Euro3 - hvor højt skal vi op ?
Fra : Per

Dato : 19-03-08 19:12

Hej Ng !

Kan det passe at vi i fremtiden skal op på Euro5 eller mere pga. foruening ?

Jeg mener at jeg læste noget om euro5 her den anden dag.

Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
fremtidens mc?

mvh. Per

Fra : Nielsen

Dato : 19-03-08 20:07

> og hvad kommer det egentlig til at betyde for fremtidens mc?

Det kommer til at betyde, at de forurener mindre!

/Ths.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 19-03-08 17:26

On 19 Mar., 19:11, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
> fremtidens mc?

Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)

--

// brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 09:04

On Wed, 19 Mar 2008 16:25:39 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:

> Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)

Hvorfor dog det ? Eneste grund til at købe "aftermarket" er udseende, eller
støj. Og det ændres ikke af nok så mange EURO-normer.

Den gamle historie med at stramme normer gav mindre effekt er da godt og
grundigt aflivet efterhånden. Mens emisionskravene er blevet strammere har
cyklerne dog fået endnu mere litereffekt, og endog bedre økonomi, og for
langt de fleste mc'er skal der endog markante ændringer i mekanikken for
blot at hente yderligere få Hk. Faktisk er moderne mc-motorer imponerende
optimeret for både lav forurening, kørbarhed, og høj effekt.

Mon ikke snarere at vi ser en Tüv lignende tilstand i Danmark også, og så
skal "aftermarket" fabrikanterne pludselig til at lave kvalitet, og ikke
bare spytte tomme rør ud.

Orla Pedersen, som synes at det er ok at vi ikke forurener.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Armand

Dato : 25-03-08 11:09

Orla Pedersen skrev:

> Mon ikke snarere at vi ser en Tüv lignende tilstand i Danmark også, og så
> skal "aftermarket" fabrikanterne pludselig til at lave kvalitet, og ikke
> bare spytte tomme rør ud.

Først og fremmest kunne folk lade være med at montere udstødninger der
er benævnt "not for road use" :-|

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 20-03-08 08:58

Brian Lund Larsen wrote:

> Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)

Hmm !

Gad vide om der ikke blever slået hårdt ned på den slags af
færdselspolitiet.

Det er jo en "alvorlig" forbrydelse at forurene mere end maskinen er
godkendt til. Det svarer til at fjerne sin Katalysator på bilen. Jeg har
hørt at bøderne er meget høje.

Og der er jo meget nemt at se om den originale udstødning er ændret.
Aftermarket fabrikanterne går nok ikke op i forureningsfaktoren.....

Det kan måske ligefrem gå den anden vej, altså at der bliver solge færre
slip-on´s ?

mvh. Per

Fra : Armand

Dato : 25-03-08 10:38

Brian Lund Larsen skrev:

> Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)

Snarere tværtom!
En ting er larm, men at man bevidst forandrer så emmisionerne ikke
overholder mindstekravene er ganske kriminelt (prøv blot at køre til syn
med en bil hvor katalysatoren er afmonteret)!
I modsætning til de firehjulede, så reklamerer man som motorcyklist
langt mere med hvilken udstødning der er monteret, så dét kan godt
risikere at blive den kommende mærkesag overfor motorcykelfolket nu hvor
stænklappen ikke længere kan bruges :-/

Noget andet er at selvom Db-hk's er mere udbredte blandt motorcyklister,
så var der ved katalysatorens indførelse et ramaskrig fra de bilister
der frygtede et kæmpe effekt-fald p.g.a. "proppen" i systemet; men fakta
er at bilmodellerne med katalysator og deraf (delvis) fornøden
indsprøjtning, historisk set havde mindst samme ydelse som deres
karburerede forgængere uden katalysator, og sidenhen har literydelsen
udviklet sig mod nye højder i samme takt som tidligere trods "proppen"!
Så lad være med at frygte fremtidens emmisionskrav.

--
Armand.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 25-03-08 12:05

On Tue, 25 Mar 2008 10:38:06 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> (prøv blot at køre til syn
>med en bil hvor katalysatoren er afmonteret)!

Har prøvet. Gik igennem

Synsmanden gik ud fra den blot ikke var gennemvarm.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 17:49

On Tue, 25 Mar 2008 12:04:51 +0100, Per K. Nielsen wrote:

> Har prøvet. Gik igennem

Stolt ?

Orla Pedersen

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 25-03-08 20:01

On Tue, 25 Mar 2008 17:49:04 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Stolt ?

Tjae. Tilfreds vel.

Bilen blev købt med kat'en fjernet og et rør indsat i stedet.
Det passede meget godt med det luftfilter der var sat i.

Men hvis du tænker på om jeg har dårlig samvittighed, så nej.
Den bestod som sagt. Blot i den høje ende.

Sidenhen blev den tilbageført til original - både filter og kat.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 21:33

On Tue, 25 Mar 2008 20:01:22 +0100, Per K. Nielsen wrote:

> Sidenhen blev den tilbageført til original - både filter og kat.

+

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 20-03-08 05:50

On 20 Mar., 09:04, Orla Pedersen
> [...]
> støj. Og det ændres ikke af nok så mange EURO-normer.
>
> Den gamle historie med at stramme normer gav mindre effekt er da godt og

Det er udseendet jeg tænker på. Det er efterhånden nogle ordentlige
skorstene der bliver monteret fra fabrikken og jeg er sikker på at det
er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.

--

// brian

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 20-03-08 14:49

On Thu, 20 Mar 2008 04:50:16 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen
<brian.lund.larsen@gmail.com> wrote:

>Det er efterhånden nogle ordentlige
>skorstene der bliver monteret fra fabrikken

Ja, de er næsten ikke til at holde ud at se på ...
http://www.motorcycle-journal.com/forum/attachments/ninjas-mutant-turtle-not/5963d1159175867-new-kawasaki-ninja-zx-r-600-2007-kawasakininjazx6r2007-8301-001-f.jpg

--
Per K. Nielsen

Ubrugt Haynes for Suzuki Bandit '95-'06 kan afhentes
i København imod et par øl eller fem.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-03-08 15:16

Brian Lund Larsen skrev:
> [...]

> er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
> han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.

arghhhh - den holder vist ikke vand, jeg mener nu at have konstateret at
de bliver bedre og bedre integreret og mindre og mindre synlige
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 16:59

On Thu, 20 Mar 2008 04:50:16 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:

> [...]
> er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
> han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.

Arhh, come on, fabrikkernes udviklere, og salgsafdeling gør da en voldsom
indsats for at tilfredstille, (hovedparten af), kunderne, så mon ikke din
smag er forkert.

Orla Pedersen

Fra : N/A

Dato : 25-03-08 12:46

Fra : N/A

Dato : 20-03-08 15:16

Fra : N/A

Dato : 20-03-08 15:16

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 20-03-08 08:56

On 20 Mar., 15:15, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> arghhhh - den holder vist ikke vand, jeg mener nu at have konstateret at
> de bliver bedre og bedre integreret og mindre og mindre synlige
> --

Jeg er muligvis en lille smule skadet af at have kigget på en ny
GSXR1000.

Fra : Armand

Dato : 25-03-08 12:46

Brian Lund Larsen skrev:

> Jeg er muligvis en lille smule skadet af at have kigget på en ny
> GSXR1000.

Jeg begræder også at de seneste par års GSXR-udstødninger nu igen er
blevet voluminøse
Når jeg skriver igen, så er det fordi at det er ikke nogte nyt, det der
med en skorsten på siden af baghjulet: Se blot GSXR-"guldkaramellen" fra
'96 der får K8-designet til at blegne:
<http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1996/1996_GSX-R750_side_450.jpg>

--
Armand.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 20-03-08 13:52

On 20 Mar., 16:59, Orla Pedersen
> [...]

> indsats for at tilfredstille, (hovedparten af), kunderne, så mon ikke din

Hmm.. jeg troede ellers ikke jeg var alene med den holdning, men må
vel bare indse at resten af verden er forkert på den :D

--
// brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 21:55

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 20 Mar., 16:59, Orla Pedersen
> [...]

Hmm.. jeg troede ellers ikke jeg var alene med den holdning, men må
vel bare indse at resten af verden er forkert på den :D

Hej Brian
Du er ikke den eneste, langt de fleste jeg kender holder med dig.
Hygge PD CBR1100t