safeboks til loftsspot?
Fra : johny møller

Dato : 28-03-08 20:41

Hejsa.

Skal have sat 4 220v spot op i mit nye loft.

Er derfor ved at undersøge om der skal sættes en safeboks på. i min
sikkerheds manual til spottene, sår der at de kan dækkes af
isoleringsmateriale.

Så er det da ikke nødtvendigt med safeboks vel :)

Skal jeg bruge silikone varmbetandigt ledning til disse spot..?

mvh
johny møller

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 29-03-08 11:55

johny møller wrote:
> [...]
>
> Så er det da ikke nødtvendigt med safeboks vel :)
>
> Skal jeg bruge silikone varmbetandigt ledning til disse spot..?

pas nu på hvad du laver...
se her f.eks.:
http://cubus-adsl.dk/elteknik/billedopslag/fejlagtig_halogeninstallation.php
og her:
http://www.sik.dk/global/publikationer_og_blanketter/Artikler/Oevrige_artikler/Bedre_lavvoltlysinstallationer.html
især figur 12 og 13!!!!

jeg synes for din egen og familiens sikkerhed at du skal få en elektriker
til at lave det...

Rasmus

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 29-03-08 13:23

> http://cubus-adsl.dk/elteknik/billedopslag/fejlagtig_halogeninstallation.php
> [...]

Hvad med at refere til noget der IKKE handler om lavvoltsinstallationer når
nu Johnny specifikt skriver 220 volts spots?

/tue

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 30-03-08 00:04

Nygaard (4330) wrote:

> Hvad med at refere til noget der IKKE handler om
> lavvoltsinstallationer når nu Johnny specifikt skriver 220 volts
> spots?
> /tue

fair nok... men lortet kan stadig brande meget nemt hvis monteringen ikke
udføres 130% korrekt..!!!

Rasmus