såskudaforhelvedehvadskerderforfolk
Fra : dw

Dato : 24-03-08 22:51

ud og nyde det gode vejr. Besøger noget familie, og der skal lige pusles
lidt cykel.. "hvor sidder numerpladen på sådan en".... så er der
fandemig en, der har pillet pladen af engang i weekendens løb!
Så hvis i render ind i HE 18552, sikkert omkring odense, så må i gerne
ringe til polisen med detaljer.
nu skal der tages fri fra arbejde, betales omregistrering + nye plader,
kontaktees forsikring, plus bøvl med at hente cykel hvor den nu er
strandet. Og altsammen med offentlig transport.
Tak fordi i lyttede til mig få lidt luft.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 24-03-08 22:59

On Mon, 24 Mar 2008 22:50:36 +0100, dw <dw@invalidespammerdyr.dk>
wrote:

Skal nok kigge efter den, selvom jeg ikke er i 5xxx-området.

>nu skal der tages fri fra arbejde, betales omregistrering + nye plader,
>kontaktees forsikring

Du kunne jo vælge kun at få en ny plade ...

> plus bøvl med at hente cykel hvor den nu er
>strandet. Og altsammen med offentlig transport.

Kør den dog hjem uden. Den er jo forsikret, så risikoen er maksimalt
en bøde på 500, som du reelt kun får hvis betjenten er i rigtig grimt
humør.

Fra : dw

Dato : 24-03-08 23:21

Per K. Nielsen skrev:
> On Mon, 24 Mar 2008 22:50:36 +0100, dw <dw@invalidespammerdyr.dk>
> wrote:
>

> Skal nok kigge efter den, selvom jeg ikke er i 5xxx-området.

> Du kunne jo vælge kun at få en ny plade ...

Det var self en mulighed. Men jeg kan ikke li tanken om et fedtøre der
måske bruger mit registrede nr til noget snavs i trafikken.
Kan jeg iøvrigt vælge bare at få en ny plade nu jeg har meldt den anden
stjålen?

> Kør den dog hjem uden. Den er jo forsikret, så risikoen er maksimalt
> en bøde på 500, som du reelt kun får hvis betjenten er i rigtig grimt
> humør.

Yea det havde også været planen...
Men der bød sig en god kørelejlighed hjem, og må nok sige at jeg fik
mere end almindelig lyst til at nyde påskeøl og whiskey efter den
opdagelse :P

Fra : Ralph Køster

Dato : 24-03-08 23:29

Det kunne jo også tænkes at du havde tabt den.

Ved godt at de sidder godt fast, meeen...det er jo en mulighed.

Har du kigget efter skruer og møtrikker der hvor den holdte??

Ralph.

Fra : dw

Dato : 24-03-08 23:34

Ralph Køster skrev:
> Det kunne jo også tænkes at du havde tabt den.
>
> Ved godt at de sidder godt fast, meeen...det er jo en mulighed.
>
> Har du kigget efter skruer og møtrikker der hvor den holdte??

Jo den kunde vel falde af. men vil den så ikke sidde og rasle i flere
dage? og er der ikke to skruer i? er chancen for at begge falder ud på
en tur ikke ret lille? (jeg spørger for har faktisk aldrig selv sat en
plade på :P )
Der er intet. holderen ser heller ikke det mindste rustpåvirket ud.
ingen mærker.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 07:14

On Mon, 24 Mar 2008 23:33:51 +0100, dw wrote:

> Der er intet. holderen ser heller ikke det mindste rustpåvirket ud.
> ingen mærker.

Hvis ikke skruerne lå ved cyklen, så er det nok ikke en tyv. :-/

Prøv at følge ruten hjem.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 10:51

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:11stm9v9uc1qo$.m4vdv3f4qy4p$.dlg@40tude.net...

> Hvis ikke skruerne lå ved cyklen, så er det nok ikke en tyv. :-/

Det er vidst ikke et brugbart resonnement =)

Det kunne da ligeså godt være at tyven har taget skruerne med for at bruge
dem selv...

/Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 17:49

On Tue, 25 Mar 2008 10:51:15 +0100, Andreas P. wrote:

> [...]
>
> Det er vidst ikke et brugbart resonnement =)
>
> Det kunne da ligeså godt være at tyven har taget skruerne med for at bruge

Mon dog tyven har tid til at være så nøjeregnende ? Næppe. :-/

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 24-03-08 23:51

On Mon, 24 Mar 2008 23:20:33 +0100, dw <dw@invalidespammerdyr.dk>
wrote:

>Men jeg kan ikke li tanken om et fedtøre der
>måske bruger mit registrede nr til noget snavs i trafikken.

Nej, forståeligt nok
Det kan risikere at give lidt bøvl sidenhen.

>Kan jeg iøvrigt vælge bare at få en ny plade nu jeg har meldt den anden
>stjålen?

Ja, det skulle da ikke være et problem.
Om en plade er stjålen eller på anden måde bortkommen gør ingen
forskel. Det koster (SVJH) kr 500 for en erstatningsplade.

>Men der bød sig en god kørelejlighed hjem, og må nok sige at jeg fik
>mere end almindelig lyst til at nyde påskeøl og whiskey efter den
>opdagelse :P

Det er så endnu mere forståeligt
--
Per K. Nielsen

Ubrugt Haynes for Suzuki Bandit '95-'06 kan afhentes
i København imod et par øl eller fem.

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-03-08 10:43

"Per K. Nielsen" <pkn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, forståeligt nok
> Det kan risikere at give lidt bøvl sidenhen.

Bare man husker at melde pladen stjålet/bortkommet, så er man vel endnu mere
på den sikre side.. Politiet skal jo alligevel kunne bevise at det var dig
som gjorde noget ulovligt, f.eks. kørte for stærkt forbi en fartkontrol.

Mvh Anders

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 25-03-08 11:59

On Tue, 25 Mar 2008 10:42:34 +0100, "Anders Houmark"
<sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote:

> [...]
>som gjorde noget ulovligt, f.eks. kørte for stærkt forbi en fartkontrol.

Naturligvis.

Men det er nu alligevel bøvlet at skulle forklare sig hvis folk fx
kører ræs og stjæler benzin med en nummerplade der er registreret til
en. Også selvom den er meldt stjålet.

Fra : Jan A Jensen

Dato : 25-03-08 14:38

> [...]
> måske bruger mit registrede nr til noget snavs i trafikken.
> Kan jeg iøvrigt vælge bare at få en ny plade nu jeg har meldt den anden

du får ny nr plade med andet nummer på.
Og vær du glad for det. for du kan godt risikere at Der er et fjols som
kører rundt og tanker benzin uden at betale.. Og bagpå sidder DIN nummer
plade... Det skete for en måned siden for mine svigerforældre. Med deres bil
nummerplade. Og de har nu får flere henvendelser fra tankstationer som
gerne vil have penge da de er blevet klipset i deres tv overvågning...
Problemet er dog ikke større end at de siger til folkene at de skal kontakte
politiet... Men træls er det alligevel.

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 25-03-08 10:30

Jeg har for en måneds tid siden selv mistet min plade (HC 12 387), men det
var nu med sikkerhed fordi den faldt af sammen med nummerpladeholderen.
Denne knækkede simpelthen i svejsningerne (kører V2=rystelser)
Det kostede 600 kr at få en ny og det er relativt uproblematisk. Tag ned på
Told & Skat (ja, du læste rigtigt, det er dem der varetager opgaven nu)
udfyld et bortkommet-skema og få en ny med det samme!
I øvrigt ser jeg heller ikke noget problem i at køre uden plade. Den er jo
indregistreret og forsikret. Jeg kørte i hvert fald en uge uden, hvor jeg
hver dag fulgte ruten hvor den var tabt, i håb om den skulle dukke op.
Men den står nok på en eller anden knægts trofæhylde nu!
Vh
Søren

Fra : Armand

Dato : 25-03-08 17:00

Søren Høyer Hansen skrev:

> ...................... Tag ned på Told & Skat (ja, du læste
> rigtigt, det er dem der varetager opgaven nu)

- - - - Og som kan ligge 100 km fre hvor man bor :-|

--
Armand.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 25-03-08 21:03

dw wrote:
> ud og nyde det gode vejr. Besøger noget familie, og der skal lige
> pusles lidt cykel.. "hvor sidder numerpladen på sådan en".... så er
> der fandemig en, der har pillet pladen af engang i weekendens løb!

Dengang _MIN_ nrplade "forsvandt" kunne den flinke polis-mand jeg ringede
til, oplyse, at det skete i ny og næ, og efter mørkets frembrud ville
banditterne sandsynligvis komme igen, "klistre" pladen på, og stikke af med
min cykel - retskaffen som vi er, tør vi jo ikke køre uden plade??
Den flinke polismand sagde osse, at han ville godt tillade at jeg kørte hjem
uden pladen på, "den er jo forsikret og registreret, ikke??, hvis du blir
stoppet ber du dem bare om at kontrollere ved vagthavende i xxxxxxx at du
har fået lov..."
Så kørte jeg 350 kilometer hjem igen...
Du udfylder papir om "mistet nummerplade", og gen-indregistrerer cyklen til
dig selv. Hvis ikke du skal ændre forsikrings-selskab, skal du blot ha
registrerings-attesten med, ikke endgang et nyt forsikrings-bevis - cyklen
skal ejheller synes, selvom det måske var tid.
Du har en ny plade med nyt nummer med det samme, og bliver ikke kontaktet
hvis der sker banditstreger med din gamle - nu de ikke fik din cykel...

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk