Davis Vantage Pro2?
Fra : Henning Lund

Dato : 28-03-08 15:03

Nogle her i gruppen der har denne vejrstation?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Kim

Dato : 28-03-08 15:44

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i meddelelsen
> Nogle her i gruppen der har denne vejrstation?

Den har vi ikke råd til

Mvh, Kim

Fra : Henning Lund

Dato : 28-03-08 16:09

Kim tastede:
> Den har vi ikke råd til
>
> Mvh, Kim

Hmmm 4000 dask.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-03-08 18:57

On Fri, 28 Mar 2008 16:09:24 +0100, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Kim tastede:
>
>Hmmm 4000 dask.

Hos hvem?

Det kunne være man skulle til at lege med den slags igen
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 28-03-08 19:12

Mads Lie Jensen tastede:

> Hos hvem?
>
> Det kunne være man skulle til at lege med den slags igen

Både Norad samt masnedø har dem til den pris, jeg er bare totalt
lost mht upload af date fra stationen

Fra : Henning Lund

Dato : 28-03-08 19:17

Henning Lund tastede:

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-03-08 21:33

On Fri, 28 Mar 2008 19:12:02 +0100, "Henning Lund"

>Både Norad samt masnedø har dem til den pris, jeg er bare totalt
>lost mht upload af date fra stationen

Hov, Norad er jo lokale

Jeg kan heller ikke se om man overhovedet får software med i de ca.
4000,- kr, eller om det kommer oveni

Men jeg kører ofte forbi Norad, så det kan være jeg stikker snuden
indenfor en dag.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 28-03-08 21:48

Mads Lie Jensen tastede:

> Hov, Norad er jo lokale
>
> Jeg kan heller ikke se om man overhovedet får software med i de
> ca.
> 4000,- kr, eller om det kommer oveni

Plus software som jeg ikke kan finde u a

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 29-03-08 09:22

>jeg er bare totalt lost mht upload af date fra stationen

Hej Henrik,

jeg går ud fra at du har alt der skal til, dvs. Weatherlink datalogger og
software.

Jeg går ud fra at det ikke er en installation med modem eller WeatherlinkIP.
Hvis det er en IP installation er der som ofte et firewall problem.
Hvis det er et remote modem system, så er det lidt for komplekst med mindre
du ved hvad en init-string er.

Men da det sikkert "bare" er en seriel/USB linkforbindelse igennem en
datalogger og videre til pc, skal vi nok finde ud af det.

Der skal oprettes en station i "file", som skal konfigureres med korrekt
BAUDRATE (skal være det samme i både stationen og softwaren)
Når det er gjort burde det være muligt at trykke på download i file!! så
dataloggeren downloades til databasen.

Er det en USB forbindelse, så er der en Test funktion i com-port dialogen.
Der kan også være en simpel IRQ konflikt i dit system, som i "gamle dage"
bruger COM1 og COM3 samme IRQ og det går bare ikke, hvis der sidder noget i
begge tilslutninger.

Mvh
Leon

Fra : Henning Lund

Dato : 29-03-08 15:35

Leon Hulstrøm tastede:

> Hej Henrik,

> jeg går ud fra at du har alt der skal til, dvs. Weatherlink
> datalogger og software.

Jep.

> Men da det sikkert "bare" er en seriel/USB linkforbindelse
> igennem en
> datalogger og videre til pc, skal vi nok finde ud af det.

Ok

> [...]
> Når det er gjort burde det være muligt at trykke på download i
> file!!
> så dataloggeren downloades til databasen.

No new data to download skriver den når jeg trykker download.

Den er jeg ikke helt med på.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-03-08 15:48

Henning Lund tastede:

> Den er jeg ikke helt med på.

Jo jeg er, der er fin forbindelse.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 29-03-08 16:35

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Henning Lund tastede:

> Jo jeg er, der er fin forbindelse.

Altså "skulle" det virke hvis der ellers var nogen data.
Har du kikket i Download.log og "download.txt", måske der står noget
spændende.

En anden ting, får du 3 bip når du genstarter vejrstationen ? (1x cpu, 1x
datalogger & 1x display)

Jeg ville lige kontroller, at både stationen og PC kører samme baudrate,
derefter ville jeg oprette en ny station (dermed nye database mm.) og prøve
at downloade.
Kommer der intet, så clear hukommelsen i datalogger og prøv igen (kik evt. i
download.log)

Man skal være bare en lille smule nørd for at finde rundt.

Virker intet.. så ville jeg prøve at opdaterer firmware og så prøve igen.

Mvh
Leon

Fra : Henning Lund

Dato : 29-03-08 17:00

Leon Hulstrøm tastede:

> Altså "skulle" det virke hvis der ellers var nogen data.
> Har du kikket i Download.log og "download.txt", måske der står
> noget
> spændende.

I download log er der en masse af de her: No new data to
download.
download txt kan jeg ikke finde.

> En anden ting, får du 3 bip når du genstarter vejrstationen ?
> (1x
> cpu, 1x datalogger & 1x display)

Engelske manualer og mig er ikke to ting der går i spænd, hvordan
genstartes vejrstationen?

> [...]
> database mm.) og prøve at downloade.
> Kommer der intet, så clear hukommelsen i datalogger og prøv

Se der har jeg et problem, jeg kan ikke se baud mere i stationen,
det plejer at komme efter regnindstillingen, men det er pist væk.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 29-03-08 17:38

> Engelske manualer og mig er ikke to ting der går i spænd, hvordan
> genstartes vejrstationen?

damn... sluk/tænk

> Se der har jeg et problem, jeg kan ikke se baud mere i stationen, det
> plejer at komme efter regnindstillingen, men det er pist væk.

Du skal ind i "setup mode" for at kontroller baudrate.

hold Done og - nede ind til der sker noget.
tryk Done for at komme frem i menuerne (næste)
tryk Bar for at komme tilbage i menuerne (tidligere)

Derinde kan du ændre tid, dato, hvor i verden du bor, regnsæson mm.. samt
baudrate
Baudrate ændres med + & - (Menu 14)
Hold Done ind til vejr billede kommer frem igen, så er indstillingerene
gemt.

Mvh
Leon

Fra : Henning Lund

Dato : 29-03-08 18:49

Leon Hulstrøm tastede:
> [...]
> samt baudrate
> Baudrate ændres med + & - (Menu 14)
> Hold Done ind til vejr billede kommer frem igen, så er

Som jeg skrev i sidste indlæg så er den valgmulighed der ikke
mere, den var der første gang jeg startede stationen, men ikke
mere

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 29-03-08 19:12

> Leon Hulstrøm tastede:
>
> Som jeg skrev i sidste indlæg så er den valgmulighed der ikke mere, den
> var der første gang jeg startede stationen, men ikke mere

Jo det er den.

Hold Done og - nede ind til der sker noget.

-L

Fra : Henning Lund

Dato : 29-03-08 21:12

Leon Hulstrøm tastede:

> Jo det er den.
>
> Hold Done og - nede ind til der sker noget.

nej den er ej. Jeg kan køre menuen igennem uden baud kommer,
men skidt med det den blev sat til 19.200 og det kører som det
skal, jeg kan sagtens udlæse data på skærmen i weatherlink
programmet. Nu er mit største problem at der ikke dannes log over
hændelserne der er sket indenfor de sidste døgn, resten kører

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 29-03-08 22:43

> [...]
> udlæse data på skærmen i weatherlink programmet. Nu er mit største problem
> at der ikke dannes log over hændelserne der er sket indenfor de sidste

okay... det siger noget... hvis baudrate ikke kommer frem (iflg manuelen) så
har den ikke fundet dataloggeren.
Men det er lidt mystisk at du kan streame data (APRS)

Done + - (ned pil) virker fint på min og der kommer Baudrate som menu 14.

Hvis vi skal gøre et slavisk check.

Du skal kun bruge det blå seriel-adapter-stik (jeg fik et blåt og et sort i
sættet), det var min eneste fejl.

Den SKAL bippe 3 gange - kontrol
Gå i service mode, så den ikke sender data til dataloggeren (Done + - (pil
ned))
Tag batterierne og strømmen fra den.
Tag dataloggeren af.
Sæt datalogger til.
Batterier i
Transformer på
Der skal nu komme 3 bip, kommer der kun 2 så har du en datalogger fejl. ved
fejl må have byttet skidtet.

Ved 3 bip. - YES!
Service mode, ind med alle data (dato mm er ret vigtigt).
Så skal vi lige slette indhold af stationen.
(clear all) tryk Wind, hold "2nd" inde og tryk på Clear i mindst 6sek. slip
Clear når stationen skriver "clearing now"
Ja, man skal trykke en masse ting på plads igen.
Så skal du i Weatherlink og setup, set archive, clear archive og sæt ønsket
interval på dataloggeren, her kan du også vælge at slette data i
dataloggeren efter download..

Nu skulle de sa... virke, det gør det på min, selv uden sensorer på.

Mvh
Leon

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 29-03-08 23:17

Snip en masse...

Jeg så lige Norad's pris.... og den er da vildt gal på den. Dollarsen er
hele nede på 4.75 og den koster stadig 10.000 i dk for den store model, dvs
at man kan få den for under HALV pris i usa.
Selv hvis man ville importerer den lovligt med fragt, told og moms ville man
sparer mindst 2500,-

Mvh
Leon

Fra : Henning Lund

Dato : 29-03-08 23:17

Leon Hulstrøm tastede:

> Tag dataloggeren af.
> Sæt datalogger til.

Må dataloggeren blive siddende i usb stikket på computeren imens,
eller er der en fremgangsmåde for det stik også?

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 29-03-08 23:57

> Må dataloggeren blive siddende i usb stikket på computeren imens, eller er
> der en fremgangsmåde for det stik også?

Det sker der vel ikke noget vel, men det er altid bedst at slukke i begge
ender

-L

Fra : Is

Dato : 29-03-08 23:16

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> hold Done og - nede ind til der sker noget.
> tryk Done for at komme frem i menuerne (næste)
> tryk Bar for at komme tilbage i menuerne (tidligere)

på min pro2 skal jeg trykke på "+" og "-" og "DONE" (alle 3 på
samme tid) så skifter billedet på konsollet,
herefter tryk på "BAR", så står BAUD RATE

Erik Isager

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 29-03-08 23:57

> på min pro2 skal jeg trykke på "+" og "-" og "DONE" (alle 3 på
> samme tid) så skifter billedet på konsollet,
> herefter tryk på "BAR", så står BAUD RATE

Hej Erik,

Det er muligt at du har ret... der kan være version forskel.

-Leon

Fra : Henning Lund

Dato : 30-03-08 09:18

Bingo Leon du reddede min weekend, nu rykker det bare derudaf.
Mange tak for stor tålmodighed og hjælp
Et afslutningsspørgsmål er så bare: Har du et bud på hvorfor jeg
ikke kan få lov at uploade Davis logoet til min hjemmeside
http://home19.inet.tele.dk/freespace/vejret/Current_Monitor.htm
her er fejlloggen: 30-03-08 10:17 (Vandborg) CRC error detected
in loop packet. Data ignored.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 30-03-08 09:32

> Bingo Leon du reddede min weekend, nu rykker det bare derudaf. Mange tak
> for stor tålmodighed og hjælp

Ja, hvor der er en vilje er der en vej

> [...]
> http://home19.inet.tele.dk/freespace/vejret/Current_Monitor.htm her er
> fejlloggen: 30-03-08 10:17 (Vandborg) CRC error detected in loop packet.

CRC (lidt fordansket, karakter-retur-kontrol) kan være 2 ting, det kan være
billede (filen) der er defekt altså har mistet nogle tegn/karakter eller det
er en sende/modtage-kontrolfunktion der sammenligner det man oprindeligt
ønskede at sende, med det der faktisk er kommet frem.
Du kan finde et nyt logo eller prøve at uploade siden igen.

Mvh
Leon

Fra : Henning Lund

Dato : 30-03-08 10:03

Leon Hulstrøm tastede:

> [...]
> sammenligner det man oprindeligt ønskede at sende, med det der
> faktisk er kommet frem. Du kan finde et nyt logo eller prøve at

Jeg har prøvet med både WL 5,71 samt 5,8 som jeg bruger nu, ingen
af dem vil smide billedet op, kan det være TDC der blokerer?
Jeg ville prøve at oprette en station mere men hvorfor får jeg
denne fejl når jeg vil trykke OK for oprettelsen af den nye
station? Error 17 creating dictory?

Fra : Henning Lund

Dato : 30-03-08 10:13

Henning Lund tastede:
> [...]
> Jeg ville prøve at oprette en station mere men hvorfor får jeg
> denne fejl når jeg vil trykke OK for oprettelsen af den nye

Fordi jeg vil lave en ny station skyldes at på vejrsiden kommer
navnet på stationen ikke med, som sikkert er fordi jeg ikke har
kaldt stationen det samme i ver. 5,8 som jeg gjorde i 5,71
Jeg tror det er den eneste måde det kan rettes på.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 30-03-08 10:15

> Jeg har prøvet med både WL 5,71 samt 5,8 som jeg bruger nu, ingen af dem
> vil smide billedet op, kan det være TDC der blokerer?

Jeg ved det ikke :-/ det er muligt

> Jeg ville prøve at oprette en station mere men hvorfor får jeg denne fejl
> når jeg vil trykke OK for oprettelsen af den nye station? Error 17
> creating dictory?

hmmm, der er noget med at den bruger de første 8 karakter til at navngive
databasen og hvis der først er forskel på det eksisterende og nye navn i
9ende karakter, så findes den jo i forvejen.
Men jeg er ikke helt sikker.

-L

Fra : Henning Lund

Dato : 30-03-08 10:19

Leon Hulstrøm tastede:

> [...]
> eksisterende
> og nye navn i 9ende karakter, så findes den jo i forvejen.

Den jeg bruger nu hedder Vandborg den nye ville jeg kalde
Vandborg 7620 det ville den ikke med til heller ikke hvis jeg
udskiftede 7620 med f.eks 12334

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 30-03-08 11:08

> Leon Hulstrøm tastede:

> Den jeg bruger nu hedder Vandborg den nye ville jeg kalde Vandborg 7620
> det ville den ikke med til heller ikke hvis jeg udskiftede 7620 med f.eks
> 12334

Dvs du har en Vandborg
Så prøv at kalde den næste VB2, så du retter navnet inden for de 8
karakter/bogstaver (det må sgu da være et DOS-levn 8+3)
Hvis du kalder den "Vandborg2" så er det i 9ende karakter du ændre navnet..
det går vist ikke.

-L

Fra : Henning Lund

Dato : 30-03-08 11:42

Leon Hulstrøm tastede:
> [...]
> karakter/bogstaver (det må sgu da være et DOS-levn 8+3)
> Hvis du kalder den "Vandborg2" så er det i 9ende karakter du

Jamen det kan den sagtens, nu er det hele ved at flaske sig
udover det skide logo, den kan jeg ikke greje hvorfor ikke vil
vises, jeg har prøvet med bla gif - bmp osv men næe nej.
Hvae hr. Leon, da jeg først har sat Davisén til nu, er der nogen
måde jeg kan i selve stationen indskrive årets nedbør som er ca
160 mm her på egen. I Weatherlink har jeg fået det ind, men ikke
i stationen.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 30-03-08 12:04

> Jamen det kan den sagtens, nu er det hele ved at flaske sig udover det
> skide logo, den kan jeg ikke greje hvorfor ikke vil vises, jeg har prøvet
> med bla gif - bmp osv men næe nej.

Hmmm prøv at ændre fil-navnet til kun små bogstaver og gør det samme i
hjemmeside koden.

> Hvae hr. Leon, da jeg først har sat Davisén til nu, er der nogen måde jeg
> kan i selve stationen indskrive årets nedbør som er ca 160 mm her på egen.
> I Weatherlink har jeg fået det ind, men ikke i stationen.

tja.. man kan indsætte regnsæson, men jeg kan ikke huske om man kan indsætte
nominel nedbør, du må kikke i brugsforviringen efter "rainseason" og andet
"rain"

-L

Fra : Henning Lund

Dato : 30-03-08 12:57

Leon Hulstrøm tastede:

> Hmmm prøv at ændre fil-navnet til kun små bogstaver og gør det
> samme i
> hjemmeside koden.

Det hjalp ikke men en tur ind i htx filen gjorde udslaget.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-03-08 10:21

Kan jeg bare slette stationen Vandborg som jeg bruger nu og
oprette en ny der hedder Vandborg 7620 som jeg brugte på den
gamle ver. 5,71 uden der går skidt i møget?

Fra : Carsten

Dato : 28-03-08 18:50

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Nogle her i gruppen der har denne vejrstation?

Nej, men det har de fleste på "borgervejr". Prøv at skriv til en af dem. De
skal nok svare.

Carsten

P.S. Et tilfældigt eksempel herfra: http://www.jahla.dk/

Fra : Is

Dato : 28-03-08 21:29

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Nogle her i gruppen der har denne vejrstation?

> [...]

Ja, jeg har en

Men hvis det er angående oploade sit vejr - så kan jeg ikke finde ud
af det. Lykkes det for dig, vil jeg gerne vide hvordan du gør.

Erik Isager

Fra : Henning Lund

Dato : 28-03-08 21:31

Is tastede:

> Ja, jeg har en
>
> Men hvis det er angående oploade sit vejr - så kan jeg ikke
> finde ud
> af det. Lykkes det for dig, vil jeg gerne vide hvordan du gør.

Så er vi to og jeg kan ikke finde en eneste behjælpelig person i
div. fora rundt på nettet

Fra : Is

Dato : 28-03-08 22:29

> Is tastede:

> Så er vi to og jeg kan ikke finde en eneste behjælpelig person i
> [...]

Jeg har tidligere prøvet at skrive til et par af dem der er med i "dit
vejr" på TV2, uden dog at få svar.

Min pc er ikke på nettet hele tiden, også derfor ville jeg ikke sætte
det helt store ind for at få det op at køer.

Måske du er mere heldig, med at finde en der svare.

Erik Isager

Fra : Gert

Dato : 29-03-08 08:57

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Is tastede:

inde på DMI
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/borgervejr/borgervejr_-_opsaetning_af_software.htm
er der guide til davis software hvis du skal uploade til dmi altså.

jeg har selv en Davis WW III (den lille davis, regn, vind ret,vind hast,
temp)
og bruger weatherdisplay www.weather-display.com

du nævner ikke hvad du vil uploade til ?

Mvh
Gert Møller
(med den eneste private station hos dmi på Bornholm
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/borgervejr.htm?param=obs&map=bornholm&dmiobs=true&bvobs=true )

Fra : Henning Lund

Dato : 29-03-08 15:29

Gert tastede:

> [...]
> er der guide til davis software hvis du skal uploade til dmi

DMI kræver mailsoftware og det vil jeg ikke investere i, det var
bare til min egen hjemmeside jeg skulle have data overført, det
volder lidt problemer

Fra : Is

Dato : 02-04-08 22:10

> [...]
>
> DMI kræver mailsoftware og det vil jeg ikke investere i, det var
> bare til min egen hjemmeside jeg skulle have data overført, det

Hej Henning

Ja dit sp gav mig blod på tanden - så jeg begyndte at prøve mig lidt
frem. Og så lykkedes det mig også at få min vejrdata på nettet. De
opdateres dog når min pc er kørende.

http://www.erikisager.dk/davis/current_vantage_pro_plus.htm

Erik Isager

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 05:35

Is tastede:

> [...]
> lidt
> frem. Og så lykkedes det mig også at få min vejrdata på nettet.

Hold da op, jamen så lykkedes det jo Det rullende banner og
Davis logo på siden fik jeg aldrig til at virke så det røg ud af
siden .

Fra : Is

Dato : 03-04-08 16:31

> [...]
>
> Hold da op, jamen så lykkedes det jo Det rullende banner og
> Davis logo på siden fik jeg aldrig til at virke så det røg ud af

Logoet kom med da jeg oploadede det særskit med ftp, og placerede det
i samme mappe som de andre data til "vejrsiden"

"løbeteksten" bliver dannet af "data.htx" har du sat den til opload
også ???

Hvad med filen "davisticker.class" ???

Langt hen af vejen forsøgte jeg mig ud fra det der stod i "Template
Descriptions.rtf"

der er en sådan fil ved hver af de "færdig lavede sider"

og så var jeg heldig.

Erik Isager

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 17:56

Is tastede:

> Logoet kom med da jeg oploadede det særskit med ftp, og
> placerede det
> i samme mappe som de andre data til "vejrsiden"

Ok så er det derfor jeg ikke kan hitte ud af det, hjemmesiden jeg
har er der en anden der har lavet da jeg ikke aner en brik om
hvordan det fungerer, jeg kan bare uppe data til den.

> "løbeteksten" bliver dannet af "data.htx" har du sat den til
> opload
> også ???

Hvor pokker gemmer den sig?

> Hvad med filen "davisticker.class" ???

Nej, hvad gør den?

> Langt hen af vejen forsøgte jeg mig ud fra det der stod i
> "Template
> Descriptions.rtf"

Nu er min forstand på engelske manualer minimal

Fra : Is

Dato : 03-04-08 18:31

> [...]
>
> Hvor pokker gemmer den sig?

> Nej, hvad gør den?

> Nu er min forstand på engelske manualer minimal

Nu sidder jeg her og roder efter hvad du har lagt ud, og hvad jeg har
lagt ud, og lige som jeg er ved at finde ud af det --- så ser det ud
til at du har fundet det

mangler du stadig noget ??

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 03-04-08 18:34

Du mangler at lægge logoet her:

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 18:38

Is tastede:
> Du mangler at lægge logoet her:
>
> http://home19.inet.tele.dk/freespace/vejret

Det er det jeg ikke kan finde ud af, jeg har aldrig arbejdet med
hjemmesider

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 18:37

Is tastede:

> [...]
> jeg har
> lagt ud, og lige som jeg er ved at finde ud af det --- så ser

Ja jeg arbejder stadig med den faens logo, den vil ikke komme,
men rulleteksten er der dælme nu.

Fra : Is

Dato : 03-04-08 18:57

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Is tastede:

> Ja jeg arbejder stadig med den faens logo, den vil ikke komme,
> men rulleteksten er der dælme nu.

Nu er jeg ude i noget jeg tror virker, men er ikke sikker

gå i "setup" > internet sittings > configure

øverste rude til venstre template files to upload, tryk på "select
template files"

tryk på "add" nu skal du så finde logoet, nederst kan du vælge
filtype, vælg "alle filer", så kan du finde logoet i en af mapperne,
klik på åben. klik jo på ok, til du er ude igen.

så tror jeg logoet kommer med.

nå først det er kommet ud - kan du fjerne det fra den mappe du satte
logoet ind i - det er kun nødvendigt at uploade det en gang .

lad os se hvad der sker.

Erik Isager

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 19:13

Is tastede:

> lad os se hvad der sker.

Det har jeg prøvet, den vil ikke ud, kan det være TDC der spærer
for jpg?

Fra : Is

Dato : 03-04-08 19:18

> Is tastede:

> Det har jeg prøvet, den vil ikke ud, kan det være TDC der spærer
> for jpg?

Det tror jeg ikke

Jeg kan se at du har uploadet en Davis Logo.jpg, og den ligger
rigtigt, men efter hvad jeg kan se, så fylder den 1KB, når jeg kigger
i mine mapper, så fylder de 8KB

Kan du se hvad den fylder på din pc - prøv evt at vælge en anden logo
fil.

Erik Isager

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 19:32

Is tastede:

> [...]
> kigger
> i mine mapper, så fylder de 8KB
>

> Kan du se hvad den fylder på din pc - prøv evt at vælge en

7,3kb på min maskine, hvis jeg højreklikker på filen på min side,
står der---størrelse ikke tilgængelig

Fra : Is

Dato : 03-04-08 19:40

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Is tastede:

> 7,3kb på min maskine, hvis jeg højreklikker på filen på min side,
> står der---størrelse ikke tilgængelig

Jeg har prøvet at fjerne mit logo - og så lade det uploade på den måde
jeg har skrevet til dig, så måden virker

Men noget går galt med logoet

Hvis du ser egenskaber på mit loge, så står der 7205 byte.

Har du en anden måde du uploader til din hjemmside på ???

Erik Isager

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 19:40

Is tastede:

> Hvis du ser egenskaber på mit loge, så står der 7205 byte.
>

> Har du en anden måde du uploader til din hjemmside på ???

Øh det ved jeg ski ikke, er det TDC du bruger?

Fra : Is

Dato : 03-04-08 19:50

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Is tastede:

> Øh det ved jeg ski ikke, er det TDC du bruger?

Min side ligger ikke hos tdc - men min forbindelse er tdc

Erik Isager

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 19:39

Is tastede:
> Kan du se hvad den fylder på din pc - prøv evt at vælge en
> anden logo
> fil.

Nu har jeg prøvet at skifte til et andet logo og smidt den op
under internet settings, det hjælper heller ikke.

Fra : Is

Dato : 03-04-08 19:48

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Is tastede:
>
> Nu har jeg prøvet at skifte til et andet logo og smidt den op
> under internet settings, det hjælper heller ikke.

Det er mærkeligt - jeg kan se at der er lagt et nyt logo 20.43 , men
det fylder stadig 1KB

Mit logo fylde 8KB

Så noget går galt med det logo hvad kan jeg ikke lige se.

Erik Isager

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 19:53

Is tastede:

> Så noget går galt med det logo hvad kan jeg ikke lige se.

Pokker stå i det, hvis du hører noget, så sig endelig til

Fra : Is

Dato : 03-04-08 19:59

> Is tastede:

> Pokker stå i det, hvis du hører noget, så sig endelig til

Har du en anden måde du kan uploade på ????

andet program eller ??

Erik Isager

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 20:01

Is tastede:

> Har du en anden måde du kan uploade på ????
>
> andet program eller ??

jeg har prøvet et ftp program men kan ikke hitte ud af at få det
til at virke.

Fra : Is

Dato : 03-04-08 20:05

> Is tastede:

> jeg har prøvet et ftp program men kan ikke hitte ud af at få det
> til at virke.

Skal vi skrive privat - for ikke at fylde med det her ???

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 20:11

> Skal vi skrive privat - for ikke at fylde med det her ???

helt ok

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 17:58

Glemte at spørge om dit WL program bruger en del CPU kraft?

Fra : Is

Dato : 03-04-08 18:38

> Glemte at spørge om dit WL program bruger en del CPU kraft?

Jo, når den laver data og billeder klar til opdatering

Erik Isager

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-08 18:44

Is tastede:

> Jo, når den laver data og billeder klar til opdatering

Min æder godt nok en del hele tiden, det svinger fra 5 til 80%
hele tiden