Rejsen til Saturn
Fra : Smurf

Dato : 02-02-08 12:05

Holdet bag Terkild er tilbage
http://ekstrabladet.tv/flash/article970411.ece

Fra : Hagar

Dato : 02-02-08 13:37

"Smurf" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:cij8q3hbfqk5bavvkqcn6j8st7huau4sk3@4ax.com...
> Holdet bag Terkild er tilbage
> http://ekstrabladet.tv/flash/article970411.ece

Ja, den glæder jeg mig STORT til, Terkel var fed, den her ser ud til at
blive mindst lige så god.

Hagar

Fra : Kim2000

Dato : 02-02-08 13:36

"Smurf" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> Holdet bag Terkild er tilbage
> http://ekstrabladet.tv/flash/article970411.ece

Feeed trailer, sjovt med ham i mellemøsten der står og brænder flaget af og
så kommer brænden bag ham

Fra : Laziter [9440]

Dato : 02-02-08 14:39

"Smurf" <no@mail.invalid> skrev i meddelelsen
> Holdet bag Terkild er tilbage
> http://ekstrabladet.tv/flash/article970411.ece

DET er en film jeg har set frem til længe.
Jeg er stor fan af tegneserie albummet som jeg læser ret så ofte
Det bliver spændende at se om humoren i filmen kan leve op til albummet,
indtil videre ser det jo lovende ud.
Men det hele skal jo ses i sammenhæng for at give det fulde indtryk

Mvh
Benjamin

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-02-08 18:47

Smurf skrev:
> Holdet bag Terkild er tilbage
> http://ekstrabladet.tv/flash/article970411.ece

Neeeeeeeeeeej, hvad i hule helvede laver Casper Christensen i den
historie? Jeg håber virkelig ikke, at han har haft indflydelse på
manuskriptet. Og hvad er det de har gjort med historien fra tegneserien?
Er det en helt anden film?

Mikkel

Fra : Kim2000

Dato : 02-02-08 19:34

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> historie? Jeg håber virkelig ikke, at han har haft indflydelse på
> manuskriptet. Og hvad er det de har gjort med historien fra tegneserien?

Man kan da i hvert fald sige den ser ud til at være tegnet særdeles meget
bedre, for uanset hvad andre siger, så var var den fandme grim som bæ

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-02-08 01:06

Kim2000 wrote:

> Man kan da i hvert fald sige den ser ud til at være tegnet særdeles
> meget bedre, for uanset hvad andre siger, så var var den fandme grim
> som bæ

Det demonstrerede du så lige, at du ikke har en stand forskid på. Claus
Deleuran er den bedste danske tegner siden Storm P.

Per V

--
Basie Trust Bigband søger basunist. Læs om orkestret på
http://home0.inet.tele.dk/perve/Basie_Trust.htm

Fra : Kim2000

Dato : 03-02-08 02:08

> Det demonstrerede du så lige, at du ikke har en stand forskid på. Claus
> Deleuran er den bedste danske tegner siden Storm P.

Du kan jo prøve at smutte en tur ned på biblioteket og spørge hvor tit den
lånes. På vores skolebiblitotek samler den støv. Der er godt nok mange der
er langt dygtigere tegnere end ham, endda rigtig mange, faktisk de fleste.
Det han kunne var at skabe liv i tegningerne og det er noget det kniber
gevaldligt med for danske tegnere som fx Sussi Bech og Niels Roland, men de
er "kunsteriske", skidt med fortællingerne er dårlige, tehningerne livløse,
og farvelægningen gabende kedelig. Man tror simpelthen at alle dem der
udsender tegneserier tror de har en mission om at lære børn at læse
"rigtige" tegneserier.

Jeg ville nu nok mene hans tegneserier er voksentegneserier, stort set
ingen børn jeg kender gider læse hans tegneserier. Men egentlig illusterer
din kommentar meget godt hvorfor tegneserier ikke fanger børn i dag. Der
udsendes ikke noget interessant for børn. Og læser man ikke tegneserier som
barn, så gør man det sandsynligvis heller ikke som voksen. Ganske kort sagt,
så er det lykkes at få børnene til at lade være med at se efter nye
tegneserier. De ved der aldrig står noget spændende alligevel. Og det har de
jo ret i.

mvh
Kim

Fra : Hagar

Dato : 03-02-08 03:28

> [...]
> tegneserier. De ved der aldrig står noget spændende alligevel. Og det har

Sjovt ok, jeg er årgang 60, og har aldrig fundet en tegneserie der fangede
mig. Det eneste jeg brugte dem til, af dem jeg lånte på biblioteket, var at
tegne efter og sammensætte figurer til nye tegninger. Tegnefilm har heller
ikke fanget mig, jeg har altid syntes det var kedeligt, om det var på papir
eller film/tv.

Hagar

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-02-08 11:11

Kim2000 wrote:

> Du kan jo prøve at smutte en tur ned på biblioteket og spørge hvor
> tit den lånes.

Endnu en kamufleret udgave af "æd lort-argumentet": Kvantitet som bevis for
kvalitet.

På vores skolebiblitotek samler den støv.

I må have nogle dårlige bibliotekarer. For øvrigt er Deleurans tegneserier
beregnet for voksne.

Der er godt
> nok mange der er langt dygtigere tegnere end ham, endda rigtig mange,
> faktisk de fleste.

Nævn én!

> [...]
> gabende kedelig. Man tror simpelthen at alle dem der udsender
> tegneserier tror de har en mission om at lære børn at læse "rigtige"

Jeg ved, at begge de to, du nævner, er store beundrere af Claus Deleuran.

> [...]
> at lade være med at se efter nye tegneserier. De ved der aldrig står
> noget spændende alligevel. Og det har de jo ret i.

Du har en pointe dér. Men er det egentlig fair at bebrejde tegnerne, at de
laver det, de er bedst til?

Per V

--
Nu er Hutlihuts nye cd snart ude i velassorterede pladebutikker! Årets
hadegave,

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-02-08 17:46

> Der er godt
>
> Nævn én!

Rune T. Kidde

/jim (stor fan af Rejsen til Saturn, Pirelli & Firestone, Schiønning & Arvé
og Continental & Goodyear)

Fra : PerX ...

Dato : 12-02-08 14:11

In article <47a50557$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> Det demonstrerede du så lige, at du ikke har en stand forskid på. Claus
> Deleuran er den bedste danske tegner siden Storm P.

For dem som kan lide ham ;)

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-02-08 19:44

Kim2000 skrev:
> "Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Man kan da i hvert fald sige den ser ud til at være tegnet særdeles meget
> bedre, for uanset hvad andre siger, så var var den fandme grim som bæ

Hvad taler du om? Det kan du umuligt være Claus Deleuran.

Mikkel

Fra : Kim2000

Dato : 03-02-08 20:05

> Hvad taler du om? Det kan du umuligt være Claus Deleuran.

Smag og behag er forskelligt, jeg gider ikke hans tegnestil og flot er den
eddermane ikke.

Til Per der spurgte efter en bedre tegner så kunne det fx være Flemning
Andersen, der har en langt mere levende og energisk streg.
mvh
Kim

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 03-02-08 20:15

Kim2000 wrote:

> Smag og behag er forskelligt, jeg gider ikke hans tegnestil og flot
> er den eddermane ikke.

Næh, Claus Deleurans stil var nærmest anti-flot, men genial.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-02-08 21:15

Kim2000 wrote:

> Til Per der spurgte efter en bedre tegner så kunne det fx være
> Flemning Andersen, der har en langt mere levende og energisk streg.

Flemming Andersen er en dygtig tegner (og en flink fyr - jeg deler faktisk
tegnestue med ham), men hans stil er præget af, at han skal inordne sig en
bestemt jumbobogsæstetik, der ikke tillader ret megen selvstændighed, da
Disney-koncernen ønsker et ensartet produkt.

Claus Deleuran er helt sin egen og en af de mest originale og originale
danske tegnere nogen sinde.

Per V

Fra : Kim2000

Dato : 03-02-08 23:12

> [...]
> Disney-koncernen ønsker et ensartet produkt.
>
> Claus Deleuran er helt sin egen og en af de mest originale og originale

Okay, den køber jeg, men kønt er det ikke. Det er/var Rune Kiddes stil
heller ikke, faktisk siger rygtet at manden faktisk kunne tegne når han
ellers satte sig ned og gjorde det, men hans humor kan jeg lide. Det kan jeg
ikke med Deleurans.

Men vi kommer væk fra emnet, for det er hverken Kidde eller Deleuran der
skal "lære" børn at læse tegneserier, det er derimod folk som Andersen, der
henvender sig til om jeg så må sige første bølge, når børnene så har lært
mediet at kende så skal de såmænd nok selv søge de mere "kunsteriske"
tegneserier. Men der er dælme bare ikke meget go i det danske marked på det
punkt. Jeg kan frygte for tegneseriens fremtid i Danmark (Europa), for vel
har vi sagt det siden halvfjerserne, men det er stort set også udelukkende
gået tilbage siden (oplagsmæssigt). Jeg tror ikke engang jeg kan mindes
hvornår jeg her i det nordjyske har set andre tegneserier end Jumbobøger og
Anders And, jeg aner ikke engang om Basserne fortsat eksisterer(?), dengang
jeg var barn kunne man tilbringe en halv time på at se i hæfterne før man
besluttede sig, så stort var udvalget. I dag.... bob bob bob....

Kort sagt, når din og min generation uddør, så skal der være en ny
generation til at tage over, men det er den generation der er opvokset uden,
og ligeså slemt, når de ikke er opvokset med tegneserier, så køber de heller
ikke tegneserier til deres børn. Allerede nu kan vi da mærke det. Jeg har
næsten daglige kampe med skolebiblioket om at tegneserier ikke skal gemmes
væk i et hjørne og forresten også have slåskampe med forældre, der mener jeg
spilder tiden ved at undervise i og med dette medie.

mvh
Kim

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-02-08 20:06

> [...]
> heller ikke, faktisk siger rygtet at manden faktisk kunne tegne når han
> ellers satte sig ned og gjorde det, men hans humor kan jeg lide. Det kan

Stilen er vel et bevidst valg. Deleuran har lavet illustrationerne i
Gyldendals røde fremmedordbog og de tegninger fremragende.

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-02-08 20:04

> [...]
> historie? Jeg håber virkelig ikke, at han har haft indflydelse på
> manuskriptet. Og hvad er det de har gjort med historien fra tegneserien?

Helt klart. Traileren er har intet med filmen at gøre. Måske med undtagelse
af raketaffyringen.

Hvor er det stort. Humor i kosmisk format.

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-02-08 01:07

Mark Thomas Gazel wrote:

> Helt klart. Traileren er har intet med filmen at gøre. Måske med
> undtagelse af raketaffyringen.
>
> Hvor er det stort. Humor i kosmisk format.

Til gengæld har der liget nogle klip fra selve filmen på nettet (jeg husker
ikke hvor) der var helt i tegneseriens ånd og stil.

Per V

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-02-08 09:01

> Til gengæld har der liget nogle klip fra selve filmen på nettet (jeg
> husker ikke hvor) der var helt i tegneseriens ånd og stil.

På a-films websted er der lidt mere:

http://www.afilm.com/Contentpage.aspx?id=3&parentid=3&type=Visual%20-%20Feature

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-02-08 19:44

Per Vadmand skrev:

> Til gengæld har der liget nogle klip fra selve filmen på nettet (jeg husker
> ikke hvor) der var helt i tegneseriens ånd og stil.

Godt, det beroliger mig.

--
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-02-08 19:44

Mark Thomas Gazel skrev:

> Helt klart. Traileren er har intet med filmen at gøre. Måske med
> undtagelse af raketaffyringen.

Traileren er en hel anden "film" end filmen? Eller filmen er en helt
anden historie end bogen (tegneserien)?

> Hvor er det stort. Humor i kosmisk format.

Hm...

Mikkel

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-02-08 20:57

> Traileren er en hel anden "film" end filmen? Eller filmen er en helt anden
> historie end bogen (tegneserien)?

Jeg tror, de efter bedste evne, har filmatiseret tegneserien. Men jeg gætter
på, at traileren bare er skæg og ballade. Der kommer vel ikke så meget film
ud af det, hvis raketten ikke kommer afsted og jorden bliver brændt af.

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : PerX ...

Dato : 12-02-08 14:07

In article <cij8q3hbfqk5bavvkqcn6j8st7huau4sk3@4ax.com>, no@mail.invalid
says...
> Holdet bag Terkild er tilbage
> http://ekstrabladet.tv/flash/article970411.ece

Gad vide om der er nogen steder man kan få den i god format istedet for
det der flash thing.

Fra : the LU

Dato : 13-02-08 22:14

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message
> In article <cij8q3hbfqk5bavvkqcn6j8st7huau4sk3@4ax.com>, no@mail.invalid
> says...
>>

> Gad vide om der er nogen steder man kan få den i god format istedet for
> det der flash thing.

Prøv www.rejsentilsaturn.dk. Der er HD og alt muligt.

/Toby

Fra : John Hinge

Dato : 14-02-08 09:34

On 13 feb 2008 the LU was heard to say:

> Prøv www.rejsentilsaturn.dk. Der er HD og alt muligt.

Tak skal du have, uha hvor var det dog egentlig ret så
sjovt.. Traileren har cirka ingenting med historien fra
tegneserien at gøre, og det er garanteret med vilje, og
egentlig ustyrligt sjovt..
Jeg gad vide hvad uskyldige folk i andre lande, uden
kendskab til tegneserien og sårn, mon vil tænke hvis
de sku komme for skade at se traileren ;)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..