen af første sæson og jeg var nød til at købe
ánden sæson. ´Det samme synes jeg gør sig gældende her i anden sæson, havde
på et tidspunkt bestemt at jeg ikek gad købe flere sæsoner, men så bliver
den vildt interessant i de sidste afsnit af sæsonen, og nu er jeg nok også
nød til at skaffe tredje sæson...

Er denne serie afsluttet, eller kører den endnu? eller forhåbentligt er den
ikke bare blevet stoppet lige pludselig vel.......????

BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : Kim2000

Dato : 17-02-08 08:29

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:47b7e046$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er denne serie afsluttet, eller kører den endnu? eller forhåbentligt er
> den ikke bare blevet stoppet lige pludselig vel.......????

Der kommer en sæson mere, hvilket skulle være den sidste. Læste i et
interview at forfatterne havde planlagt 4 sæsoner og kun 4. Så måske er der
en chance for at den slutter på en ordentlig måde.

Selvom serien et par gange kører i tomgang så synes jeg nu slet ikke der er
tvivl om det er suverænt den bedste sci-fi serie på markedet.

mvh
Kim

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 17-02-08 08:46

> Der kommer en sæson mere, hvilket skulle være den sidste. Læste i et
> interview at forfatterne havde planlagt 4 sæsoner og kun 4. Så måske er
> der en chance for at den slutter på en ordentlig måde.

Det ville være dejligt...

> Selvom serien et par gange kører i tomgang så synes jeg nu slet ikke der
> er tvivl om det er suverænt den bedste sci-fi serie på markedet.

Ja det vil jeg nok også give dig ret i. Den har en tendens til at køre lidt
i tomgang, men når så den kommer igang, så er den også rigtig god og vildt
spændende. Desuden synes jeg at det er rigtig fedt når den ligesom
Bladerunner beskæftiger sig med maskinernes følelser eller ønske om at leve.

Men hvad med:
Battlestar Galactica: Razor
og
Battlestar Galactica 2.5

Hvor hører de til i serien, og er de også must have?

Mvh. BK

Fra : Morten Steen

Dato : 17-02-08 10:37

> Men hvad med:
> Battlestar Galactica: Razor
> og
> Battlestar Galactica 2.5

Razor er en 2-timers episode, som skal ses efter 3. sæson. Tidsmæssigt
foregår den dog tidligere, men den blev lavet/udgivet efter 3. sæson.

2.5 er 2. halvdel af 2. sæson, så ja, det er så absolut et must-have! :)

Morten

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 17-02-08 16:29

Brian, Rikke og Kristian skrev:

> Men hvad med:
> Battlestar Galactica: Razor
> og
> Battlestar Galactica 2.5
>
> Hvor hører de til i serien, og er de også must have?

Wikipedia har fyldig beskrivelse af alle udgaver og deres indbyrdes
relationer.

Du kan også se på Episode Guide (BG Reimagined) på:
http://www.battlestargalactica.com/newguide.htm

Men pas på du ikke kommer til at læse handling du ikke ønsker at kende
endnu

Mikkel
--
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 17-02-08 20:51

Kim2000 skrev:

> Selvom serien et par gange kører i tomgang så synes jeg nu slet ikke der er
> tvivl om det er suverænt den bedste sci-fi serie på markedet.

Jeg har ikke set Babylon5 - er den på samme niveau som BG?

Fra : Jakob

Dato : 17-02-08 21:43

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Jeg har ikke set Babylon5 - er den på samme niveau som BG?

Den er bedre! Jeg synes også at BG er en fin sci-fi serie, men er i
øvrigt enig med Kim i at den i perioder kører alt for meget i tomgang
uden at komme videre med hverken historien eller personerne. Hvad det
angår er Babylon 5 virkelig gennemført. Det siges at seriens skaber J.
Michael Straczynski havde udtænkt hele plottet inden sæson 1 blev skudt
igang - og det lægger man virkelig mærke til undervejs. Der bliver
refereret til episoder og kommentarer på kryds og tværs af sæsonerne, og
scener og episoder fra de første sæsoner som man troede var ubetydelige
viser sig pludselig at være afgørende når man ser de sidste sæsoner.
Derudover er der et bredt persongalleri som mere eller mindre allesammen
er sjove at følge fordi de allesammen gennemgår en markant udvikling
efterhånden som serien skrider frem.

I dag er vi som film og tv-entusiaster efterhånden godt stillet når man
ser på hvor mange Gode Serier(tm) der bliver produceret [1]. Men da jeg
så Babylon 5 første gang var det samtidig første gang jeg så en serie
som på alle måder hang så godt sammen og hvor de enkelte episoder alle
indgik i et overordnet plot der var så godt skruet sammen.

Nu kender jeg flere bekendte som godt kan lide at se BG og andet sci-fi
pga "de fede effekter", og "seje rumskibe". Og jeg er da i og for sig
selv en af dem Men mht. effekter m.v. ses det selvfølgeligt tydeligt
at B5 har nogle år på bagen.[2] Men hvis man kan abstrahere fra det, så
mener jeg bestemt at serien er værd at bruge tid på, også i år 2008.

[1]: Her hentyder jeg ikke specielt til sci-fi genren hvor man måske
ikke umiddelbart kan sige at vi bliver forkælede pt...

[2]: Og så mangler måske lige en babe. Men det er jo som man tager det...

--
Jakob

Fra : John Hinge

Dato : 18-02-08 11:33

On 17 feb 2008 Jakob was heard to say:

> Men mht. effekter m.v. ses det
> selvfølgeligt tydeligt at B5 har nogle år på bagen.[2]
> [2]: Og så mangler måske lige en babe. Men det er jo som man tager
> det...

Tjaaaarj.. Altså, jo effekterne er sine steder præget lidt af at
der er gået nogen tid, og da man sku lave dvd'erne havde man ikke
u-composite sekvneser, så hver eneste scene hvor man kombinerer
CGI med levende mennesker ser det noget uldent ud.. Men jeg synes
man kan leve me det..

Og med hensyn til Babe, jamen der er jo for enhver smag i B5, du
har den dejlige Susan Ivanova som nok skal få fortalt dig hvor skabet
skal stå, og så Lyta Alexander som i høj grad er klar over i hvor høj
grad du har været en slem slem dreng og hved hvordan du helst vil
undksylde det.. eller noget.. undskyld mig, skal lige ha et koldt
brusebad..

Tilbage..
Om B5 kan holde imod nyere serier..Er et svært spørgsmål.
Mange af de nyerere serier skylder B5 rigtig meget, specielt serier
med lange storyarcs og baggrundsforløb der udvikler sig.
Lad mig sige det sådan, B5 DVD'erne regnes for de bedst og hurtigst
sælgende Tv serie dvd'er nogensinde, med et salg på over 500 millioner
dollarpenge..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Mr D

Dato : 18-02-08 20:21

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> On 17 feb 2008 Jakob was heard to say:
>
> Lad mig sige det sådan, B5 DVD'erne regnes for de bedst og hurtigst
> sælgende Tv serie dvd'er nogensinde, med et salg på over 500 millioner
> dollarpenge..

Ja, se det vidste jeg ikke. Jeg troede jeg var nørd, når jeg ku li den serie

simon

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-02-08 21:57

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote:

> [...]
>u-composite sekvneser, så hver eneste scene hvor man kombinerer
>CGI med levende mennesker ser det noget uldent ud.. Men jeg synes

Sæson 1 er lidt en prøvelse CGI mæssigt. Men derefter fungerer det
fint. Jeg synes i øvrigt at sæson 5 er lidt undervurderet, jeg synes
den er rigtig god, selvom den skifter lidt stil.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Brian K

Dato : 20-02-08 21:49

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der et bredt persongalleri som mere eller mindre allesammen er sjove at
> følge fordi de allesammen gennemgår en markant udvikling efterhånden som

Tilgændgæld så er der ikke tilnærmelsesvis den samme action / special
effects som der er i BSG - kommer ikke engang tæt på samme fede CGI effekter
osv, som i BSG

Men det skriver du jo også selv i dit indlæg

mvh
brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-08 22:11

Hej!

Brian K wrote:
> Tilgændgæld så er der ikke tilnærmelsesvis den samme action / special
> effects som der er i BSG - kommer ikke engang tæt på samme fede CGI effekter
> osv, som i BSG

Nope, men det bliver skisme da også lidt trættende i længden i BSG efter min
mening. Nuvel, det skal ikke afskrække mig fra næste sæson :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-02-08 21:47

Hej!

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:
> Jeg har ikke set Babylon5 - er den på samme niveau som BG?

Jeg har set hele BSG, B5 (og TNG, Voyager, Enterprise, DS9 så jeg føler, at
jeg har et sammenligningsgrundlag.

Jeg synes BSG er spændende, men desværre synes jeg efterhånden de har glemt
plottet. Nu er det bare en krigsfilm i rummet. Hvor blev alt det der med at
finde "Jorden" af? Det er fa'me længe siden de overhovedet har nævnt det nogen
steder :(

B5 er ældre, havde mindre budget (gætter jeg på) så effekterne er ikke nær så
gode (nogen ville nok kalde dem dårlige), men historien råder bod på dette. Den
er bare _så_ meget bedre end BSG's efter min mening. Især i de midterste 3
sæsoner hvor kampen mod ... ......... og senere ..... tager form :)

Hvis man er til StarTrek kan man imho godt lade sig friste af B5. Men hvis man
ser det for effekterne så glem det

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mr D

Dato : 17-02-08 22:45

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Kim2000 skrev:
>>
> Jeg har ikke set Babylon5 - er den på samme niveau som BG?

Enig med Jakob og Kim. Jeg måtte lige give B5 en chance i 1. sæson, men så
krøb den ind under huden, og blev der. Og det er historien og karaktererne,
der gør den suveræn. Når man er færdig med den, sidder man med en følelse
af, at livet er gået i stå, og man tænker på, om det nogensinde kan blive
det samme igen uden mere B5. Hulk! Sob! Snøft! - jeg skal lige finde et
lommetørklæde.

BSG er udemærket, og jeg skal også se den næste sæson - Razor var rigtig
god - men jeg har også været på vej til at opgive den mere end én gang
undervejs.

Simon

Fra : Kim2000

Dato : 17-02-08 23:59

"Mr D" <s-griis@fjerndettepost5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> BSG er udemærket, og jeg skal også se den næste sæson - Razor var rigtig
> god - men jeg har også været på vej til at opgive den mere end én gang

Jeg har altid opfattet B5 som et desperat "vi vil også lave StarTrek"
forsøg, sikkert fordi jeg kun har set to film der kom på VHS med B5, men det
kunne da være jeg skulle give serien en chance mere, det lyder til jeg er
gået glip af noget. Med hensyn til BSG så var det nok sådan at man efter
piloten sad og måbede og desperat ledte efter den på dvd, på nettet og endda
levede fint med at se en dårlig avi kopi indtil man kunne købe den på dvd
(jeg har hver gang måtte købe den uden danske tekster, findes den mon med?).
Her efter 3. sæson tager jeg det noget mere roligt, den kommer når den
kommer og den skal bestemt både ejes og ses, men jeg venter slet ikke med
samme længsel som efter piloten og 1. sæson, men lad os da håbe at serien
slutter på en ordentlig måde - og endelig ikke at der kommer en ligeså
kikset spinoff som den der kom af den oprindelige Den var rædselsfuld,
heldigvis gav jeg kun 99 kroner for den.

Fra : Mr D

Dato : 18-02-08 04:28

> [...]
> det kunne da være jeg skulle give serien en chance mere, det lyder til jeg

Jeg har selvfølgelig grådigt set alle film, der hører til B5, herunder også
den sidste "Lost Tales". Men jeg kan godt forstå, at der ikke er den store
tiltrækningskraft i dise film, hvis man ikke har set serien. "In the
beginning" er suverænt den bedste, men skal efter min mening også ses sent i
seriens forløb.

> - og endelig ikke at der kommer en ligeså kikset spinoff som den der kom
> af den oprindelige Den var rædselsfuld, heldigvis gav jeg kun 99
> kroner for den.

Hvad er det for en?

simon

Fra : Brian K

Dato : 20-02-08 21:47

> Selvom serien et par gange kører i tomgang så synes jeg nu slet ikke der
> er tvivl om det er suverænt den bedste sci-fi serie på markedet.

Helt enig.

Jeg syntes kun der har været 1 - 2 afsnit i det hele som har været
kedelige - resten har været 8 til 10 på en 0 til 10 skala.

Har i iøvrigt set:

Battlestar.Galactica.Razor.Unrated 2007

Som var opløberen til sidste sæson ? (fuck... den er GODT nok spændende!!!)

mvh
brian

Fra : Tue Sørensen

Dato : 18-02-08 15:28

On 18 Feb., 04:28, "Mr D" <s-gr...@fjerndettepost5.tele.dk> wrote:

> [...]
> tiltrækningskraft i dise film, hvis man ikke har set serien. "In the
> beginning" er suverænt den bedste, men skal efter min mening også ses sent i

http://www.imdb.com/title/tt0149437/

- Tue

Fra : Kim2000

Dato : 19-02-08 01:48

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tiltrækningskraft i dise film, hvis man ikke har set serien. "In the
> beginning" er suverænt den bedste, men skal efter min mening også ses sent

Niks, det er http://www.imdb.com/title/tt0080221/ skramlet jeg har.
Problemet med serien er ikke kun handlingen, men man arbejdede helt sikkert
også på enormt skrabet budget.

Mens vi er ved skrabet budget så kan man også hygge sig med Blake 7.
http://www.bbc.co.uk/cult/classic/blakes7/

Den du henviser til ser tilgengæld interessant ud.

mvh
Kim

Fra : John Hinge

Dato : 19-02-08 11:28

On 19 feb 2008 Kim2000 was heard to say:

> Mens vi er ved skrabet budget så kan man også hygge sig med Blake
> 7. http://www.bbc.co.uk/cult/classic/blakes7/
Den har absolut sine momenter..
Servalan er højt oppe på listen over mine yndlings.. øhm skurke :)