Pakkeprogram, komprimeringsprogram eller h~
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-03-08 22:11

Jeg har nu prøvet med et par stykker og ikke tilfreds!

Stuffit, unrarx og betterzip... Hvis man ser bort fra disse 3 her,
hvilket er det bedste til at pakke filer ud med.. Jeg har en mappe med
over 100zip filer, hvilket program klare det bedst?

Jesper

Fra : Jon

Dato : 27-03-08 22:48

Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com> wrote:

> [...]
> hvilket er det bedste til at pakke filer ud med.. Jeg har en mappe med
> over 100zip filer, hvilket program klare det bedst?

Hvis det faktisk er alminnelige .zip-filer, hva er galt med systemets
innebyggede unzipper?
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-03-08 22:25

> [...]
> hvilket er det bedste til at pakke filer ud med.. Jeg har en mappe med
> over 100zip filer, hvilket program klare det bedst?

Det af apple leverede BomArchiveHelper/Archive Utility eller unzip fra
terminalen. Der er ingen grund til at bruge tid på at hitte 3. parts
programmer til den slags.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-03-08 23:25

Jesper Nielsen skrev:
> [...]
> hvilket er det bedste til at pakke filer ud med.. Jeg har en mappe med
> over 100zip filer, hvilket program klare det bedst?

Uddyb gerne "bedst".

Personligt er unzip i terminalen fortrinligt til det meste.

Fra : Torben Koch

Dato : 28-03-08 08:48

> [...]
> hvilket er det bedste til at pakke filer ud med.. Jeg har en mappe med
> over 100zip filer, hvilket program klare det bedst?

Hvad med at gøre det via terminalen?

cd /det/dir/hvor/filerne/er/

unzip *

--
venlig hilsen/best regards:
Torben Koch

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-03-08 09:52

On 2008-03-28 08:47:59 +0100, me@somewhere.int (Torben Koch) said:

> Hvad med at gøre det via terminalen?
>
> cd /det/dir/hvor/filerne/er/
>
> unzip *

Tak for svar alle, mit problem er at jeg noob med mac og det med
terminalen er ikke det jeg har rodet mest med.. :)

Jeg vil prøve at se om jeg kan finde ud af det via terminalen.

Jesper

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 28-03-08 11:05

Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com> wrote:

> Tak for svar alle, mit problem er at jeg noob med mac og det med
> terminalen er ikke det jeg har rodet mest med.. :)
>
> Jeg vil prøve at se om jeg kan finde ud af det via terminalen.

Hvorfor alt det besvær - åbn mappen , tryk Æble-A (for at vælge alt)
dobbeltklik på et af .zip-arkiverne, så ordner din Mac resten.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-03-08 13:52

Jesper Nielsen wrote:

> Tak for svar alle, mit problem er at jeg noob med mac og det med
> terminalen er ikke det jeg har rodet mest med.. :)
>
> Jeg vil prøve at se om jeg kan finde ud af det via terminalen.

Hm, underligt ingen har nævnt det bedste og mest stabile af Allume
programmerne, men bare hele tiden hakker på alt, hvad der hedder noget
med stuffit og alle deres misgerninger.

Rent faktisk har jeg lige siden, det hed Aladdin, brugt både StuffIt
Expander, aladdin Expander eller hvad, de nu har heddet gennem årene. -
De kunne lige så godt nu kalde det hele for SmithMicro, da det jo er
dem, der ejer Allumne nu....

Der er og har været nogle problemer med et par af versionerne af fx.
stuffIt Expander eller expander-delen i StuffIt Deluxe - især i StuffIt
Expander 10.x og StuffIt Deluxe 9.

Derimod er den nye StuffIt Standard 12 et ganske udmærket produkt, og
den er væsentlig bedre end den indbyggede zip/unzip engine i OS X.

Men stadig er den bedste version StuffIt Standard 9.0.2. Og selvom den
rent faktisk er lavet til OS X 1.2.x, så er det stadig både det mest
stabile og hurtigste selv på Leopard 10.5.2. - Eksempelvis har jeg lavet
'masseudpakning' af mere end 300 pakkede filer i forskellige formater
lige fra .gz, .sit., .zip, .bin, .hqx osv. fra samme mappe. Der var *én*
fil, der ikke blev pakket ud, og da jeg undersøgte den, viste det sig,
at der var fejl i selve filen... - Ulempen ved Expander-delen i 9.0.2
er, at den er forholdsvis langsom på PPX baserede Mac, men lynhurtig på
Intel-baserede maskiner. - Og så er DropStuff delen i 9.0.2 den sidste,
der kan gemme bagud i alm. .sit format, så de kan åbnes på ældre
systemer. - du kan hente StuffIt Stanrd her...
ftp://ftp.allume.com/pub/archive/mac/StuffIt_Standard/stuffit_std_902_x_install.dmg

mvh. Erik Richard