T-Hansen tøj erfaringer.
Fra : Michael Tinding

Dato : 19-03-08 21:57

Hej gruppe

Jeg har netop købt en 250 sooter og havde egentligt ingen planer om at købe
yderligere beklædning end min Schubert hjelm og mine handsker. Efter så at
have kørt 100 km på dyret begyndte jeg så, at fryse mine knæer. Og tænkte
det da egentligt kunne være rart med en jakke og et par bukser trods alt
Tidligere var jeg varm på en ruka-jakke jeg så på messen i Herning, men jeg
nægter at give 3600 kr for en mc-jakke. Så kom jeg til at se at T-hansen
f.eks sælger bukser og jakke for ca. 1200 kr. Jeg ved godt at man som regel
får hvad man betaler for, men er der nogen der har erfaringer med om det
overhovedet yder en rimelig beskyttelse og om det kan bruges?

Fra : Stephan G

Dato : 19-03-08 15:08

On 19 Mar., 21:56, "Michael Tinding" <whoca...@fiske.net> wrote:
> [...]
> får hvad man betaler for, men er der nogen der har erfaringer med om det
> overhovedet yder en rimelig beskyttelse og om det kan bruges?

det, de har i hein gericke i hamburg er ok. har kørt med det et halvt
år næsten hver dag.
Mvh Stephan

Fra : Rene´

Dato : 19-03-08 15:16

Jeg har selv lige købt en MC-jakke(699kr.) fra TH, da min Safety1st
jakke var gået i stykker. I forhold til min gamle jakke virker TH-
jakken til at være lidt "tyndere" i kvaliteten og sikkerhedspuderne er
mere spinkle end i den gamle jakke.
Ellers er jakken god at køre med og den er lige så varm at have på som
den gamle. TH har forresten lavet deres betegnelser om på deres MC-
jakker. Nu er de ikke vandtætte mere, men vandafvisende, da de har
haft klager fra folk som efter lang tids kørsel i regnvejr var blevet
våde.(Det var hvad ekspedienten sagde.)
Uanset hvad kan det jo kun være bedre med TH-tøj end at køre i
cowboybukser og løssiddende jakke.
Men der er ingen tvivl om, at man IKKE kan sammenligne kvaliteten fra
TH og fra et kendt firma som Rukka , Held o.s.v.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 09:04

On Wed, 19 Mar 2008 14:16:01 -0700 (PDT), Rene´ wrote:

> [...]
> jakker. Nu er de ikke vandtætte mere, men vandafvisende, da de har
> haft klager fra folk som efter lang tids kørsel i regnvejr var blevet

Hæh, en af TDV vennerne oplevede at det som skulle være foer, (hvidt vat),
trængte ud gennem "corduraen", så jakken blev helt lådden. Den smarte
TH-medarbejder foreslog at barbere jakken. Ombytning kunne ikke komme
på tale. Klart at sådan en jakke ikke er vandtæt. :-/

Jeg er glad for mit 5 år gamle, stadig vandtætte, Dainese Goretex tøj, købt
på bud hos Mot-Shop i Flensborg. Der er også en verden til forskel på en
åndbar Goretex, og en hvilkensomhelst "vannabe membran", på en varm
sommerdag.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-03-08 10:17

Rene´ <ren.sth@get2net.dk> wrote in news:425b222c-020b-4339-8bf8-
86f0da4bef54@c19g2000prf.googlegroups.com:

> [...]
> jakke var gået i stykker. I forhold til min gamle jakke virker TH-
> jakken til at være lidt "tyndere" i kvaliteten og sikkerhedspuderne er

Jeg skal igang med min 6. sæson i min Safety 1st jakke, bukserne skal igang
med 4.sæson ( de første må have krøbet i vask )
Det længste jag har kørt i regnvejr er 145Km fra Ålborg til Holstebro, jeg
var tør da jeg nåede frem, bortset fra handsker og oversiden af støvlerne
hvor bukserne stopper.
Safety 1st er IMO value_for_money , jeg tror jeg gav 1200,- for sættet på
tilbud i A-Z, de nye bukser kostede 5-600,-
--
Brian Sørup

Fra : Per

Dato : 19-03-08 22:25

Michael Tinding wrote:
> [...]
> betaler for, men er der nogen der har erfaringer med om det
> overhovedet yder en rimelig beskyttelse og om det kan bruges?

Jeg kender ikke T-Hansens tøj, men til gængæld det de har i Bilka og det er
rigtig godt tøj til prisen.

De har tilbud i denne her uge på mc tøj.

Tjek deres tilbudsavis side 52

mvh. Per

Fra : Carsten Jensen

Dato : 20-03-08 06:52

"Michael Tinding" <whocares@fiske.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> at man som regel får hvad man betaler for, men er der nogen der har
> erfaringer med om det overhovedet yder en rimelig beskyttelse og om det

Jeg har haft mit Thansen tøj i 2 år og er meget tilfreds, men jeg kører kun
når det ikke regner . Du skal dog vide det er unge ekspedienter som ikke ved
noget om det de sælger og servicen er under 0 i den forretning.

Fra : Michael Tinding

Dato : 20-03-08 22:26

Hej igen og tak for jeres meninger.

Pris og kvalitet hænger tilsyneladende stadigt sammen
Jeg undlader så vidt muligt at køre i regnvejr og jeg kører egentligt mest
småture. Det jeg tænkte mest på var egentligt sikkerheden, men som en af jer
rigtigt svarer, så er alt jo bedre end cowboybukser og vindjakke. Det er dog
sådan at for en Rukka jakke kan jeg få 3 komplette sæt hos T-Hansen og til
mit behov er det måske godt nok. Findes der iøvrigt nogle test af
sikkerheden for de nævnte sæt -udover de er CE-mærket, hvad alt jo kan
blive?