Held Extreme brugererfaring
Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 19-03-08 13:57

Hej,

Har for nyligt købt Held Extreme handsken da den både var vandtæt og
rimelige foret (markedsføres som "vinterhandske"). Så det burde være
en ok fin forår/efterår handske.

Jeg har nu kørt med den to gange..

+ for pasform (nice...)
+ for forarbejdning (rigtig lækkert udført)
+ for visirvisker (men lad være med at klø dig på næsen med venstre
hånd da viskeren kan godt skære lidt...av)
+ for vandtæthed (40 km let regn resulterede i hvert fald ikke i en
"læk")

Men, men...

- for at den er lidt for kold (40-50 km i 8-9 grader sidste lørdag i
høj sol og ingen regn resulterede i relative kolde hænder).

Jeg er ellers ikke en frossenpind, men det kan ikke passe at dette er
en vinterhandske. Som forår/efterårshandske går det måske an, afhængig
af hvor kold sæsonen er. Det er nok lidt for varm en god sommerdag,
men den havde nok fungeret fint i hele '07 sæsonen. Kan i huske kulden
sidste sommer?

Alt i alt er jeg rimelig tilfreds men er du på udsigt efter en varm
handske så kan den ikke anbefales.

Fra : KentBM

Dato : 20-03-08 00:40

Jesper.Scheel.Bech@gmail.com wrote:
> [...]
> af hvor kold sæsonen er. Det er nok lidt for varm en god sommerdag,
> men den havde nok fungeret fint i hele '07 sæsonen. Kan i huske kulden
Jeg har kørt med BMWs vinterhandske med enten en strikhandske eller en
Gorestop-handske inden i. Hvilket jeg ikke synes var tilstrækkelig selv
med varmehåndtagene på fuld tryk. Men nu havde jeg også problemer med at
holde varmen på kroppen. Jeg har en BMW R 1150 R med en lille vindskærm
og det er nok muligt en RT-udgave af BMWen ville havde ændret på min
opfattelse af handskerne.

Nu ved jeg ikke, hvilken motorcykel, som du kører på, men hvis du ikke
har haft det varmt nok på kroppen, så kan det sagtens få dig til at tro,
at handskerne ikke er varme nok.

Discovery viste på et tidspunkt en udsendelse om forsøg under
polarforhold, hvor en man sad i fuldt polarudstyr inklusiv en elektrisk
vest og flyttede små metalskiver i - 25 grader uden handsker. 10
minutter efter at vesten var slukket blev forsøget afbrudt da
forsøgspersonen ellers ville få kuldechok. Så hurtigt gik det uden
tilført varme.

--

Kent

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 20-03-08 15:24

On Mar 20, 12:39 am, KentBM <kentF_JERNmagnus...@aim.com> wrote:

> [...]
> minutter efter at vesten var slukket blev forsøget afbrudt da
> forsøgspersonen ellers ville få kuldechok. Så hurtigt gik det uden

Jeg kører CBR 600 F3 '98 og har ingen problemer med at holde varmen i
mit rukka tøj. Fin ide med en let inderhanske!

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-08 08:53

> Alt i alt er jeg rimelig tilfreds men er du på udsigt efter en varm
> handske så kan den ikke anbefales.

Der skal du have en 3-finger handske - jeg har kørt et par fra hein gericke
der aldrig har været helt vandtætte og det er ikke blevet bedre med årene...
Men derudover hedder løsningen varmehåndtag. Det er det eneste der duer ...
Ligegyldigt hvor varme handskerne er (du skal jo også kunne betjene mc'en)
så går der for mig måske ikke mere end 1/2 time inden jeg begynder at fryse
fingrene - altså om vinteren (<5grader)