Forår og veje
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-03-08 21:10

Hej gutter og gutinder.

Vi var ude på landevejen i dag, og skal I ud at trille når vejret på
søndag skulle blive bedre, så hold ørerne stive og farten nede i svingene.

Der ligger meget grus, løse sten, ral, jordklumper og støv i mange af
svingene, og selv et godt solidt regnskyl kan få problemer med at spule
vejene helt rene for bl.a. fastkørte jordklumper og halvstore sten, så
pas på.

Det er så surt at ryge på røven på grund af det.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Ole

Dato : 21-03-08 08:29

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> pas på.
>
> Det er så surt at ryge på røven på grund af det.

Lige en link til din "Grej og reservedele:"

http://www.euromotoelectrics.com/

Masser af elektriske stumper til BMW og
meget billig i forsendelse.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-03-08 05:07

Ole skrev:
-klip-

> Lige en link til din "Grej og reservedele:"
>
> http://www.euromotoelectrics.com/
>
> Masser af elektriske stumper til BMW og
> meget billig i forsendelse.
>

> Ole Mogensen

Man takker, bukker og gemmer til opdatering af links-siden.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Per Kaaber

Dato : 21-03-08 11:51

Aragorn Elessar skrev den 20-03-2008:
> [...]
> på.
>
> Det er så surt at ryge på røven på grund af det.

Og forårs kåde katte i vejkanten. >:|

Jeg måtte lige en tur i asfalten og en tur på sygehyset med en lille
hjernerystelse pga. at en kat løb ind under MC'en. Min hastighed var
kun 20-30km/t, så der er ikke sket den store materielle skade.
Men jeg har endnu her 14 dage efter, et sort hul i hukommelsen fra 4-5
timer før og ca. 12 timer efter styrtet.

--
Venlig hilsen

Per

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-03-08 19:22

Per Kaaber skrev:

> [...]
> Men jeg har endnu her 14 dage efter, et sort hul i hukommelsen fra 4-5
> timer før og ca. 12 timer efter styrtet.

?? Hvad skete der - altså udover at en kat løb ud foran/ind under MC'en?

Thore

Fra : Ulvir

Dato : 21-03-08 19:53

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i meddelelsen

> ?? Hvad skete der - altså udover at en kat løb ud foran/ind under MC'en?

Det kan han ikke huske..

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-03-08 20:42

Ulvir skrev:

> Det kan han ikke huske..

arrghhh... peinlich...

Thore

Fra : Per Kaaber

Dato : 21-03-08 20:42

Hej SmaRTrxxv. Du skrev d. 21-03-2008 i
<47e3fcc3$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> ?? Hvad skete der - altså udover at en kat løb ud foran/ind under MC'en?
>
> Thore

Jeg havde med min datter bag på, været ude og køre ca 160 fede km
sammen med nogle venner på deres goldwing efter vi havde fejret konens
føds'da'. (den kan jeg heller ikke huske noget af ). Efter at ha'
taget afsked hos vores venner, sættes der igang, og 3 huse længere
henne løber der en kat ind under MC'en. Min datter kunne mærke vi køre
katten over, men mener ikke, at jeg bremser overhovedet, bare vælter om
på højre side, hvorefter hun lander på mig, og jeg åbenbart knalder
hatten i asfalten. Jeg husker først noget næste morgen, da jeg vågner
op på sygehuset. Føds'da'en, turen og uheldet og dets følger husker jeg
intet af. Min datter sker der heldigvis intet med. Katten er set
manglende noget pels.

Styrthjælmen en NexRacing fiberhjælm fra T-Hansen er skrammet og
delamineret på højre side. Hjælmen har gjort sit job, så ingen skæld ud
til den. En Neowell jakke med russkind og div. beskyttelsesskaller har
også gjort det godt. Kun et mindre hul i russkindet på skulderen, men
ikke igennem tekstilet. Mine goretex sejlerstøvler klarede også at
beskytte fusserne i styrtet, men er ikke tætte i næsen på den ene
støvle. Hanskerne er kun mærket lidt i højre håndflade.
Skaderne på udstyret kan ses her:
http://pkj4220.spaces.live.com/photos/cns!956654219C24EDE7!484/
MC'en fik lidt risser på højre kåbeskal, og foreste blinklyset
smadrede.
Alle dele er genfundet på Ebay og MCG til ca 1500,-.
Indbo forsikringen dækker kludene og hatten

--
Venlig hilsen

Per

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-03-08 20:52

Per Kaaber skrev:

> Styrthjælmen en NexRacing fiberhjælm fra T-Hansen er skrammet og
> delamineret på højre side. Hjælmen har gjort sit job, så ingen skæld ud
> til den.

Der er jeg ikke nødvendigvis enig..

En hjelms funktion er ikke kun at holde asfalten på afstand.
Grunden til dit hukommelsestab, kan meget være at hjelmen ikke har taget
ordentlig af for slaget.
Jeg husker en hjelmtest i bike (mener jeg det var), der var meget stor
forskel på den påvirkning hovedet ville få ned et slag af samme styrke.

Personligt sparer jeg absolut ikke på sikkerhedsudstyr og slet ikke på
hjelmen. Jeg havde en Arai RX7 på hovedet da jeg røg af med ca 160km/t
på motorvejen, selv om jeg bankede hovedet ned i asfalten 2 gange (da
jeg røg af og efter at jeg blev kastet på i luften lidt senere!) slog
jeg ikke hovedet det mindste..

Thore

Fra : Per Kaaber

Dato : 21-03-08 21:04

SmaRTrxxv har bragt dette til verden:

> [...]
> og efter at jeg blev kastet på i luften lidt senere!) slog jeg ikke hovedet

Jeg er også selv før i tiden røget af og smadret (gammeldags) hjælme
(Jebs), uden jeg at jeg fik hjernerystelse/blackout. Jeg tror det
ligeså meget er det vred, nakken får a'la en boksers knockout, der gør
at man får hukommelsestab.

--
Venlig hilsen

Per
Der skal ha' en S1 eller S1 Pro næste gang

Fra : Max Andersen

Dato : 21-03-08 19:33

Per Kaaber wrote:

> [...]
> Men jeg har endnu her 14 dage efter, et sort hul i hukommelsen fra 4-5
> timer før og ca. 12 timer efter styrtet.

Hvilken hjelm skal vi undgå at købe? Eller var det bare en uheldig landing?

Max

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-03-08 19:21

Aragorn Elessar skrev:

> [...]
> svingene, og selv et godt solidt regnskyl kan få problemer med at spule
> vejene helt rene for bl.a. fastkørte jordklumper og halvstore sten, så

..... og jeg tilføjer hermed : SNE !!!!!!!!

Thore