Blade Runner - Complete collectors Ed.
Fra : Bruno

Dato : 16-02-08 18:47

Jeg overveje om subj. bør høre hjemme i samlingen, men når nu man har
set den oprindelige bio-version og Directors cut udgaven giver det så
mening?

Og hvis det skal være helt tåbeligt - giver det mening at købe den i
kuffert udgaven (man får da vist bare en billig metalkasse eller)?

Mvh
Bruno

PS. Tænker at købe den fra Amazon i US, men er der bedre steder at
shoppe film?

Fra : Lyrik

Dato : 16-02-08 21:19

Den 16.02.2008 kl. 18:47 skrev Bruno <dont.use@this.address.ever>:

> [...]
>
> Mvh
> Bruno
>

> PS. Tænker at købe den fra Amazon i US, men er der bedre steder at
Amazon.co.uk
Jeg har også selv Directors Cut DVD versionen. High Def versionen er
afgjort værd at eje. DVD-versionen ligner en Kodak Instamatic-kvalitet
kontra Blu-Rays Canon EOS! Det er en hel anden film. Og filmens visuelle
fokus får High Def til at komme helt til sin ret, med dette medies
visuelle kvaliteter. Endvidere er lyden meget bedre. Man føler at lyden
spiller meget mere med i High Def versionen.

Det er en "must have"

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-02-08 22:34

Hej!

Bruno wrote:

> Jeg overveje om subj. bør høre hjemme i samlingen, men når nu man har
> set den oprindelige bio-version og Directors cut udgaven giver det så
> mening?

Ja for søren da. Det er en _hammerflot_ remastered udgave og der er alle fire
cut af filmen. Og så er der jo alt ekstramaterialet som også er spændende at se.

Min er iøvrigt en HD-DVD udgave, men den er sikkert 99.9% lig BluRay udgaven vil
jeg tro. Har ventet små 8 år på den nye udgivelse så vidt jeg husker. Der var en
masse bøvl med rettighedshaverne hvilket forsinkede projektet væsentligt

Den får iøvrigt 5/5 stjerner herfra. Flot genskabt, kanon film og kanon
ekstramateriale :)

> Og hvis det skal være helt tåbeligt - giver det mening at købe den i
> kuffert udgaven (man får da vist bare en billig metalkasse eller)?

Gad jeg ikke hvis skiverne er de samme. Men jeg sætter den også bare i skabet og
ikke i et "trophy room"

> PS. Tænker at købe den fra Amazon i US, men er der bedre steder at
> shoppe film?

Købte HD-DVD udgaven igennem loaded247.com. Den ankom uden told og moms fra New
Zealand - der stod $5 på brevet

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bruno

Dato : 18-02-08 18:07

Tak for info alle 3.

Kim Voss Schrader wrote:

> Den får iøvrigt 5/5 stjerner herfra. Flot genskabt, kanon film og kanon
> ekstramateriale :)

Jeg glæder som var det juleaften. Jeg har bestilt den og Nærkontakt af 3
grad hos Amazon.com (Kunne ikke finde billigere steder hvor de havde
tingene på lager).

> Gad jeg ikke hvis skiverne er de samme. Men jeg sætter den også bare i
> skabet og ikke i et "trophy room"

Jeg har forsket lidt. Kuffert udgaven kommer med en kuffert (logisk) og
en figur af en slags og lidt papir, så jeg har valgt den "almindelige"
fem disk udgave.

> Købte HD-DVD udgaven igennem loaded247.com. Den ankom uden told og moms
> fra New Zealand - der stod $5 på brevet

Nice - desværre havde de ikke Blu Ray udgaven.

Mvh
Bruno

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-02-08 11:05

Bruno wrote:
> Jeg overveje om subj. bør høre hjemme i samlingen, men når nu man har
> set den oprindelige bio-version og Directors cut udgaven giver det så
> mening?

Den nye Final Cut udgave er et must hvis man kan lide Blade Runner. Jeg
har 5-disc DVD-boksen (i "kagedåse") og ekstramaterialet er overvældende
i både detalje og omfang. MUST-BUY!

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk