Dragttykkelse, mexico
Fra : Happy Diver

Dato : 28-03-08 16:58

Hej NG
Har nogen erfaringer med hvor tyk en våddragt skal være ved dykning
omkring yucatan-halvøen? Det bliver relativt lange, relativt dybe dyk
og så huledykning.
Dykningen skal foregå i juni-august.
(Herhjemme er min filosofi i tørdragt hellere for varm end for kold så
jeg er nok lidt en tøs.)

Håber i kan bidrage...

Fra : Tom Persson

Dato : 29-03-08 08:42

On 28 Mar., 16:58, Happy Diver <skumbana...@2FXH9yahoo.dk> (slet
2FXH9) wrote:
> [...]
> og så huledykning.
> Dykningen skal foregå i juni-august.
> (Herhjemme er min filosofi i tørdragt hellere for varm end for kold så

Hej

Jeg var dernede i februar og dykkede i shorty i havet, hvor
temperaturen lå ca 27-28 gr - det havde jeg det helt fint med -
Dykkede dog typisk kun 2 dyk om formiddagen

I Cenotes havde 3 mm lang på, og her lå temperaturen på 25 gr.

/Tom

Fra : AK

Dato : 30-03-08 11:07

Hej,

min makker og jeg var i Mexico i påsken, for at dykke grotter.
vi brugte vores trilaminat tørdragter, med en weezle compact
inderdragt indtil dykkene blev længere en 2.5timer op til dyk på
202min tog vi en langærmet ski undertrøje på inden under, dette
virkede fint.
Alle dyk var med scootere så vi bevægede os ikke så meget, så det kan
være du kan skippe skiundertrøjen ved lange svømmedyk.

nu er relativt lange og dybe jo individuelt, men vandet er varmt hele
året, og vi havde 26grader på dybden, men nu var vi jo heller ikke
dybere end 27m.
så igen afhængig af hvad du mener er relativt dybt, skal der jo
forskellig dragt til, men jeg tvivler på at vandet kommer under 20
grader før du kommer et godt stykke derned af, og er man så dybt vil
eksponeringen ofte være relativt kort på dybden, og det meste af
dykket brugt på 6m hvor vandet er dejlig varmt.

mvh

Anders Knudsen

Fra : Ole Dreyer

Dato : 31-03-08 02:53

On 28 Mar., 17:58, Happy Diver <skumbana...@2FXH9yahoo.dk> (slet
2FXH9) wrote:
> [...]
> og så huledykning.
> Dykningen skal foregå i juni-august.
> (Herhjemme er min filosofi i tørdragt hellere for varm end for kold så

Hej HD,

Jeg dykkede ved Playa Del carmen. Havet er varmt, 29g. og det er det
hele vejen ned til 40m. Men der er ikke så dybe dyk, max 25-27m
deromkring.. Jeg dykkede i min elskede 0,5mm, og min søn der ikke er
helt så velisoleret som jeg (!) dykkede i en 3mm. Begge havde det
fint. Amerikanerne dykke ri shorts og t-shirt. Så det er varmt.

I Cenotes, som er et must, dykkede jeg ikke langt i grotterne, men
vandet var omkring de 20-23 grader. En 3mm er fint, men tag en hætte i
lommen (eller på).
HUSK KAMERA.

God tur.

Ole Dreyer