Atonement - mesterfilm ! SPOILER !
Fra : Peter Heide

Dato : 17-01-08 20:48

http://www.imdb.com/title/tt0783233/

Får premiere hér hjemme 22 / 2 . Havde premiere september 2007 i UK.
Fantastisk at det skal tage over et halvt år før en premieredato er aktuel i
DK

En kærlighedshistoie der går rigtigt galt pgra af misforståelser , jalousi
og for livlig fantasi hos en 13 årig overklassepige. Spillet og instrueret
så godt at
selv et stenhjerte bryder flæbende sammen.

Nuvel. Der er noget jeg ikke kan forstå. Dér for BIG SPOILER advarsel.

advaret

paspå

uha-da-da

nu kommer den

!! SIDSTE ADVARSEL !!

Robbie spillet af James McAvoy (sér så godt ud i filmen så selv en
heteroseksuel bliver smålun på ham ) er med ud og lede efter de to flygtede
tvillinger Pierot og Jackson. Robbie finder dem , og kommer
hjem med dem EFTER Juno, mere eller mindre frivilligt, er blevet "voldtaget"
af en ven af huset. Robbie bliver dømt til fængsel uskyldigt anklaget for
voldtægten. Meeeen såvidt jeg kan forstå foregår hele eftersøgningen
inden for ret kort tid, burde Robbie ikke have et relativt godt alibi. Han
kommer jo hjem med tvillingerne ??

Men filmen er somsagt skide god.

Jeg venter med spænding på There Will Be Blood :
http://www.imdb.com/title/tt0469494/ med Daniel Day Lewis og P T Anderson
instruktør : 9 ud af 10 stjerner !!

Fra : Per

Dato : 18-01-08 13:35

> [...]
> eftersøgningen
> inden for ret kort tid, burde Robbie ikke have et relativt godt alibi. Han

mjoeh, jeg undredes også lidt over tidforløbet i hele den affære du nævner.

> Men filmen er somsagt skide god.

Ja den er ganske god.

Fra : Zeki

Dato : 19-01-08 23:57

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> nu kommer den
>

> !! SIDSTE ADVARSEL !!
>

> Robbie spillet af James McAvoy (sér så godt ud i filmen så selv en

Og du taler naturligvis kun for dig selv her!

> [...]
> eftersøgningen
> inden for ret kort tid, burde Robbie ikke have et relativt godt alibi. Han

Det er irellevant. Han er ikke en del af familien, og derfor vejer den 13
årige overklassepiges ord tungere end et evt "han kunne nok ikke have nået
det"-alibi.

> Men filmen er somsagt skide god.

Den er ganske fin, flotte billeder og velskrevet. Pga slutningen hæver den
sig over mængden af gode dramafilm fra 2007.

Fra : Sune

Dato : 20-01-08 00:04

On Sat, 19 Jan 2008 23:56:59 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Den er ganske fin, flotte billeder og velskrevet. Pga slutningen hæver den
>sig over mængden af gode dramafilm fra 2007.

Enig! Slutningen var genial!

Blev også lige nødt til at slå den scene op der varede 5 min og 20
sekunder uden cuts.

http://www.ascmag.com/magazine_dynamic/December2007/Atonement/page1.php

Flot var den!

Mvh