Cloverfield
Fra : Morten Steen

Dato : 02-02-08 21:03

Come ON! Det er da simpelthen den fedeste filmoplevelse i meget lang tid!
Genialt udtænkt, genialt udført, sindssygt spændende, den var bare helt
suveræn! Jeg er stum! :D
Blair Witch meets Godzilla?! JA SGU, gange 1000!!
SE DEN!

Morten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-02-08 21:18

Hej!

Morten Steen wrote:

> Come ON! Det er da simpelthen den fedeste filmoplevelse i meget lang tid!
> Genialt udtænkt, genialt udført, sindssygt spændende, den var bare helt
> suveræn! Jeg er stum! :D

Ja ok, man skal vel se den. Jeg er bare _mega_ træt af, at katastrofefilm etc.
altid skal foregå i New York og det skal gerne involvere frihedsgudinden...

Come on, been there, done that - i '68 med Planet of the Apes

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Silver

Dato : 02-02-08 23:09

> Ja ok, man skal vel se den. Jeg er bare _mega_ træt af, at katastrofefilm
> etc.
> altid skal foregå i New York og det skal gerne involvere
> frihedsgudinden...

Hehehe....ja den frihedsgudine har været vidt omkring efterhånden :).

Mvh
Silver.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-02-08 19:56

Silver skrev:

> Hehehe....ja den frihedsgudine har været vidt omkring efterhånden :).

****SPOILERSPACE FOR ABERNES PLANET (1968)***

SCROLL NED

Psssst: Det var /vores/ planet. Altså Jorden. Altså New York. Altså
samme sted som Frihedsgudinden altid har stået.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-02-08 20:30

Hej!

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:
> ****SPOILERSPACE FOR ABERNES PLANET (1968)***

> SCROLL NED

> Psssst: Det var /vores/ planet. Altså Jorden. Altså New York. Altså
> samme sted som Frihedsgudinden altid har stået.

Ja. Der blev nok også ment "vidt omkring i film" :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 04-02-08 00:43

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!

> Ja. Der blev nok også ment "vidt omkring i film" :)

Ja, jeg kunne bare ikke lade være med at lave lidt fis, fordi jeg kom i
tanker om afsnittet af The Simpsons, hvor det pludselig går op for
Homer, at Abernes Planet ER Jorden. - Hvorefter han kaster sig ned og
råber: "You maniacs" osv.

Mikkel

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-02-08 00:51

Hej!

> [...]
> tanker om afsnittet af The Simpsons, hvor det pludselig går op for
> Homer, at Abernes Planet ER Jorden. - Hvorefter han kaster sig ned og

Jep, det er stort :)

Og så kommer jeg jo lige i tanke om afsnittet hvor han bygger en tidsmaskine af
en toaster. Dét er godt nok også sjovt

"Stupid bug. You go squish now!"

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Silver

Dato : 04-02-08 14:41

> Og så kommer jeg jo lige i tanke om afsnittet hvor han bygger en
> tidsmaskine af en toaster. Dét er godt nok også sjovt
>
> "Stupid bug. You go squish now!"

Hehe ja...og så ved de ikke hvad donuts er hvor hele hjemmet er perfekt og
så regner det donuts efter han er skredet igen :D.....G.E.N.I.A.L.T!! :D

Og ja jeg mente nemlig vidt omkring i film ;).

Mvh
Silver.

Fra : Max

Dato : 03-02-08 20:57

Hej Mikkel

> Psssst: Det var /vores/ planet. Altså Jorden. Altså New York. Altså
> samme sted som Frihedsgudinden altid har stået.

Jeg mener nu også at kunne huske en film hvor hun flød rundt.

--
Mvh Max

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 04-02-08 00:43

Max skrev:
> Hej Mikkel
>
> Jeg mener nu også at kunne huske en film hvor hun flød rundt.

Hvilken mon det var?

Mikkel

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 04-02-08 09:59

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> enriched usenet with:

> Hvilken mon det var?

Jeg mener, at det er i "The Day after Tomorrow"

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Max

Dato : 04-02-08 12:37

Hej Lars

> Jeg mener, at det er i "The Day after Tomorrow"

Men det er ikke den jeg tænker på, den er meget ældre,
måske en 20-30 år, men jeg har spekuleret som en gal
og kan ikke komme i tanke om en titel eller sammenhæng.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 05-02-08 14:03

Hej

> Men det er ikke den jeg tænker på, den er meget ældre,
> måske en 20-30 år, men jeg har spekuleret som en gal
> og kan ikke komme i tanke om en titel eller sammenhæng.

Hun er åbenbart en meget brugt dame, men jeg kan altså
ikke finde spor af den scene jeg tænker på.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Statue_of_Liberty_in_popular_culture

--
Mvh Max

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-02-08 14:10

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej

> Hun er åbenbart en meget brugt dame, men jeg kan altså
> ikke finde spor af den scene jeg tænker på.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/The_Statue_of_Liberty_in_popular_culture

Har du kigget nærmere på "The Man Who Saw Tomorrow"?

Fra : Max

Dato : 05-02-08 14:54

Hej Peter

> Har du kigget nærmere på "The Man Who Saw Tomorrow"?

Så vidt jeg husker ser man i den at hun flås i stykker af
trykbølgen fra a-bombeeksplosionen over New York.

--
Mvh Max

Fra : Zeki

Dato : 05-02-08 14:54

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken mon det var?

Hmm...'Waterworld', hvor Costner svømmer under havet gennem det fuldt
oversvømmede NY?

Fra : Max

Dato : 05-02-08 15:44

Hej Zeki

> Hmm...'Waterworld', hvor Costner svømmer under havet gennem det fuldt
> oversvømmede NY?

Det kan det godt have været, men sjovt nok forbinder jeg billedet
med afrikas kyst.

--
Mvh Max

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-02-08 00:59

Zeki skrev:
> "Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm...'Waterworld', hvor Costner svømmer under havet gennem det fuldt
> oversvømmede NY?

Eller Articifial Intelligence?

Fra : Jebir

Dato : 03-02-08 12:55

> [...]
> suveræn! Jeg er stum! :D
> Blair Witch meets Godzilla?! JA SGU, gange 1000!!

- Kan kun være enig! Efter tidligere at have brokket mig over en
bio-oplevelse valgte jeg at dette var en film der IKKE skulle ventes på - og
tog ind og så den. Dog kl. 16.30 d. 1/2 i en sal med plads til knap 100
mennesker... vi var dog ikke mere end 15-20 stykker - og det var en kanon
oplevelse!

Filmen kan _VARMT_ anbefales - dog var der ingen der blev søsyge hvor jeg så
den

Godt udført - og skuespilspræstationerne også ganske gode - da det er
(forholdsvist) ukendte skuespillere undgår man at sammenligne med tidligere
roller - et stort plus!

Så ja - se at komme afsted!

- Jebir

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-02-08 15:12

On 2 Feb., 21:02, "Morten Steen" <morte...@film.dk> wrote:
> [...]
> suveræn! Jeg er stum! :D
> Blair Witch meets Godzilla?! JA SGU, gange 1000!!

Jeg kan nu sagtens få armene ned. Det er en flot og velproduceret
film, med absolut anstændige skuespillere, meeen... en helstøbt
historie kan man ikke kalde det. Det er jo bare katastrofe-lir. Man
får ingen forklaring på hvor monsteret kommer fra. Den slags
halvhjertede plots har jeg sgu svært ved at have respekt for. User
rating'en på 7.9 på IMDb synes jeg er meget overdrevet. Det er en
middelmådig action-film, så jeg giver den ikke mere end 6 ud af 10.

- Tue

Fra : David T. Metz

Dato : 05-02-08 13:39

Tue Sørensen wrote:
> Man
> får ingen forklaring på hvor monsteret kommer fra.

Interessant - er det en spoiler? Nedenfor kommer jeg i hvert fald med en
spoiler.

Nå, men det er jo ligegyldigt med det monster. Det er bare en sideting.
I modsætning af hovedparten af "monsterfilm" der bruger lang tid på at
forklare hvor mosteret kommer fra, eller hvad det egentlig er for noget,
typisk fordi det skal give nøglen til at besejre det, så er det her ikke
en monsterfilm i den forstand. Det kunne lige så godt være en
katastrofefilm.

Pointen er at fokus ikke er på monsteret og hvordan det bekæmpes etc.
Fokus er på dets tilfældige ofre. Dvs. man følger simpelt hen
monsterfødens skæbne. Det er en meget godt tænkt vinkel i kombination
med hjemmevideokonceptet (selvom det sidste trækker lidt store veksler
på troværdigheden).

> Den slags
> halvhjertede plots har jeg sgu svært ved at have respekt for.

Plottet er da på ingen måde halvhjertet? Hvad i filmen er det der giver
dig det indtryk at monstret er interessant? Det er bare en plotmotor -
ikke i centrum af fortællingen.

> User
> rating'en på 7.9 på IMDb synes jeg er meget overdrevet. Det er en
> middelmådig action-film, så jeg giver den ikke mere end 6 ud af 10.

Det er en eksperimenterende action-film et godt stykke over middel.

David

Fra : Brian K

Dato : 15-04-08 00:58

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> suveræn! Jeg er stum! :D
> Blair Witch meets Godzilla?! JA SGU, gange 1000!!

Sikke dog en LORTE film !!!!!!

Og så laver man en afstemning mod Uwe Boll - det burde være en afstemning
mod Matt Reeves istedet !

Og slutningen...... pffff - thanks for fucking nothing !

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-08 08:39

Brian K skrev:

> Sikke dog en LORTE film !!!!!!

Helt enig!
En værre omgang håndholdt gys - og det er ikke handlingen i filmen, jeg
hentyder til med "gys".

--
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange
muligheder, når du surfer på nettet.http://kimludvigsen.dk

Fra : Torben J

Dato : 24-08-08 17:23

Hej

Har lige set cloverfield, og jeg er enig:

Den kommer ind på min top 10 over de mest elendige film jeg nogensinde har
set, blandt topnavne som "the glow" og "the village"

/Torben

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-08-08 18:16

"Torben J" <torbenFJERNDETTE@FJERNDETTEka-net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den kommer ind på min top 10 over de mest elendige film jeg nogensinde har
> set, blandt topnavne som "the glow" og "the village"

Noget du vil uddybe for os?

Fra : Hans

Dato : 27-08-08 16:50

Peter Larsen wrote:
> "Torben J" <torbenFJERNDETTE@FJERNDETTEka-net.dk> wrote in message

> Noget du vil uddybe for os?

Hele filmen er optaget med et håndholdt kamera, og hvis man har tendens til
søsyge kan det ikke anbefales at se filmen, da der foregår nogle helt vilde
panoreringer, f.eks. når personen med kameraet løber.

Det havde været ok hvis filmen startede med denne dokumentareffekt, men
dælme ikke hele filmen.

Hans

Fra : Zeki

Dato : 27-08-08 19:42

> Hele filmen er optaget med et håndholdt kamera,

Den slags film plejer eller at vinde filmpriser. 'Festen', 'Bourne
Ultimatum' m.fl
Men de er vel lige så "elendige"?

Cloverfield er fremragende for sin genre. Hele pointen med historien ryger
jo hvis det IKKE var håndholdt.

Du havde nok forventet noget andet. Måske skulle du se trailere så du ikke
fremover blivr overrasket over hvilken form - eller genre - det er?

Fra : Jesper

Dato : 27-08-08 22:03

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
> Du havde nok forventet noget andet. Måske skulle du se trailere så du ikke
> fremover blivr overrasket over hvilken form - eller genre - det er?

Coverfield er desværre en temmelig elendig film, den er ikke velspillet,
de medvirkende er en flok utålelige yuppier.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Peter Larsen

Dato : 28-08-08 03:15

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:
>

> Coverfield er desværre en temmelig elendig film, den er ikke velspillet,
> de medvirkende er en flok utålelige yuppier.
> --

Så spiller de vel fint, men er enten dårligt eller godt skrevet, alt efter
hvordan man ser på det :)

Fra : Kim2000

Dato : 27-08-08 22:41

> [...]
> vilde panoreringer, f.eks. når personen med kameraet løber.
>
> Det havde været ok hvis filmen startede med denne dokumentareffekt, men

Prøv at kaste et blik på Diaries of the dead, her er denne form for film
udført til noget nær perfektion.

Fra : Lars

Dato : 29-08-08 14:50

In article <48b18ac9$0$90274$14726298@news.sunsite.dk>, torbenFJERNDETTE@FJERNDETTEka-net.dk
says...
> Har lige set cloverfield, og jeg er enig:
>
> Den kommer ind på min top 10 over de mest elendige film jeg nogensinde har
> set, blandt topnavne som "the glow" og "the village"

Med en IMDB score på 7,6 er du ret uenig med flertallet (incl. undertegnede), der syntes den
var rigtig god:
www.imdb.com/title/tt1060277

--
Best regards