Fluer fra loftet ??????
Fra : KS

Dato : 28-03-08 13:41

Min bror har fået trådløst tlf/internet og i den forbindelse har
installatøren været på loftet, hvor loftlemmer i et par dage nu har stået
åben.

Der er nu kommet rigtig mange fluer - ligner "alm. fluer fra landet" i
stuerne !

Hvad er det for "fluer" og hvordan kan de overleve på loftet ?

Mvh KS

Fra : Martin Bak

Dato : 28-03-08 14:07

"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
> stuerne !
>
> Hvad er det for "fluer" og hvordan kan de overleve på loftet ?

De er nok nyklækkede. Måske der ligger en død mus/rotte/fugl eller lign. på
loftet.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : KS

Dato : 28-03-08 15:33

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i en meddelelse

> De er nok nyklækkede. Måske der ligger en død mus/rotte/fugl eller lign.
> på loftet.

Er det virkelig den mest sandsynlige forklaring ?

Kan der være tale om nogle skadelige laver, som nu er blevet til deres
flyvende efterkommere ?

Mvh KS

Fra : Martin Bak

Dato : 28-03-08 16:10

> [...]
>>
> Er det virkelig den mest sandsynlige forklaring ?
>
> Kan der være tale om nogle skadelige laver, som nu er blevet til deres

Hvis du tænker på borebillelarver eller lignende, så nej. Hvis de ligner
(spy) fluer, så er det fluer. De er helt sikkert klækket for ganske nylig,
måske fordi der er strømmet lidt varme op på loftet. Det går nok hurtigt
over og hvis der ikke lugter behøver man ikke beskæftige sig mere med det.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Erling Vestergaard M~

Dato : 31-03-08 08:32

Martin Bak wrote:
> [...]
> over og hvis der ikke lugter behøver man ikke beskæftige sig mere med det.

Det kan vel sagtens også være klyngefluer:

http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/klyngeflue.htm

Dem har jeg i hvert fald set en hel del af derhjemme.

-Erling