E-Mail
webnoob 5265
Agent tegnsæt "problem"
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 17-07-01 08:25

Hej,

Er lige begyndt at bruge Agent.

Jeg har oplevet et problem med tegnsæt i en anden nyhedsgruppe.

Se dump her : http://home19.inet.tele.dk/phj/files/tegn.gif

Nogle siger det er fordi der bruges "Content-Type: text/plain;
charset=utf-8" som tegnsæt.

Jeg ved ikke så meget om tegnsæt, men mine indstillinger i Agent er
helt default og ser sådan ud:

Er der noget jeg skal idstille anderledes?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-07-01 09:39

Palle Hans Jensen <palle@image.dk> skrev i

> Er der noget jeg skal idstille anderledes?

Det ser rigtigt nok ud nu idet du bruger

Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk
Miljøkemisk Forum: http://miljokemi.dk/forum.htm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-01 19:20

Tue, 17 Jul 2001 09:25:09 +0200, skrev Palle Hans Jensen
<palle@image.dk>:

>Nogle siger det er fordi der bruges "Content-Type: text/plain;
>charset=utf-8" som tegnsæt.

Hvis du har sat den til rawmode, så vil Agent vise utf-8 sådan
som du ser det.

Prøv med [Ctrl] + [R].

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 18-07-01 07:39

On Tue, 17 Jul 2001 20:19:35 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hvis du har sat den til rawmode, så vil Agent vise utf-8 sådan
>som du ser det.
>
>Prøv med [Ctrl] + [R].

OK tak. Fifler lidt med det. Raw mode. Havde prøvet den, men kunne
ikke umiddelbart se hvad forskellen var på ctrl + R og ctrl + H. Det
kan jeg så nu.

Selvom jeg ikke rigtig kan se hvad jeg skal bruge ctrl + R til?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-07-01 16:51

Wed, 18 Jul 2001 08:38:46 +0200, skrev Palle Hans Jensen
<palle@image.dk>:

>Selvom jeg ikke rigtig kan se hvad jeg skal bruge ctrl + R til?

Jeg bruger det mest, hvis en formastelig person skulle finde på
at sende mig en e-mail i html uden at medsende en textdel og jeg
ikke kan dy mig for at se, hvad det er.

Så får du den rå htmlkode.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 18-07-01 19:46

A dude from the usenet called Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg bruger det mest, hvis en formastelig person skulle finde på
>at sende mig en e-mail i html uden at medsende en textdel og jeg
>ikke kan dy mig for at se, hvad det er.
>
>Så får du den rå htmlkode.

OooooK!

BTW. En af de ting som jeg af en eller anden obskur årsag godt kan
lide ved Agent er:

-----------------------------
A dude from the usenet called Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:
-----------------------------

Problemet er at jeg ofte kommer til at snippe den væk fordi jeg rask
væk starter med at delete overflødig snask.

Er der en måde hvorpå man kan skærme den væk, så den bare sætter sig
ind automatisk?

--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-07-01 13:38

Palle Hans Jensen, du skrev:

> Selvom jeg ikke rigtig kan se hvad jeg skal bruge ctrl + R
> til?

Til det her.

--
Henrik