disneytegnefilm på dvd
Fra : Studio S

Dato : 10-01-08 20:10

Jeg ville gerne erstatte min samling af vhs-disneytegnefilm med nogle
tilsvarende på dvd. Jeg har kigget efter dem på dba og qxl for at se om der
kunne spares lidt ved at købe brugt, men de er åbenbart temmelig dyre. Fra
80 kroner og helt op til 1100 for en udgave af Fantasia. Er der nogen der
ved hvorfor det er så højt et prisleje den slags ligger i? Er der bare ikke
så mange på markedet eller kan man ikke købe dem fra ny på dvd længere eller
....? Er der nogen der har forslag til hvor man ellers kan være heldig at
finde Disneyfilm på dvd til en billig penge ?

Kh
Bjørn

Fra : Max

Dato : 10-01-08 19:46

Hej Bjørn

> ikke købe dem fra ny på dvd længere eller ...? Er der nogen der har
> forslag til hvor man ellers kan være heldig at finde Disneyfilm på
> dvd til en billig penge ?

Disney sælges jo ikke hele tiden, de kommer på markedet i en
periode og forsvinder så igen, på den måde har de det med at
holde prisen. Køb dem i f.eks. Bilka når de er der og hav den
fornødne tålmodighed.

Der er vel også en mulighed for at lave dine VHS til DVD.

--
Mvh Max

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-01-08 15:53

> [...]
> periode og forsvinder så igen, på den måde har de det med at
> holde prisen. Køb dem i f.eks. Bilka når de er der og hav den

Der er faktisk opfundet et ord for den måde Disney udgiver deres film:

http://en.wikipedia.org/wiki/Moratorium_%28entertainment%29

Mark

Fra : Claus

Dato : 10-01-08 21:31

Jeg så Junglebogen i en jubilæumsudgave i Fona forleden. Så det er bare med
at se sig om. Søg også på nettet. 80 kr for en dvd du brænder for at få er
sgu da heller ikke noget at snakke om!!!

Fra : -= JF =-

Dato : 10-01-08 22:09

Claus skrev:

> at se sig om. Søg også på nettet. 80 kr for en dvd du brænder for at få er
> sgu da heller ikke noget at snakke om!!!

Det kan du have ret i - men hvis han skal erstatte 25 vhs-film med 25
dvd'er á 80,- så bli'r det alligevel til penge.

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 10-01-08 22:13

Hej

> Det kan du have ret i - men hvis han skal erstatte 25 vhs-film med 25
> dvd'er á 80,- så bli'r det alligevel til penge.

De svare til hvad jeg røg for på en måned før i tiden :)

Men på den anden side sørger Disney jo for at de bevare
deres værdi.

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 10-01-08 23:08

Max skrev:

> De svare til hvad jeg røg for på en måned før i tiden :)

Er du towlig mand ) De har sgu været dygtig Hvor mange pakker
røg du om dagen?
Jeg er selv tidligere ryger men har "kun" været oppe på 20 smøger om dagen.

> Men på den anden side sørger Disney jo for at de bevare
> deres værdi.
Jeg køber selv Disney når tilbudet er der, og synes at 80,- er billigt -
men jeg ville nu kvie mig lidt ved at skulle lægge 2 kilo på disken.
Specielt hvis jeg havde dem på bånd i forvejen.

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 10-01-08 23:21

Hej

> Er du towlig mand ) De har sgu været dygtig Hvor mange pakker
> røg du om dagen?

I en lang periode 60 grønne Cecil i døgnet.

> Jeg køber selv Disney når tilbudet er der, og synes at 80,- er
> billigt - men jeg ville nu kvie mig lidt ved at skulle lægge 2 kilo
> på disken. Specielt hvis jeg havde dem på bånd i forvejen.

Det vil svare til at købe en måneds forbrug af smøger på en
gang, det virker lidt volsomt :)

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 10-01-08 23:35

Max skrev:

> I en lang periode 60 grønne Cecil i døgnet.
Hoooooost!!!

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 12-01-08 00:19

Hej John

Ja, men det stoppede omgående da jeg smed dem ud.

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 12-01-08 00:49

Max skrev:

> Ja, men det stoppede omgående da jeg smed dem ud.

Det jeg bemærkede mest ved at stoppe, var at når jeg kom hjem fra
arbejde og trak trøjen over hovedet - så kunne jeg lugte at jeg havde
været sammen med rygende kollegaer!

Nu har andre menneskers røg aldrig generet mig, heller ikke efter at jeg
selv stoppede, så det er ikke noget problem.

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 12-01-08 09:13

Hej John

> Det jeg bemærkede mest ved at stoppe, var at når jeg kom hjem fra
> arbejde og trak trøjen over hovedet - så kunne jeg lugte at jeg havde
> været sammen med rygende kollegaer!

Jeg cykler altid, jeg kan lugte om der ryges i de biler der overhaler mig :)

--
Mvh Max

Fra : Claus

Dato : 10-01-08 22:52

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Det kan du have ret i - men hvis han skal erstatte 25 vhs-film med 25
> dvd'er á 80,- så bli'r det alligevel til penge.

Vel ikke hvis man er samler i en eller anden forstand På den anden side,
hvis man var samler havde man nok anskaffet dem for længst... og til 199 kr
stykket!

Fra : -= JF =-

Dato : 10-01-08 23:16

Claus skrev:

> hvis man var samler havde man nok anskaffet dem for længst... og til 199 kr
> stykket!
Vi havde MANGE Disneyfilm på vhs købt for (vist nok) 179,- stykket, og
selv om det var flere år siden vi haavde en videooptager havde vi
båndene liggende. De var på en eller anden måde for gode at skille sig
af med

Det endte med at de blev solgt på grundejerforeningens årlige
loppemarked hvor de gik for en snitpris på 2-3 kr... De sidste bånd
skulle sgu foræres væk for at vi ikke skulle slæbe dem med hjem igen

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 12-01-08 00:20

Hej John

> Det endte med at de blev solgt på grundejerforeningens årlige
> loppemarked hvor de gik for en snitpris på 2-3 kr... De sidste bånd
> skulle sgu foræres væk for at vi ikke skulle slæbe dem med hjem igen

Sådan gik det også med en komplet Matador samling her, der var
ikke engang nogen der ville have den.

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 12-01-08 00:47

Max skrev:

> Sådan gik det også med en komplet Matador samling her, der var
> ikke engang nogen der ville have den.

Næh - det er nok ikke så underligt, for der er efterhånden nok langt
mellem båndmaskinerne! Jeg gætter på at langt de fleste er røget på
genbrugsstationerne, og at resten er sat på loftet eller i sommerhuset
fordi de er 'for gode at kassere'

Men det er sgu alligevel ærgeligt at købe for flere tusinde kroner bånd,
og så næsten skal kyle dem i nakken på folk for at komme af med dem

--
Mvh. John

Fra : Optimus Prime

Dato : 11-01-08 10:50

Studio S skrev:
> [...]
> ...? Er der nogen der har forslag til hvor man ellers kan være heldig at
> finde Disneyfilm på dvd til en billig penge ?

Disney udgiver deres film ca. hvert 7. år for blot at trække dem tilbage
fra markedet igen kort tid efter - dette gør efterspørgslen meget høj på
brugtmarkedet (især på deres mere interessante titler) fordi ikke alle
køber dem lige når de kommer.

Som du selv har erfaret ved de fleste udmærket godt hvad "værdien" er på
disse når de skal sælges... mit bedste bud er private loppemarkeder
o.lign hvor man kan være heldig at folk ikke kender værdien.

Den billige løsning er at købe dem når de kommer frem, men det betyder
jo så du kommer til at vente op imod 6 år på nogen af titlerne

En anden ting der kan få betydning, er at Disney (i hvert fald i USA)
begynder at sælge deres tegnede film på Blu-Ray formatet fra 2008 - det
betyder nogen vil opgradere deres dvd'er og der derfor sandsynligvis vil
komme en del på brugtmarkedet og prisen derfor falder; men igen det
bliver jo så kun på de titler....

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 12-01-08 19:29

"Studio S" <info@smalbro.dk> wrote:

> [...]
>...? Er der nogen der har forslag til hvor man ellers kan være heldig at
>finde Disneyfilm på dvd til en billig penge ?

Det er nok Fantasia filmene på DVD, der er sværest at finde til en fornuftig
pris.

Jeg har købt en 3 disc box med Fantasia, Fantasia 2000 og Fantasia Legacy til
ca. 600 Kr. på eBay - http://www.ebay.co.uk/

Det er en Reg2 version med engelsk tale og tekst - men i absolut første klasses
stand med pap kasette og alle de hologrammer der skal være.

Problemet med Fantasia på eBay, er at finde en original version, og ikke en
eller anden obskur, men meget billig asiatisk overspildning fra VHS.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav