Overtræksbukser
Fra : Michael Tinding

Dato : 25-03-08 12:51

Hej igen

Jeg bør købe mig nogle mc-bukser der kan beskytte mig lidt, hvis jeg mod
forventning igen skulle blive kørt ned. I den forbindelse kunne jeg godt
tænke mig nogle bukser der kan trækkes udenpå mine sædvanlige
hverdagsbukser. Spørgsmålet er nu: Findes der sådanne bukser og kan man
overhovedet regne med at de yder en rimelig beskyttelse mod slag og
hudafskrabninger?

Fra : LasseNC

Dato : 25-03-08 06:07

Michael Tinding wrote:
> Hej igen
>
> Jeg b�r k�be mig nogle mc-bukser der kan beskytte mig lidt, hvis jeg mod
> forventning igen skulle blive k�rt ned. I den forbindelse kunne jeg godt
> t�nke mig nogle bukser der kan tr�kkes udenp� mine s�dvanlige
> hverdagsbukser. Sp�rgsm�let er nu: Findes der s�danne bukser og kan man
> overhovedet regne med at de yder en rimelig beskyttelse mod slag og
> hudafskrabninger?

http://www.dragginjeans.net/

http://www.hoodjeans.co.uk/

Har selv et par hood jeans jeg er glade for.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-03-08 13:53

Michael Tinding wrote:
> [...]
> hverdagsbukser. Spørgsmålet er nu: Findes der sådanne bukser og kan man
> overhovedet regne med at de yder en rimelig beskyttelse mod slag og

Jeg har aldrig brugt mine læderbukser som andet. Det ville blive lidt
bøvlet at stå i underdrenge på arbejde hvor morgen og eftermiddag. Jeg
har før brugt JG Gloveco og nu Vanucci bukser. Alle tekstilbukserne kan
samme partytrick, der alene forudsætter at du vælger den rette størrelse.

--
vh
Torben - der lurer på hvor mange der egentlig kører helt HansJørgen i

Fra : Michael Tinding

Dato : 25-03-08 15:38

> [...]
>
> --
> vh
> Torben - der lurer på hvor mange der egentlig kører helt HansJørgen i

Hehe, det kan du måske have ret i , men det er dog trods alt muligt at
skifte tøj på arbejdet, det gør mange af dem der trædecykler frem og
tilbage. Anyway det anede mig at alle kører med almindelige bukser inden
under mc-bukserne. Det store spørgsmål er så blot at finde ud af hvilken
størrelse man skal vælge. Det bliver vel noget med at måle omkredsen af
maven med bukser på og lægge et par centimeter til og så ellers vælge en
model med seler? Jeg skulle gerne bestille dem pr. postordre for ikke at
skulle køre for langt, så alle tips er velkomne.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-03-08 15:43

Michael Tinding wrote:

> [...]
> model med seler? Jeg skulle gerne bestille dem pr. postordre for ikke at
> skulle køre for langt, så alle tips er velkomne.

www.louis.de har et udemærket måleskema. Find de bukser du kan lide, og
check linket til konfektionsgrossen.

Jeg havnede i et par Vanucci str. 106 (lange stænger) udfra måleskemaet
- de passer fint. På en banedag med høj sol kan knæbeskytterne muligvis
trækkes rundt ved et slemt styrt - men det er ikke den type uheld jeg
køber beklædning efter.

--
vh
Torben

Fra : Michael Tinding

Dato : 25-03-08 15:52

> [...]
> de passer fint. På en banedag med høj sol kan knæbeskytterne muligvis
> trækkes rundt ved et slemt styrt - men det er ikke den type uheld jeg

Tak igen!

Jeg kigger på det

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 25-03-08 16:17

On Tue, 25 Mar 2008 15:38:13 +0100, "Michael Tinding"
<whocares@fiske.net> wrote:

>Anyway det anede mig at alle kører med almindelige bukser inden
>under mc-bukserne

Alle? Næppe.

Bukser under læder synes jeg er decideret ukomfortabelt.
Syninger i specielt jeans mærkes alt formeget og alt for hurtigt.

Så for mig er det korte eller lange underbukser i læder, eller evt.
bukser under tekstilbukserne.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 18:13

"Per K. Nielsen" <pkn.usenet@gmail.com> wrote in message

> Så for mig er det korte eller lange underbukser i læder..............
Hmmmmmm....................underbukser i læder

/HKL, ZX10R
Også i underbukser, korte eller lange, UNDER læder

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 17:49

On Tue, 25 Mar 2008 15:38:13 +0100, Michael Tinding wrote:

> Anyway det anede mig at alle kører med almindelige bukser inden
> under mc-bukserne.

Aldrig ! Det er sgu' for ukomfortabelt :-/

Orla Pedersen, som udfører skifte sceancen på arbejde.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Armand

Dato : 25-03-08 16:44

Torben Scheel skrev:

> [...]
> Torben - der lurer på hvor mange der egentlig kører helt HansJørgen i læderet *gys*

Forleden vendte jeg mig faktisk (måske)lidt for pludseligt efter et par
spøjse typer i sort læder der så lidt for velplejet ud til at være
landevejs-tøj - Så dé typer findes sikkert
Ikke desto mindre har jeg altid brugt mine læderdragter med underbukser
og T-shirt, og de seneste mange år en rygbeskytter! Jeg har
tilsyneladende en anderledes elementær garderobe på arbejde, ligesom de
omgivelser jeg ankører på motorcykel, kan klare at jeg bevæger mig rundt
i støvler og læderbukser efter at motorcyklen er parkeret :-|

--
Armand.
(læderguy)

Fra : Armand

Dato : 25-03-08 15:17

Michael Tinding skrev:
> Hej igen
>
> Jeg bør købe mig nogle mc-bukser der kan beskytte mig lidt, hvis jeg mod
> forventning igen skulle blive kørt ned...........

Fornuftig disposition!
Men vær nu ikke blind for at man også sagtens selv kan snuble!

--
Armand.

Fra : Michael Tinding

Dato : 25-03-08 15:41

> Fornuftig disposition!
> Men vær nu ikke blind for at man også sagtens selv kan snuble!
>
> --
> Armand.

Nemlig, man skal aldrig udelukke at man også selv kan snuble, det gør avs
uanset hvem der bærer skylden

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 25-03-08 12:27

On 25 Mar., 13:53, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Torben - der lurer på hvor mange der egentlig kører helt HansJørgen i
> læderet *gys*

Kun til træf! :D
Man skal huske godt med talkum pudder, ellers kommer man aldrig ud af
det igen på en varm svedig sommerdag :)

--

// brian
Der normalt har boxere, tshirt og rygbeskytter under lædderet og

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-03-08 19:53

Brian Lund Larsen wrote:

> Kun til træf! :D
> Man skal huske godt med talkum pudder, ellers kommer man aldrig ud af
> det igen på en varm svedig sommerdag :)

Så er jeg glad for at jeg ikke nævnte ordet "læderbøsser"

Din sæson må være meget kort?

--
vh
Torben - der virkelig overvejer at skifte den lidt for nye TDM med en

Fra : N/A

Dato : 26-03-08 09:54

Fra : N/A

Dato : 25-03-08 19:53

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 25-03-08 13:15

On 25 Mar., 19:52, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Din sæson må være meget kort?

Ja, marts til midt i november :)

--

// brian - der tog MC'en på arbejde i morges.

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-03-08 09:54

Brian Lund Larsen wrote:

> // brian - der tog MC'en på arbejde i morges.

I læder og korte underdrenge? Vi har forskelligtt syn på komfort så

--
vh
Torben

Fra : 2

Dato : 25-03-08 20:43

On Tue, 25 Mar 2008 12:51:04 +0100, "Michael Tinding"
<whocares@fiske.net> wrote:

> [...]
>hverdagsbukser. Spørgsmålet er nu: Findes der sådanne bukser og kan man
>overhovedet regne med at de yder en rimelig beskyttelse mod slag og

Er det nogle bukser som skal beskytte dig mod at blive kørt ned,
fordi at du kan ses?

Eller nogle bukser som beskytter når/hvis du bliver kørt ned, eller
selv falder på MC?

Hvis det første, så i regn, dårlig sigt og vinter snevejr kører jeg
med orange fisker bukser på, de ses tydeligt og på lang afstand, og
bilerne holder langt bedre afstand.

Måske ikke det smarteste design look på en MC, med fiskerbukser, men
100% vandtæt, og de kan nemt trækkes uden på alm.bukser, og ses
tydeligt i trafikken.

Torben