Things We Lost in the Fire
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-01-08 15:10

Jeg har fået set Susanne Biers amerikanske film ved en forpremiere.
Den har almindelig biografpremiere om en uge.

Jeg var rigtig glad for den. Skuespillet er glimrende af både Halle
Berry og Benicio del Toro, og de har meget at arbejde med. David
Duchovny er også okay, selv om jeg aldrig brugt mig meget om ham. De
to børneskuespillere er også et aktiv for filmen. Det virker rimeligt
at rose personinstruktionen. Der er også nogle passende stilistiske
valg i for eksempel de karakteristiske håndholdte nærbilleder.

Filmens afsæt er et dødsfald, og man kan godt sige, at filmen ikke er
den mest handlingsmættede derefter. Men filmens pointer ligger i den
sorg og heling, som skildres i en række elegante og intelligente
scener. Der er også noget rigtig velfungerende humor, først og
fremmest leveret af den dygtige John Carroll Lynch i en skarp birolle.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kalle Madsen

Dato : 14-01-08 12:33

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den har almindelig biografpremiere om en uge.

Man kunne også kaste et blik ind i boneless