Så landede Oscar nomineringerne...
Fra : Brian

Dato : 22-01-08 16:28

http://www.imdb.com/features/rto/2008/oscars

Jeg forstår ikke helt at man kan undgå Benicio Del Toros præstation i Things
we lost in the fire - er den rolle ikke typisk Oscarmateriale ?

/Brian

Fra : Smurf

Dato : 22-01-08 19:02

On Tue, 22 Jan 2008 16:28:08 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>
>Jeg forstår ikke helt at man kan undgå Benicio Del Toros præstation i Things
>we lost in the fire - er den rolle ikke typisk Oscarmateriale ?

Dansken nomineret igen: Om natten.
Nogen der har set den?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-01-08 23:43

Brian skrev:

> http://www.imdb.com/features/rto/2008/oscars
>
> Jeg forstår ikke helt at man kan undgå Benicio Del Toros præstation
> i Things we lost in the fire - er den rolle ikke typisk
> Oscarmateriale ?

Tjoh. Først og fremmest er det jo nok sådan, at filmen ikke helt har
formået at skabe den omtale i USA, som er nødvendig for at komme ind
omkring Oscar-nomineringerne. Ifølge IMDb har filmen foreløbig kun
fået en enkelt prisnominering i det hele taget, og den er til Halle
Berry.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Brian

Dato : 23-01-08 18:11

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> omkring Oscar-nomineringerne. Ifølge IMDb har filmen foreløbig kun
> fået en enkelt prisnominering i det hele taget, og den er til Halle

Jow, jeg har også efterfølgende kunne læse på imdb, at der ikke har været
den helt store hype omkring den i USA.

Det har der nu heller ikke været her i landet. Da jeg var inde at se den
dagen efter premieren, foregik det i den allermindste sal...

/Brian

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-01-08 01:09

Brian skrev:

> http://www.imdb.com/features/rto/2008/oscars

Jeg har ikke set så mange af filmene, men det er da en fin
anbefalingsliste.

Sjovt at de tre franske film "Spurven", "Dykkerklokken og
sommerfuglen" og "Persepolis" har i alt 8 nomineringer, uden at nogen
af dem er nomineret som bedste ikke-engelsksprogede film. Forklaringen
er først og fremmest, at hvert land kun kan indsende en film, og det
franske valg faldt på "Persepolis". Den var til gengæld sorteret fra,
allerede da shortlisten på 9 film blev offentliggjort i sidste uge.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per

Dato : 23-01-08 17:59

Utroligt at den kedelige film Juno er nomineret til årets film.