Når man nu ikke vil have fliser på væggen.~
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 28-03-08 10:23

Hej Folkens

Vi har p.t. malede vægge i køkkenet. Desværre hænder det jo at madlavningen
sprøjter lidt og nogle af disse sprøjt lader sig ikke fjerne igen med brug
af almindelige rensgøringsmidler.

Fliser på væggene ville selvfølgelig endegyldigt løse den slags problemer
men det synes vi ikke ser særlig pænt ud. Så hvad er der af alternativer?

På forhånd tak

Ebbe

Fra : Max

Dato : 28-03-08 10:26

Hej Ebbe

> problemer men det synes vi ikke ser særlig pænt ud. Så hvad er der af
> alternativer?

Masser, men f.eks. en pulverlakeret jernplade kunne
være en løsning.

--
Mvh Max

Fra : Lars

Dato : 28-03-08 11:47

Ebbe Kristensen skrev:
> [...]
> men det synes vi ikke ser særlig pænt ud. Så hvad er der af alternativer?

En mere vaskbar maling eller plader af plast, glas, metal, natursten.

Fra : Carsten

Dato : 28-03-08 12:17

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> Fliser på væggene ville selvfølgelig endegyldigt løse den slags problemer
> men det synes vi ikke ser særlig pænt ud. Så hvad er der af alternativer?

Vi har (nyt køkken) en stænkplade som vist bare er en ca. 8mm tyk spånplade
med et aluminiumsovertræk. Bredden er selvsagt skåret til i hele bordets
længde (2,7m) og højden er ca. 40cm. Købt hos vordinborg køkken. Hvad selve
pladens pris er ved jeg ikke (del af den samlede pris), men jeg vil skyde på
"en tusse".

Carsten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-03-08 21:18

> [...]
> men det synes vi ikke ser særlig pænt ud. Så hvad er der af alternativer?

Glans 20 eller mere og mindst 3 lag. De skal tørre et par uger, men så
holder de også til rengøringen uden problemer. Vores vægge er stadig hvide
efter 3 år - og der bliver lavet mad hver dag

Mvh Maria