Jokeren er død!
Fra : Zeki

Dato : 22-01-08 23:20

R.I.P.

"Den 29-årige skuespiller, Heath Ledger, er blevet fundet død i en lejlighed
på Manhattan i New York. "

http://politiken.dk/kultur/article461707.ece

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-01-08 23:40

Zeki skrev:

> "Den 29-årige skuespiller, Heath Ledger, er blevet fundet død i en
> lejlighed på Manhattan i New York. "
>
> http://politiken.dk/kultur/article461707.ece

Tragisk nok. Ellers en fin karriere, som så ud til kun at blive mere
interessant og varieret.

Når Politiken skriver "narkorelateret", er det vist en tilsnigelse -
engelsksprogede medier skriver sovepiller (ubekræftet).

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 23-01-08 00:07

Peter Brandt Nielsen skrev:

> engelsksprogede medier skriver sovepiller (ubekræftet).
I Ekstrabladet hedder det "brug af forbudte stoffer"

Det må være noget foryngelses-dope, for i den artikel er han blevet et
år yngre end for en times tid siden:
citat:
Den australskfødte skuespiller Heath Ledger er blevet fundet død i sin
lejlighed i Manhattan.
Han blev 28 år."

--
Mvh. John

Fra : Tue Sørensen

Dato : 22-01-08 21:37

On 22 Jan., 23:39, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtniel...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Når Politiken skriver "narkorelateret", er det vist en tilsnigelse -
> engelsksprogede medier skriver sovepiller (ubekræftet).

Når der står "drug-related" på engelsk (som f.eks. på IMDb), så
oversættes det ofte (og ofte fejlagtigt) til "narkorelateret" på
dansk, selvom "drugs" på engelsk jo er et vidt begreb...

Men ja, tragisk. Det gav sgu et helt sug i maven på mig da jeg så det.
Han var ikke engang 30, og har aldrig virket på mig som om han havde
en outreret livsstil.

- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-01-08 10:03

Tue Sørensen wrote:

> Men ja, tragisk. Det gav sgu et helt sug i maven på mig da jeg så det.
> Han var ikke engang 30, og har aldrig virket på mig som om han havde
> en outreret livsstil.

Hvorfor omtaler overskriften ham som "Jokeren"? Jeg troede sgu et øjeblik,
det var Nicholson, der var gået bort.

Per V

--
Basie Trust Bigband søger basunist. Læs om orkestret på
http://home0.inet.tele.dk/perve/Basie_Trust.htm

Fra : Den Forvirrede

Dato : 23-01-08 10:17

Hej

Fordi han spiller jokeren i den nye Batman film - The Dark Knigth -
http://www.imdb.com/title/tt0468569/

MVH

Kenneth

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-01-08 11:34

Den Forvirrede wrote:
> Hej
>
> Fordi han spiller jokeren i den nye Batman film - The Dark Knigth -
> http://www.imdb.com/title/tt0468569/

Gad vide hvad det kommer til at betyde for premiere datoen :-/
Nogen der ved om alle scener er indspillede? Eller om det mere eller
mindre er back to square 1?

jo jo.. bevares.. det er da trist at et ungt menneske dør så tidligt
(kendt skuespiller eller ej), men jeg glæder mig altså til Dark Knight!

Fra : Holst

Dato : 23-01-08 11:37

Robert Eriksen wrote:

> Gad vide hvad det kommer til at betyde for premiere datoen :-/
> Nogen der ved om alle scener er indspillede? Eller om det mere eller
> mindre er back to square 1?

På IMDb er den anført som "Status: Post-production" og mig bekendt
betyder det, at alt er optaget og resten blot er klipning, CGI og hvad
man ellers kan finde på.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 23-01-08 11:44

> På IMDb er den anført som "Status: Post-production" og mig bekendt betyder det, at alt er optaget
> og resten blot er klipning, CGI og hvad man ellers kan finde på.

Ærgerligt med så unge dødsfald...

De skal nok lige bruge 5 minutter på at skrive en "in memory of..." i slutningen af filmen, men så
er det vist også den forsinkelse vi kan regne med.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Holst

Dato : 23-01-08 11:49

Anders B. Hyltoft wrote:

> De skal nok lige bruge 5 minutter på at skrive en "in memory of..." i slutningen af filmen, men så
> er det vist også den forsinkelse vi kan regne med.

De 5 minutter bruger de også gerne. Ledgers død er givetvis med til at
danne mere hype om filmen - og derved sikkert bedre indtjening.

Fra : Zeki

Dato : 23-01-08 15:01

> De 5 minutter bruger de også gerne. Ledgers død er givetvis med til at
> danne mere hype om filmen - og derved sikkert bedre indtjening.

Korrekt. Samme tilfælde som da Brandon Lee i '94 døde under optagelserne til
'The Crow'.
Jeg boede på det tidspunkt i USA, og der kom fyldte huse til den halvlunkne
færdigklippede film.

Fra : Holst

Dato : 23-01-08 15:09

Zeki wrote:

> [...]
> 'The Crow'.
> Jeg boede på det tidspunkt i USA, og der kom fyldte huse til den halvlunkne

Jeg genså "The Crow" for nylig. Det var en skuffelse, synes jeg.

Jeg har ikke set den siden den blev sendt på Filmkanalen eller netop var
kommet på VHS, husker ikke hvad. Så den et par gange dengang og syntes,
det var en helt vild fed film.

I dag synes jeg bare, at den er okay, men slet ikke oppe at ringe. Er
det bare mig, der har det sådan?

Soundtracket var dengang også fedt, hvilket måske har været noget at
årsagen dengang. I dag er det jo ikke længere så epokegørende det musik.

Fra : Peter G

Dato : 23-01-08 17:02

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> De 5 minutter bruger de også gerne. Ledgers død er givetvis med til at
> danne mere hype om filmen - og derved sikkert bedre indtjening.

Gad vide om han ikke i virkeligheden er blevet assassino'et af selvsamme
grund? De filmselskaber er nogle kyniske sataner, er de.

Hvem ringer efter Mulder?

--
Mvh./Regards, Peter.

Please, do not toppost.

Fra : Jan Larsen

Dato : 23-01-08 18:48

Det er da straks værre med Terry Gilliam'¨s film:
The Imaginarium of Doctor Parnassus
Spørgsmålet er nu om den bliver færdig på en eller anden måde.

Fra : Peter Heide

Dato : 23-01-08 22:38

"Jan Larsen" <jb_larsen@remove_hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Det er da straks værre med Terry Gilliam'¨s film:
> The Imaginarium of Doctor Parnassus
> Spørgsmålet er nu om den bliver færdig på en eller anden måde.

Eftersom Gilliam stort set har lavet noget godt siden 12 Monkeys er den
produktion sgu betydningsløs i den sammenhæng.

Fra : Peter Heide

Dato : 23-01-08 22:40

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan Larsen" <jb_larsen@remove_hotmail.com> skrev i meddelelsen

korrektion :

Eftersom Gilliam stort set IKKE har lavet noget godt siden 12 Monkeys er den
produktion sgu betydningsløs i den sammenhæng.

Fra : Holst

Dato : 23-01-08 22:47

Peter Heide wrote:

> Eftersom Gilliam stort set har lavet noget godt siden 12 Monkeys er den
> produktion sgu betydningsløs i den sammenhæng.

Det kunne jo være, at netop den var god?

Fra : Peter Heide

Dato : 23-01-08 23:43

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Det kunne jo være, at netop den var god?

Nogle instruktører skulle bare stoppe mens legen var god. Ufatteligt at
nogen kan se frem til en Gilliam-produktion ; manden er totalt overvvuderet.

Fra : Naess

Dato : 24-01-08 15:37

> Nogle instruktører skulle bare stoppe mens legen var god. Ufatteligt at
> nogen kan se frem til en Gilliam-produktion ; manden er totalt
> overvvuderet.

"totalt overvurderet" er et overdrevet udtryk at bruge efter min mening.

Jeg synes at Gilliam er en visuelt spændende instruktør og ser altid frem
til en Gilliam-produktion selvom mine forventninger ikke altid til fulde er
blevet indfriet, men det har jeg sandelig også oplevet med andre kendte og
etablerede filminstruktører.
--

Hilsen / Regards
Kevin Naess

56 02'02,56 N, 12 36'16,24 E
http://www.pbase.com/naess
Test your Firewall and PC security :
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Fra : Brian P

Dato : 24-01-08 15:02

On 23 Jan., 22:40, "Peter Heide" <phe...@ofir.dk> wrote:

> Eftersom Gilliam stort set IKKE har lavet noget godt siden 12 Monkeys er den
> produktion sgu betydningsløs i den sammenhæng.

Nu har Gilliam ikke lavet så mange film siden 12 Monkeys: Tideland,
The Brothers Grimm (i øvrigt med Heath Ledger som 50% af brødrene) og
Fear and Loathing in Las Vegas. Den første har jeg ikke set, de to
andre var ikke mesterværker, men er klart mere originale og værd at
bemærke end gennemsnittet af Hollywoods output. Hvis man ser på
Gilliams øvrige produktion er også den beskeden, men der er flere
mesterværker og absolut ingen katastrofer iblandt, så det fuldstændigt
indskrænket af affærdige hans (måske) kommende film som betydningsløs.

Som alle der har set Lost in La Mancha vil vide, har Gilliam ikke just
haft let ved at komme igennem med sine filmprojekter, men har været
oppe imod alt fra naturkræfter til inkompetente producenter. Det er
meget trist, at The Imaginarium of Doctor Parnassus nu også bliver
ramt af et ufatteligt og uforudsigeligt tragisk uheld - Ledgers
død.