Alien 3
Fra : Brian K

Dato : 12-01-08 00:03

Hej

Jeg har alien 3 i speciel edition (og det troede jeg var noget specielt)

Så så jeg alien 3 i tv for 30 minutter siden. Så fik jeg ideen om at sætte
min egen på samtidig på fladskærmen (så jeg så altså begge udgaver
samtidig) - chokeret blev jeg da jeg kom til afslutningen og fandt ud af at
min "special edition" manglede den slutning som var på den udgave som de
viste på TV (man ser uhyret komme ud af maven på Ripley mens hun faldet mod
det varme bly, mens hun efterfølgende holder uhyret og kæler med det).

Hvad sker der ? hvad er meningen med en "special edition" hvis der lige frem
mangler noget i forhold til den udgave de viser i TV ? (ved ikke lige hvad
udgave det var de viste i TV her til aften)

mvh
brian

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-01-08 00:26

Brian K wrote:

> Hvad sker der ? hvad er meningen med en "special edition" hvis der
> lige frem mangler noget i forhold til den udgave de viser i TV ? (ved
> ikke lige hvad udgave det var de viste i TV her til aften)

Det er Ridley scott's skyld! Han kom med den første directors cut hvor
der blev fjernet sener, nemlig Blade Runner.

I grunden en underlig ide at fjerne matriale og så sælge produket til en
hørere
pris.

mvh
Henning

Fra : Max

Dato : 12-01-08 00:35

Hej Henning

> I grunden en underlig ide at fjerne matriale og så sælge produket til
> en hørere

Står det nogen steder at en "special Edition" skal indeholde
mere end den oprindelige film ? :)

Faktisk kan jeg godt komme i tanke om en del film der
kunne vinde ved at blive skåret lidt ned.

--
Mvh Max

Fra : No Humor Man

Dato : 12-01-08 00:34

Henning Præstegaard wrote:
> [...]
> der blev fjernet sener, nemlig Blade Runner.
> I grunden en underlig ide at fjerne matriale og så sælge produket til en

Emnet er Alien3 ikke Alien.

Men samme princip. SE udgaven er en slags Director's Cut. I den
almindelige version blev ting klippet ud og den afsluttende scene hvor
hun hopper i fyret blev filmet om. Så, det er ikke fordi der mangler noget.

Og hvordan kan du se dem samtidig... SE versionen er da længere end den
almindelige, så efterhånden burde de to versioner da forskyde sig fra
hinanden i handlingen.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Brian K

Dato : 12-01-08 04:13

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Henning Præstegaard wrote:
>
> Og hvordan kan du se dem samtidig... SE versionen er da længere end den
> almindelige, så efterhånden burde de to versioner da forskyde sig fra
> hinanden i handlingen.

Ja... jeg måtte spole et par steder..... (så kun de sidste 20 minutter) -
syntes bare det er et latterligt klip at klippe ud !

Fra : No Humor Man

Dato : 12-01-08 17:28

Brian K wrote:
> "No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja... jeg måtte spole et par steder..... (så kun de sidste 20 minutter) -
> syntes bare det er et latterligt klip at klippe ud !

Det er ikke klippet ud... det er noget der er tilføjet til
bio-versionen. Det du ser i SE udgaven er den originale slutning.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-01-08 23:12

No Humor Man skrev:

> Det er ikke klippet ud... det er noget der er tilføjet til
> bio-versionen. Det du ser i SE udgaven er den originale slutning.

Det er jo en kamp om ord, men man ville vel normalt sige, at den
version, der først havde premiere, er den originale.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Holst

Dato : 12-01-08 00:37

Brian K wrote:

> Hvad sker der ? hvad er meningen med en "special edition" hvis der lige frem
> mangler noget i forhold til den udgave de viser i TV ? (ved ikke lige hvad
> udgave det var de viste i TV her til aften)

http://en.wikipedia.org/wiki/Alien3

Mon ikke der også står noget derom på IMDb? Men det kan du vel selv finde.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-08 00:38

> Jeg har alien 3 i speciel edition (og det troede jeg var noget specielt)

Det er det også, du har sat Directors cut over som har en spilletid på 139
min.

> [...]
> mod det varme bly, mens hun efterfølgende holder uhyret og kæler med det).

Den scene du beskriver er ikke i Directors cut versionen men i Biograf
versionen.

> [...]
> hvad
> udgave det var de viste i TV her til aften)

Det må havde været biograf versionen TV3 viste, 111 min spilletid har den
hvor Directors Cut har en spilletid på 139 min.

mvh kimila