DMI's "lange" prognose
Fra : MKS - 74

Dato : 25-03-08 15:39

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/danmark-7-9.htm

Ser da umiddelbart ik' så tosset ud....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Fra : Nielsen

Dato : 25-03-08 19:29

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/danmark-7-9.htm
>
> Ser da umiddelbart ik' så tosset ud....

DMI... Hmmm. Var det ikke dem, der varslede totalt snedække fredag og
frarådede al udkørsel?

/Ths.

Fra : MKS - 74

Dato : 25-03-08 19:41

On Tue, 25 Mar 2008 19:29:10 +0100, "Nielsen" <invalid@duer.ik> wrote:

>DMI... Hmmm. Var det ikke dem, der varslede totalt snedække fredag og
>frarådede al udkørsel?

Probability and outcome dear Sir .

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 20:19

"Nielsen" <invalid@duer.ik> skrev i en meddelelse

> DMI... Hmmm. Var det ikke dem, der varslede totalt snedække fredag og
> frarådede al udkørsel?

Der kom da en lille smule

http://i290.photobucket.com/albums/ll265/DennisPedersen/220308.jpg

Billedet er taget om Lørdagen d. 22/3 kl.ca. 10.00

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 25-03-08 13:05

On Mar 25, 3:38 pm, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:
> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/danmark-7-9.htm

> [...]

Regn i en uge tak så vi kan få vaske alt de salt væk..

Fra : Morten Pedersen

Dato : 25-03-08 20:24

Jeg var ude at køre en del i forrige uge, da det var okay vejr, men koldt.
Jeg prøvede efterfølgende tricket med at "smage" på støvet på forlygten og
jo, det var ganske rigtig en ganske salt smag (og ja, jeg sikrede mig at
ingen kiggede da jeg gjorde det

Så fik hele maskinen en tur med autoshampoo og varmt vand + efterfølgende
skylning. Derefter så den ud som ny og var også ganske uden "bi-smag"

Men nu til spørgsmålet i den forbindelse: Generelt set virker sådan en
maskine jo rimeligt til at komme til i alle kroge og hjørner med en børste
med rigeligt vand - er problemet med at køre nu her så så stort? Jeg tænker
om ikke en ugentlig rengøring er nok til at holde rust og andre dårligdomme
fra døren? Eller er den blottede motor mv langt mere sart end som så?

mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 25-03-08 20:58

Morten Pedersen skrev:
> [...]
> om ikke en ugentlig rengøring er nok til at holde rust og andre dårligdomme
> fra døren? Eller er den blottede motor mv langt mere sart end som så?

Mokkebikken synker ikke sammen efter skt.Hans fordi man kører i saltet
føre om vinteren :-|
Salt"hysteriet" skal kun ses i forhold til at mange motorcyklister går
ekstremt op i at vaske og polere og at saltets virkning står i skarp
kontrast dertil!
Der er mange helårs-kørere, ligesom mange ekstrem-brugere á off-road i
praksis, hvis forhold til rengøring er mere basal, hvilket ofte er at se
på deres kørejern; men det er deres måde at gøre det på og det går
ganske fint!
Hvis man fravælger at køre i vinterperioden p.g.a. føre og salt er det i
mine øjen modsigende at trække motorcyklen ud i det vejr vi har for
tiden - Og for de der nærmest sad på nakken af dyret ved månedsskellet
vil jeg mene at de burde prøve at overveje om ikke at der skal køres
året rundt :-|

--
Armand.