Seraphim Falls - hold jer fra den
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 17-02-08 08:15

Hvis I lige som jeg hungrer efter noget nyt og godt western, og så en dag i
blockbuster tænker jeg kan da se Seraphim Falls indtil 3:10 to Yuma kommer
på dvd...så lad være.

Havde set traileren til SF og der synes jeg den så meget spændende ud. Men
traileren ligger op til en film i høj tempó, og det er filmen ikke. For det
f'ørste er den kedelig, men den er også fyldt med en masse scener der bare
virker dumme, og det gør altså SF til en dårlig oplevelse. Så jeg må vente
lige mere og håbe at 3:10 to Yuma er noget bedre.

mvh. BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-02-08 18:14

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:47b7df0b$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> og det gør altså SF til en dårlig oplevelse. Så jeg må vente lige mere og
> håbe at 3:10 to Yuma er noget bedre.

3:10 er en god, gedigen western.

/jim

Fra : Zeki

Dato : 19-02-08 18:21

> [...]
> det f'ørste er den kedelig, men den er også fyldt med en masse scener der
> bare virker dumme, og det gør altså SF til en dårlig oplevelse.

Jeg synes den var fabelagtig og er ikke enig med dig. Historien om to mænd
og deres indbyrdes forhold til hinanden hvor ingen af dem hverken er helt
gode eller helt onde, gør at det er en meget "menneskelig" film.

'3:10 to Yuma' handler i øvrigt om stort set det samme: To mænds indbyrdes
forhold, så du skal nok ikke sætte forventningerne for højt op. Synes
faktisk SF var bedre, fordi den står stærkere i min hukommelse end den " nå,
okay..."-oplevelse jeg havde efter '...Yuma'

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 19-02-08 21:48

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og deres indbyrdes forhold til hinanden hvor ingen af dem hverken er helt
> gode eller helt onde, gør at det er en meget "menneskelig" film.

Historien kunne jeg sagtens leve med, men...der var simpelthen for mange
dumme scener i filmen. For det første var det noget så flot at Pierce
Brosnan formåede at overleve denne film. Flere gange gik han dumdristig
direkte ind i flere fælder, som han så gang på gang slap overraskende heldig
ud af. Fx da Liam Neeson ret tidligt i filmen, står meget tæt på ham med et
gevær, og alligevel kan PB løbe væk uden at blive ramt. Senere reddes han af
at en af de unge røvere lige skal snakke lidt først, fordi han ikke skyder
en mand i ryggen. Det virkede simpelthen også for dumt, for han valgte jo
lige præcis at ridde fra de to andre og efter PB for at skyde ham, så han
ikke kunne sladre.

Desuden virkede flashbacket tilbage til hvad der starten striden slet ikke
medrivende, faktisk alt for kunstig, og det gjorde at vi der så den sammen,
aldrig kom til at føle noget for personerne i filmen, og det var et must for
den film. Kan ellers vanvittig godt li Liam Neeson og Pierce Brosnan er også
fin, så jeg tillægger det en dårlig instruktør at filmen føltes så dårlig
som vi synes den gjorde.

Mvh. BK